recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - professional opsætning af anlæg?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

professional opsætning af anlæg?

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2014 kl. 09:04
nogle kan komme langt med øret. men hvis det skal gøres ordentligt skal der måleudstyr til. Det svare til at kalibrere et tv på øjemål
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4420
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2014 kl. 11:32
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:

Jeg har ikke så meget erfaring med dem der tilbyder opsætning af bio'er i Danmark...

Beklager Jonas, du skulle have et svar. Og jeg håber da ikke at du er i kløerne på den forhandler mereLOL 
Skrev jo netop jeg ikke har erfaring med nogle forhandlere, så hvorfor skulle en forhandler have haft kløerne i mig? 

Og tak for svarene - ved dog ikke hvor meget det hjælper trådstarter at høre, at du ikke har hørt nogle af punkterne blive sagt før af en forhandler ;)
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2014 kl. 11:50
Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:

Jeg har ikke så meget erfaring med dem der tilbyder opsætning af bio'er i Danmark...

Beklager Jonas, du skulle have et svar. Og jeg håber da ikke at du er i kløerne på den forhandler mereLOL 
Skrev jo netop jeg ikke har erfaring med nogle forhandlere, så hvorfor skulle en forhandler have haft kløerne i mig? 

Og tak for svarene - ved dog ikke hvor meget det hjælper trådstarter at høre, at du ikke har hørt nogle af punkterne blive sagt før af en forhandler ;)

Nu var jeg sådan set godt klar over hvad du mente. Og når jeg svarede som jeg gjorde var det nu for at trådstarter ikke skulle tro at alle professionelle var useriøse. Og æh, jeg har faktisk været i kontakt med flere af de prof gennem tiderne, og de fleste er ganske seriøse.
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4420
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2014 kl. 12:19
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Nu var jeg sådan set godt klar over hvad du mente. Og når jeg svarede som jeg gjorde var det nu for at trådstarter ikke skulle tro at alle professionelle var useriøse. Og æh, jeg har faktisk været i kontakt med flere af de prof gennem tiderne, og de fleste er ganske seriøse.
Amen, nu må du simpelthen begynde at læse og forstå hvad der bliver skrevet herinde... Jeg skrev en liste over ting, jeg mener bør få alarmklokkerne til at ringe. Jeg nævnte på intet tidspunkt nogle installere herhjemme og jeg satte på ingen måde den liste i sammenhæng med nogle.

Ud fra det jeg skrev, hvorfor skulle trådstarter så få det indtryk, at alle er useriøse? Af de ting jeg skrev, hvad får dig til at hoppe i forsvarsposition og forsvare Gud og hver mand?
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2014 kl. 12:38
Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:

nogle kan komme langt med øret. men hvis det skal gøres ordentligt skal der måleudstyr til. Det svare til at kalibrere et tv på øjemål
 
Nu findes der så nogle, som med øjnene kan indstille et TV mere korrekt, end hvis man blot tager f.eks. flatpanels indstillinger og smider ind!
 
M.v.h.
Til top
Prospect Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-December-2008
Sted: Ølstykke
Status: Offline
Point: 783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Prospect Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2014 kl. 12:38
Øhm.. Tilbage til emnet for trådstarters skyld ?
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2014 kl. 12:53
Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:

 
Amen, nu må du simpelthen begynde at læse og forstå hvad der bliver skrevet herinde... Jeg skrev en liste over ting, jeg mener bør få alarmklokkerne til at ringe. Jeg nævnte på intet tidspunkt nogle installere herhjemme og jeg satte på ingen måde den liste i sammenhæng med nogle.

Ud fra det jeg skrev, hvorfor skulle trådstarter så få det indtryk, at alle er useriøse? Af de ting jeg skrev, hvad får dig til at hoppe i forsvarsposition og forsvare Gud og hver mand?
[/QUOTE]

Nu må du så prøve at forstå, at der altså er nogen der ser på sagerne anderledes end du. Du sidder ikke inde med den endegyldige sandhed. Det du skrev var i mine øjne ret useriøst i forhold til de mange seriøse forhandlere.Wink
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2014 kl. 12:58
Jonas kritiserede ikke nogen forhandlere. Du ser spøgelser.
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2014 kl. 13:00
Henrik: At kyle Flatpanels indstillinger ind er jo netop heller ikke det samme som at bruge målinger til at kalibrere. Derudover har hverken Jonas eller Henrik sagt man ikke må bruge øjne og ører, men at man ikke KUN må bruge øjne og ører.

Sommervarmen har åbenbart påvirket evnen til at forstå meningen med andres indlæg, og så er det jo svært at føre en dialog.
Til top
nitrotg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1366
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nitrotg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2014 kl. 13:20
Nu er højtaler ledninger allerede trukket ind i væggene og de bliver ikke skiftet :) og nej de koster heller ikke 2000kr meteren.. Som skrevet længere oppe, så tror jeg det er en smagsag om man syntes kabler gør noget for en.. syntes ikke det er pengene værd for mine øre..

Jeg må give christian et kald hvis ikke der er andre der på banen.. (private der har udstyret kan jo også bruges)
Til top
E100 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 12-Juli-2013
Sted: Vestsjælland
Status: Offline
Point: 253
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér E100 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2014 kl. 13:50
Du kan jo også give Otto som allerede har skrevet i din trådt et kald, det er også en mand med lang erfaring.
Venlig hilsen E100

Diskret stuebio
Til top
nitrotg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1366
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nitrotg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2014 kl. 14:07
Oprindeligt skrevet af E100 E100 skrev:

Du kan jo også give Otto som allerede har skrevet i din trådt et kald, det er også en mand med lang erfaring.

Ville regne med han skrev hvis han var int efter at have læst tråden..? :)
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu