|
Problemmer med YouSee Bland selv! |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | ||
bhn1979 ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 23-Juni-2014 Sted: Danmark Status: Offline Point: 9 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Tak #Roland #Doo Wop
Ja må nok hellere tage der nede og få afprøvet den, tror desværre også at det er CA-modulet.
Redigeret af bhn1979 - 25-Juni-2014 kl. 20:37 |
||
![]() |
||
bhn1979 ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 23-Juni-2014 Sted: Danmark Status: Offline Point: 9 |
|
Så fik jeg løst det...som jeg havde forventet og det i informeret mig i, at det kunne være CA-modulet.
Tak til alle for hjælpen :)
|
||
![]() |
||
Roland ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Maj-2009 Sted: Kbh's Vestegn Status: Offline Point: 1220 |
|
Super det funker nu.
![]() Efter en del opstart problemer er jeg efterhånden godt tilfreds med dette produkt. Bortset fra at mit tv med twin tuner mistede muligheden for, at se og optage to forsk. programer. (Hvilket der ikke står nogen steder inden man tilmelder sig.) Nå - men det blev løst, ved at købe endnu et modul og rekvirere et ekstrakort fra YouSee, så jeg nu kan se en kanal, mens jeg optager en anden af de 35 Bland Selv kanaler. Derudover har jeg ind i mellem, lidt småproblemer med at nogle af kanalerne viser "krypteret kanal" i nogle sekunder, for så at blive vist korrekt efterfølgende. Men det er s.. fedt, at jeg selv kan vælge og skifte ud i de 35 af 60 kanaler, der er i fuldpakken. Så jeg nu har mulighed for, at se kanaler jeg ellers ikke havde før. Og ikke mindst få udskiftet e hel del af dem jeg aldrig ser. |
||
Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar
PC: i5-2500K 16Gb ram OCZ 120Gb SSD MSI GTX1070 - Asus PB248Q Nighthawk X6000 - OnePlus 8T - Lenovo Tab3 -YS4000 boks |
||
![]() |
||
bowinkel ![]() Bruger ![]() Oprettet: 26-November-2005 Status: Offline Point: 76 |
|
Hejsa,
Jeg har et gammelt Strong CA modul (ca 5 år gammelt) som har fungeret fint indtil jeg skiftede til bland selv. Nu virker mine bland selv kanaler i varierende tid, for herefter pludselig at gå i sort skærm og vise "kodet signal". Har prøvet alt, herunder genindlæsning af alle kanaler, ingen favoritter, id 111 etc. Har talt med Yousee suport som har foretaget en nulstilling af kortet via yousee. Dette medførte at det virkede i ca 20 min - for herefter at gå tilbage i sort skærm med "kodet signal". Når jeg kigger på signalet, står det til 100% og uden bitratefejl overhovedet - dvs det er et fuldstændig perfekt signal der sendes ind (via en antenneforstærker). Jeg kan nogle gange få billeder ved at slukke helt for fjernsynet, andre gange virker det bare ikke. Mit spørgsmål er om der er nogen der har erfaringer med om et "yousee ready" kort, er et nyere Strong kort eller om det gælder alle kort, også mit som er +5 år gammelt? Alternativt kan det tænkes at yousee kortet (som er lige så gammelt) skal udskiftes. Sidste mulighed er selvfølgelig tv'et Samsung 6715) eller stikket til CA modulet - det synes jeg dog er tvivlsomt. Yousee er ikke til nogen hjælp - de vil bare sende en tekniker ud som jeg måske selv skal betale for. Håber der er nogen der kan hjælpe, evt har samme erfaringer? Mvh Bo |
||
![]() |
||
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10478 |
|
Nej, det er de ikke, men du havde vel heller ikke forventet at det kunne løses over telefonen. Hvis ikke du selv kan indkredse fejlen, ser jeg heller ingen anden mulighed end en tekniker. Har du eventuelt en recorder eller et andet TV du kunne afprøve CA modul og kort i, så du kan udelukke TVet som fejlkilde? Har du en bekendt du kan låne et CA modul af så du kan se om det er dit eget eller begge der fejler? Flemming |
||
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
||
![]() |
||
bowinkel ![]() Bruger ![]() Oprettet: 26-November-2005 Status: Offline Point: 76 |
|
Jeg testede mit gamle kort i mit Sony fjernsyn - det virkede super. Gik derefter ned i TDC butikken og købte deres anbefalede Strong kort og et tvillingkort (495 i alt, ingen månedlige udgifter) - satte det nye udstyr i Samsung fjernsynet - og det virker indtil videre helt upåklageligt (en hel aften på blandselv kanaler). Med andre ord - det var formentlig det gamle Strong kort som tilsyneladende ikke var helt kompatibelt med Samsung men altså fungerer fint på Sony. Har læst rundt omkring at Samsungs fjernsyn kan være lidt - hmm, kræsne - med CA modulerne. Og det var så rigtigt. Tak for hjælpen. /B |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |