recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Producentbygget computere
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Producentbygget computere

Besvar Besvar Side  <1234 5>
Forfatter
Besked
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4945
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2015 kl. 08:44
Til bærbare er der meget forskel fra både mærke og deres segment. Alle mærker har som regel et business segment og nogle også pro business. Apple har business og probusiness kvalitet, men henvender sig til private.
Hp har 4 eller 6 segmenter som spænder fra billigt lort til pro business. Pro business har ofte en lænngere levetid og er mere standardiseret. Det gør det nemt at rulle et disk image ud på mange maskiner hurtigt og overholde it politikker. Probusiness har også ofte management og sikkerhedsfunktioner. Det kan være fingeraftryk med remote administration og låsning af eksempelvis pprte og drev.

Redigeret af Cyberguyen - 09-Oktober-2015 kl. 08:45
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
Looklight Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 09-December-2008
Point: 126
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Looklight Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2015 kl. 14:00
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Selvbyg kan være billigere og bedre - hvis man forstår ar sammensætte den rigtige hardware.
Men er man ikke "halvnørd", så er det svært og første gang man har eventuelle hardwareproblemer, så står man som Moses ved det røde hav.

Klaus

Heldigvis kan man kom til sådan nogle furumer og få et masse af hjælp.
Wink
Panasonic TH-42PZ85

Panasonic DMP-BD55

Kiss VR-588

Onkyo TX-SR706

PS3 m500Gb hdd

Focal Sib XL 5.1
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Marts-2007
Point: 2813
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper_J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2015 kl. 15:02
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

og første gang man har eventuelle hardwareproblemer, så står man som Moses ved det røde hav.

Det er da noget pjat, du har nøjagtigt samme reklamationsret som på en færdigsamlet PC. Lig dertil at du ofte skal indleverer hele den defekte pc ved en færdigsamlet, det er træls at undværer hele sin computer hvis f.eks. blot en harddisk er stået af.
Til top
beamer Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 08-Oktober-2008
Point: 239
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér beamer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2015 kl. 15:11
Tråden forekommer mig noget uforståelig. Hvor har du set en stationær computer (kabinet), der står Asus på ?
Købt hvor ? Jeg har bygget stationære computere selv siden 1990, og asus var et af de foretrukne mærker for bundkortet. Det er de vel stadig, men de har købt Asrock, og det er blevet et andet lidt billigere, men udmærket mærke for bundkort. De foretrukne mærker for bundkort er vel: asus, gigabyte, msi, asrock (her i DK).

Redigeret af beamer - 09-Oktober-2015 kl. 15:16
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19561
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2015 kl. 17:00
Oprindeligt skrevet af Kasper_J Kasper_J skrev:

Det er da noget pjat, du har nøjagtigt samme reklamationsret som på en færdigsamlet PC.

Korrekt. - hvis du selv kan finde ud af, hvilken komponent fra hvilken leverandør det er galt med!

Oprindeligt skrevet af Kasper_J Kasper_J skrev:

Lig dertil at du ofte skal indleverer hele den defekte pc ved en færdigsamlet, det er træls at undværer hele sin computer hvis f.eks. blot en harddisk er stået af.

For størstedelen af den danske befolkning er det lettere at aflevere den store kasse med alt indhold, frem for at skal til at skille det hele ad.

Jeg har selv samlet en god håndfuld computere og ved, hvordan man fejlsøger på en sådan, men jeg er ikke blind for at mange andre ikke har samme evner som mig udi det tekniske!

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2015 kl. 19:32
Oprindeligt skrevet af beamer beamer skrev:

Tråden forekommer mig noget uforståelig. Hvor har du set en stationær computer (kabinet), der står Asus på ?
Købt hvor ? Jeg har bygget stationære computere selv siden 1990, og asus var et af de foretrukne mærker for bundkortet. Det er de vel stadig, men de har købt Asrock, og det er blevet et andet lidt billigere, men udmærket mærke for bundkort. De foretrukne mærker for bundkort er vel: asus, gigabyte, msi, asrock (her i DK).
@Beamer - er bange for du har et stort behov for at se lidt nærmere på IT-verdenen. Asus har nu haft "PC'ere" i temmelig lang tid. Deres "republic of gamers" brand er ganske populære PC'ere (ASUS ROG) i øjeblikket.

Men ja - Asus har muligheden for at bygge HELE enheden - på nær ram-delen hvis de vil, men det er så afgjort deres komponent-afdeling som har været den indbringende del. der er mere indtjening ved at sælge løsdelene frem for at sælge det hele samlet i en hvad kunderne forventer billigere pakkeløsning.
Til top
Silentbob Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Januar-2007
Point: 632
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Silentbob Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2015 kl. 07:32
Samle selv kontra færdigsamlet.

Jeg er selv i en situation hvor jeg skal købe en ny stationær.

Færdigsamlet hos MMVision: 7163 kr

Samle selv (Inkl. ekstra lager harddisk ud over MMVision PCen): Cirka 6900 kr.

Men kæresten har dog dikteret jeg skal købe fra MMVision. Kan ikke lade være med at blive ramt lidt på stoltheden og at hun ikke tror jeg kan fejlfinde hvis noget går galtSmile 

Det er også meget muligt det er min egen skyld. Fik for et par år siden lokket en ny grafikkort ud af hende, da vi havde en defekt PC, selvom jeg udmærket godt viste det var RAM der var problemet. Det skulle jeg så ikke have afsløret i en brændert. Så det er muligvis et tillids spørgsmålTongue

Men jeg tror hun har det som hovedparten af befolkningen tryghed/bekvemmelighed over ydelse/pris.

Redigeret af Silentbob - 10-Oktober-2015 kl. 07:38
In a world gone mad, we will not spank the monkey, the monkey will spank us!
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2015 kl. 10:09
Siden jeg første gang byggede en PC selv, har jeg aldrig "kigget tilbage". D.v.s. alle derefter har jeg bygget selv - inkl. diverse til familie og venner.

En nævnte at reklamationsmulighederne er de samme. Dette er ikke korrekt!
Tager du en færdigsamlet ASUS, så giver forhandleren dig 2 prs reklamationsret, på den samlede PC. Vælger du at bygge selv, får du producentgaranti på løsdelene, d.v.s. LANGT bedre garanti - typisk 3 år på bund- og grafikkort, 10+ år på RAM, 3-5 år på HDD/SSD.

M.v.h.
Til top
Bruger udmeldt 30 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 17-Juli-2013
Point: 1328
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 30 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2015 kl. 10:19
Jeg har ikke evnerne til selv at bygge en pc - men jeg forstår godt, at der kan være fordele med at gøre det selv.
Til top
Henrik_45 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 14-Januar-2008
Sted: Aalborg, DK
Point: 392
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Henrik_45 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2015 kl. 13:11
Oprindeligt skrevet af beamer beamer skrev:

Hvor har du set en stationær computer (kabinet), der står Asus på ?
Købt hvor ?

Asus laver nogle fine Gamer PC'r (Asus ROG serien) hvor der står Asus på kabinettet Smile

Til top
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Point: 1562
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér quarkir Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2015 kl. 14:32
Oprindeligt skrevet af Silentbob Silentbob skrev:

Samle selv kontra færdigsamlet.

Jeg er selv i en situation hvor jeg skal købe en ny stationær.

Færdigsamlet hos MMVision: 7163 kr

Samle selv (Inkl. ekstra lager harddisk ud over MMVision PCen): Cirka 6900 kr.

Nu ved jeg ikke hvor meget det ekstra lager står i, men for en besparelse på 250kr ift en samlet pris på 7k, gad jeg ikke spare ift det arbejde der er i at samle den (og jo, jeg har selv samlet en hel del gennem årene).
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams
Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Point: 2875
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Notfast Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2015 kl. 16:22
Oprindeligt skrevet af Silentbob Silentbob skrev:

Kan ikke lade være med at blive ramt lidt på stoltheden og at hun ikke tror jeg kan fejlfinde hvis noget går galtSmile 

Hun kender dig nok bedst.
.....
Til top

Besvar Besvar Side  <1234 5>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu