|
Producentbygget computere |
Besvar ![]() |
Side <1234 5> |
Forfatter | ||
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4945 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Til bærbare er der meget forskel fra både mærke og deres segment. Alle mærker har som regel et business segment og nogle også pro business. Apple har business og probusiness kvalitet, men henvender sig til private.
Hp har 4 eller 6 segmenter som spænder fra billigt lort til pro business. Pro business har ofte en lænngere levetid og er mere standardiseret. Det gør det nemt at rulle et disk image ud på mange maskiner hurtigt og overholde it politikker. Probusiness har også ofte management og sikkerhedsfunktioner. Det kan være fingeraftryk med remote administration og låsning af eksempelvis pprte og drev.
Redigeret af Cyberguyen - 09-Oktober-2015 kl. 08:45 |
||
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
|
||
![]() |
||
Looklight ![]() Bruger ![]() Oprettet: 09-December-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 126 |
|
Heldigvis kan man kom til sådan nogle furumer og få et masse af hjælp. ![]() |
||
Panasonic TH-42PZ85
Panasonic DMP-BD55 Kiss VR-588 Onkyo TX-SR706 PS3 m500Gb hdd Focal Sib XL 5.1 |
||
![]() |
||
Kasper_J ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-Marts-2007 Status: Offline Point: 2813 |
|
Det er da noget pjat, du har nøjagtigt samme reklamationsret som på en færdigsamlet PC. Lig dertil at du ofte skal indleverer hele den defekte pc ved en færdigsamlet, det er træls at undværer hele sin computer hvis f.eks. blot en harddisk er stået af.
|
||
![]() |
||
beamer ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 08-Oktober-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 239 |
|
Tråden forekommer mig noget uforståelig. Hvor har du set en stationær computer (kabinet), der står Asus på ?
Købt hvor ? Jeg har bygget stationære computere selv siden 1990, og asus var et af de foretrukne mærker for bundkortet. Det er de vel stadig, men de har købt Asrock, og det er blevet et andet lidt billigere, men udmærket mærke for bundkort. De foretrukne mærker for bundkort er vel: asus, gigabyte, msi, asrock (her i DK). Redigeret af beamer - 09-Oktober-2015 kl. 15:16 |
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19561 |
|
Korrekt. - hvis du selv kan finde ud af, hvilken komponent fra hvilken leverandør det er galt med!
For størstedelen af den danske befolkning er det lettere at aflevere den store kasse med alt indhold, frem for at skal til at skille det hele ad. Jeg har selv samlet en god håndfuld computere og ved, hvordan man fejlsøger på en sådan, men jeg er ikke blind for at mange andre ikke har samme evner som mig udi det tekniske! Klaus |
||
![]() |
||
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
|
@Beamer - er bange for du har et stort behov for at se lidt nærmere på IT-verdenen. Asus har nu haft "PC'ere" i temmelig lang tid. Deres "republic of gamers" brand er ganske populære PC'ere (ASUS ROG) i øjeblikket. Men ja - Asus har muligheden for at bygge HELE enheden - på nær ram-delen hvis de vil, men det er så afgjort deres komponent-afdeling som har været den indbringende del. der er mere indtjening ved at sælge løsdelene frem for at sælge det hele samlet i en hvad kunderne forventer billigere pakkeløsning.
|
||
![]() |
||
Silentbob ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 07-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 632 |
|
Samle selv kontra færdigsamlet.
Jeg er selv i en situation hvor jeg skal købe en ny stationær. Færdigsamlet hos MMVision: 7163 kr Samle selv (Inkl. ekstra lager harddisk ud over MMVision PCen): Cirka 6900 kr. Men kæresten har dog dikteret jeg skal købe fra MMVision. Kan ikke lade være med at blive ramt lidt på stoltheden og at hun ikke tror jeg kan fejlfinde hvis noget går galt ![]() Det er også meget muligt det er min egen skyld. Fik for et par år siden lokket en ny grafikkort ud af hende, da vi havde en defekt PC, selvom jeg udmærket godt viste det var RAM der var problemet. Det skulle jeg så ikke have afsløret i en brændert. Så det er muligvis et tillids spørgsmål ![]() Men jeg tror hun har det som hovedparten af befolkningen tryghed/bekvemmelighed over ydelse/pris.
Redigeret af Silentbob - 10-Oktober-2015 kl. 07:38 |
||
In a world gone mad, we will not spank the monkey, the monkey will spank us!
|
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
|
Siden jeg første gang byggede en PC selv, har jeg aldrig "kigget tilbage". D.v.s. alle derefter har jeg bygget selv - inkl. diverse til familie og venner.
En nævnte at reklamationsmulighederne er de samme. Dette er ikke korrekt! Tager du en færdigsamlet ASUS, så giver forhandleren dig 2 prs reklamationsret, på den samlede PC. Vælger du at bygge selv, får du producentgaranti på løsdelene, d.v.s. LANGT bedre garanti - typisk 3 år på bund- og grafikkort, 10+ år på RAM, 3-5 år på HDD/SSD. M.v.h. |
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 30 ![]() -- ![]() Oprettet: 17-Juli-2013 Status: Offline Point: 1328 |
|
Jeg har ikke evnerne til selv at bygge en pc - men jeg forstår godt, at der kan være fordele med at gøre det selv.
|
||
![]() |
||
Henrik_45 ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 14-Januar-2008 Sted: Aalborg, DK Status: Offline Point: 392 |
|
Asus laver nogle fine Gamer PC'r (Asus ROG serien) hvor der står Asus på kabinettet ![]() |
||
![]() |
||
quarkir ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 07-August-2006 Sted: København, DK Status: Offline Point: 1562 |
|
Nu ved jeg ikke hvor meget det ekstra lager står i, men for en besparelse på 250kr ift en samlet pris på 7k, gad jeg ikke spare ift det arbejde der er i at samle den (og jo, jeg har selv samlet en hel del gennem årene).
|
||
mvh
Jesper \ The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't - Douglas Adams |
||
![]() |
||
Notfast ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 28-April-2008 Sted: Øst Jylland Status: Offline Point: 2875 |
|
Hun kender dig nok bedst.
|
||
.....
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234 5> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |