recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - professional opsætning af anlæg?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

professional opsætning af anlæg?

 Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2014 kl. 14:11
Det er ikke tilladt iflg. forumreglerne, at promovere egen virksomhed!
Så nej, hvis du vil nyde godt af Otto's store ekspertise, så skal du selv tage kontakt.

M.v.h.
Til top
Ole_M Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 12-Juli-2014
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 416
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ole_M Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2014 kl. 15:46
Jeg må også slutte mig til koret med Christian fra csn-teknik. Han er kompetent, og de gange jeg har fået hjælp fra ham, har han vidst hvad han har haft med at gøre.
Til top
Bruger udmeldt 35 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 28-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 35 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2014 kl. 15:52
Jeg har også haft Christian fra CSN Teknik på besøg flere gange, og har fået kalibreret både projektor og surround receiver.
Flink fyr der kan sit kram og bruger tiden det tager for at få det indstillet optimalt.
Så hvis du bare vil ha sat det hele op og du ikke selv vil bruge tid og hygge om tingene, så er han bestemt et kald værd.

Men hvis du er lige som mig, en der godt kan lide at tweake, finjustere, købe nyt grej osv, så er en pro kalibrering lidt spild af penge..
Til top
nitrotg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1366
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nitrotg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2014 kl. 17:07
Oprindeligt skrevet af strecker strecker skrev:

Jeg har også haft Christian fra CSN Teknik på besøg flere gange, og har fået kalibreret både projektor og surround receiver.
Flink fyr der kan sit kram og bruger tiden det tager for at få det indstillet optimalt.
Så hvis du bare vil ha sat det hele op og du ikke selv vil bruge tid og hygge om tingene, så er han bestemt et kald værd.

Men hvis du er lige som mig, en der godt kan lide at tweake, finjustere, købe nyt grej osv, så er en pro kalibrering lidt spild af penge..

Kan da godt lide det, men har desværre tid eller viden nok til det.. derfor jeg tænkte det måske var bedre at få en til det :)
Til top
Bruger udmeldt 35 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 28-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 35 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2014 kl. 17:25
Så få fat på Christian, han vil sikkert gerne fikse det for dig.

Det kræver dog at din receiver har audyssey Pro, da det er hva han arbejder med.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2014 kl. 17:44
Oprindeligt skrevet af strecker strecker skrev:

Så få fat på Christian, han vil sikkert gerne fikse det for dig.

Det kræver dog at din receiver har audyssey Pro, da det er hva han arbejder med.

Det mener jeg ikke er helt rigtigt. 
Han indstillede på et tidspunkt min Pioneer receiver med baggrund i det kalibreringssystem denne receiver besad. Men rigtigt, det er typisk pro-kalibreringer han beskæftiger sig med.

Men som du siger, trådstarter kan jo kontakte CSN for nærmere oplysningerSmile
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Bruger udmeldt 35 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 28-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 35 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2014 kl. 17:47
CSN er autoriseret inden for Audyssey Pro og har udstyret dertil, og man betaler for hans expertise inden for dette felt.

En kalibrering inden for andre EQ'er kan man jo lige så godt klare selv.

Redigeret af strecker - 23-Juli-2014 kl. 17:56
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2014 kl. 18:06
Oprindeligt skrevet af strecker strecker skrev:

CSN er autoriseret inden for Audyssey Pro og har udstyret dertil, og man betaler for hans expertise inden for dette felt.

En kalibrering inden for andre EQ'er kan man jo lige så godt klare selv.

Mja altså ikke altid, jeg kunne i det mindste ikke grundet lidt besynderlig resonans hos mig, men det gik.

Men ellers har du ganske retSmile


Redigeret af Hother - 23-Juli-2014 kl. 18:13
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4420
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2014 kl. 19:24
Du kunne også overveje at bruge hjælp fra udlandet: http://erskine-group.com/
Jeg tror ikke man finder én med mere erfaring og viden omkring hjemmebio end ham Dennis Erskine som ejer dette firma.

Nu kender jeg selvfølgelig ikke dit budget og ovenstående er ikke blandt det billigste, men de tager vist omkring $4000 for den pakke som bl.a. indeholder:
Acoustic analysis and design  ̧  ̧  ̧  ̧
Top, side and front details for screen wall / stage build-out  ̧  ̧  ̧  ̧
Speaker mounting specification and details  ̧  ̧  ̧  ̧
Seating platform location and dimensions for optimum sightlines  ̧  ̧  ̧  ̧
Acoustic treatments 

Nu er dit rum ret småt ift. rum i USA og du har allerede bygget rummet, så kan sagtens være, at de har en billigere pakke til dit rum. De kommer dog nok ikke ud og sætter det op, men du kan jo altid snakke med dem og høre om de har samarbejdspartnere omkring Danmark.
Til top
nitrotg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1366
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nitrotg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2014 kl. 19:45
Oprindeligt skrevet af strecker strecker skrev:

CSN er autoriseret inden for Audyssey Pro og har udstyret dertil, og man betaler for hans expertise inden for dette felt.

En kalibrering inden for andre EQ'er kan man jo lige så godt klare selv.

havde tænkt mig at investere i marantz sr7009 når den ankommer.. så måske meget smart lige at vente til den er indkøbt..
Til top
nitrotg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1366
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nitrotg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2014 kl. 19:53
Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:

Du kunne også overveje at bruge hjælp fra udlandet: http://erskine-group.com/
Jeg tror ikke man finder én med mere erfaring og viden omkring hjemmebio end ham Dennis Erskine som ejer dette firma.

Nu kender jeg selvfølgelig ikke dit budget og ovenstående er ikke blandt det billigste, men de tager vist omkring $4000 for den pakke som bl.a. indeholder:
Acoustic analysis and design  ̧  ̧  ̧  ̧
Top, side and front details for screen wall / stage build-out  ̧  ̧  ̧  ̧
Speaker mounting specification and details  ̧  ̧  ̧  ̧
Seating platform location and dimensions for optimum sightlines  ̧  ̧  ̧  ̧
Acoustic treatments 

Nu er dit rum ret småt ift. rum i USA og du har allerede bygget rummet, så kan sagtens være, at de har en billigere pakke til dit rum. De kommer dog nok ikke ud og sætter det op, men du kan jo altid snakke med dem og høre om de har samarbejdspartnere omkring Danmark.

det bliver måske lidt overkill til mig.. 

Kunne self godt lade mine egne øre gøre arbejdet, men min tålmodighed er nok for lille til at bruge en hel dag på at høre frem og tilbage..

Muligheden er self selv at købe et kalibringen sæt, men det kræver også man lærer at bruge den

Mit største "problem" bliver opsætningen af de subwoofer jeg har og det bliver for meget eller om jeg kan få dem til at spille sammen..
drejer sig om følgende...

velodyne dd15 digital drive
XTZ 12.16
og 2 stk XTZ w99.17p med sub amp..

Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2014 kl. 20:26
en DD15 sub med de XTZ subs. Det vil jeg ikke anbefalde. Bassen er ikke stærkere , end det svageste led ( som dog typisk er rummet :-))
Jeg ville nok sælge de to XTZere , og købe en DD15 mere
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu