|
Proff. hjælp til instilling af 7. |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | |
PeterAAA ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 24-August-2014 Sted: Nordsjælland Status: Offline Point: 32 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Mht. Fase og dipol. Ved ikke lige hvad forskellen er men som udgangspunkt er alle +(rød) på forstærkeren, parret med rød på højttalerne. Samme for sort.
Opstillingen i rummet er som på din tegning bortset fra at h/v front er helt ude ved siden, pga. Vinduer og en dør. Fronthøjtalerne er i øre højde og side/baghøjtaler er i 210cm højde, altså ca.120 cm over ørehøjde. Mht. Til dit tilbud om besøg afventer jeg lige fra de professionelle for at få en fornemmelse af hvad vi snakker om penge. |
|
![]() |
|
Jonas_h ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 11-Marts-2011 Status: Offline Point: 4464 |
+/- indikationen på forstærkeren er ret værdiløs når vi snakker dipole højttalere. De spiller frem/tilbage hvor enhederne er i modfase. Dvs. den ene enhed er + og den anden er -. Dette er indikeret på højttaleren og har man sat dem forkert op, vil surroundfeltet kollapse fuldstændig. Ser frem til at høre om de kan få det til at spille perfekt. |
|
![]() |
|
Ning ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1759 |
Hvad endte denne historie med?
Glad igen?
|
|
Ning
|
|
![]() |
|
PeterAAA ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 24-August-2014 Sted: Nordsjælland Status: Offline Point: 32 |
Hej Ning
Tak fordi du spørger. I første omgang lavede jeg en aftale med en dem de I anbefalede jeg skulle kontakte. Jeg ville så inden han skulle komme få repareret den defekte højtaler. Hvilket viste sig at være umuligt fordi Jamo har limet enhederne i kabinettet og kabinettet er hermetisk lukket. Jeg kan ikke skifte den enhed selv, og aflyste i første omgang aftalen med ham den professionelle. Jeg fik så endnu en gang sat kalibreringen til og fik den gennemført. Resultatet var en væsentlig forbedring af specielt den bagerste del. Der er nu i små "glimt" virkelig sorround....MEN. Jeg er ikke tilfreds, eller for den sags skyld glad. Jeg kørte ind til Hifi-klubben og bad dem blot vise mig en "billigt" anlæg i prisklasse kr.20.000,- for både forstærker og 5,1 setup (dipol). Det lød helt vildt bedre hvad surround fornemmelse angik. Selve lyd kvaliteten var selvfølgelig noget ringere end mit eget. Jeg prøver nu at låne et par gode dipol højtalere af en kammerat og sætter dem til som baghøjtalere i stedet for de bipol jeg har i dag. Det er forhåbentlig der problemet ligger. Virker det må jeg sende den defekte Jamo dipol højtaler til professionel rep. og æde den regning der kommer, formentlig i 2-3.000,- størrelse og så kontakter jeg igen ham der var så flink at hjælpe mig for en god pris. OG SÅ SKAL DET BARE SPILLE.....eller bliver Jamo-sættet solgt og så køber jeg et par Martin Logan ElektroMotion og så skal jeg aldrig hvad surround igen. :-/ |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |