|
Processor vs Processor |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | ||
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Puha - jeg ville så godt nok føle mig snydt alligevel - hold da op de ved hvad de skal tage for deres varer - OGSÅ selvom det er kommunen der betaler (eller måske netop derfor. Gad vide om der har været lavet et udbud på den slags)
|
||
![]() |
||
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
|
Ja 45000 for en PC er jo en slat, men sådan er det med alt der er handicaprelateret. Min søns nye kørestol er netop blevet faktureret: 97.000
|
||
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
||
![]() |
||
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
|
Software tilpasningerne koster selvfølgelig en del at udvikle - men det er stadig i overkanten af hvad jeg ville betale. Man kan håbe det er inkl opdateringer til evig tid så. :-)
Men blot fordi man har lidt udfordringer, så behøver man jo ikke gå ned på udstyr. Det giver dog en lidt anden mening end når en midaldrende kraftigt overvægtig herre står ved sin 50K gaderacer i carbon, og skal have hjælp til at klikke i pedalerne, og så den her. (har dog også set rullestole i carbon. tør slet ikke forestille mig priserne på den slags så) |
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
|
Det er sat'me svineri af karat!!! Men sådan er det med griske lortefirmaer, som malker vores skattepenge!!! Samme som når et flyselskab skal betale kr. 25.000,- for det lille lorte klapbord (inkl. mekanisme), som sidder i et flysæde. M.v.h. |
||
![]() |
||
sirvival3 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 27-Oktober-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 168 |
|
Nu ved vi jo ikke om stolen er elektrisk og med indbygget minibar, men det lyder da umiddelbart dyrt.
|
||
![]() |
||
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
|
![]() Men det er bare sådan at alt hvad der står Handi på er ekstremt dyrt. En af årsagerne er nok at det sjældent er brugeren der betaler, men kommunen. Til orientering så er prisen på computeren UDEN programmer, da vi har licensen fra anden computer. Prisen på programmet er ca. 9.000
![]() Et ekstra batteri, der kan monteres på kørestolen, og derfra oplade computeren koster 13.260 + montering
![]() |
||
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
|
Man føler VIRKELIG at den slags firmaer tører bagdelen noget så eftertrykkeligt, på os borgere. De stjæler vores skattepenge!!!!
M.v.h. |
||
![]() |
||
mbw2001 ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 09-August-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 463 |
|
Selvfølgelig bør de have deres side opdateret, men jeg vil mene at Rolltalk bliver tildelt på baggrund af funktionalitet og ikke på baggrund af hardwaresepecifiikationer.
De nye atomprocessorer er umiddelbart et rigtig godt valg til den type hardware da den som oftest fint vil kunne trække den ønskede funtionalitet, men med markant mindre varme og strømforbrug. Tror du vil spilde din tid på at prøve forklare en kommunal sagsbehandler processorarkitektur. Hvis du vil klage over noget skal du finde en specifik funktionalitet som du er lovet som den nye atomprocessor ikke kan klare. Mht. priser, så er der ingen tvivl om at nogle virksomheder presser citronen, men man skal samtidig huske på at de her kørestole ofte leveres fuldstændig specialdesignede med formstøbte sæder og diverse andre håndlavede modifikationer. Og alt hvad der er specialdesignet koster penge.
|
||
![]() |
||
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4951 |
|
Jeg tror vi alle sammen kan blive enige om at tingene er dyre, men at priserne som de offentlige betaler er urealistiske i mange henseender.
Et eksempel er SKI udbudsordningen som de kommunale mere eller mindre bliver presset til at købe igennem. Her koster en liter letmælk leveret 12 kroner. Men hvis man som børnehave bestiller igennem nemlig.com så koster mælken 9,50 kr for økomælk og 6,50 kr for alm. mælk. Levering kommer så oveni men kan fås fra 9 kr. Der skal ikke mange kulerammer til at opdage at en institution kan nøjes med at bestille varer 2 gange om ugen og spare mange penge ved ikke at benytte SKI aftalerne. Men hvis Kommunen har bestemt at det skal være SkI, så må børnehaven ikke bestille andre steder. Desværre sidder der folk alle steder i det kommunale og private som vælger at købe hvor de får det i hånden og ikke tager stilling til hvor det er billigst. Jeg er ligeglad om en privat virksomhed spilder penge på mælkeleverancer. Men det mener jeg ikke man kan tillade sig som offentlig, for det er ikke egne penge. Der er bare mange offentlige ansatte som tror at det er deres egne penge og ikke borgernes.
|
||
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
|
||
![]() |
||
|
Har orienteret kommunen. Så må de selv afgøre om de vil bruge tid på det
Det er ikke helt korrekt. Alt hvad der er udover standard, bliver fabrikeret/tilpasset mod betaling, og det er rigtig mange penge der bruges til det også.
Men når alt det her er sagt, så må vi jo glæde os over at vi bor i et land hvor der er råd til at vores handicappede kan få den hjælp de har behov for, selv om at man nogen gange skal kæmpe for det
|
||
||
![]() |
||
mbw2001 ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 09-August-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 463 |
|
Så de 97.000 er før tilpasning?
Du kan ikke bare glæde dig over Danmark. Du skal også glæde dig over din kommune. Der er kæmpe forskel bare indenfor forskellige kommuner i Danmark.
|
||
![]() |
||
|
Yes
Det er korrekt, men der er trods alt en lovgivning som alle kommuner skal overholde, så hvis man mener den ikke bliver overholdt, så kan man klage. Problemet er dog at der pt. er en gennemsnitlig sagsbehandlingstid på ca. 10 måneder
|
||
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |