recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > IP TV og WebTV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Profiber m/ Tilgin router
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Profiber m/ Tilgin router

 Besvar Besvar Side  <1 19202122>
Forfatter
Besked
Fritsen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 25-Juni-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Fritsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juni-2010 kl. 12:52
Ja, tilgin'en log'er alt hvad der sker. Det lader desværre ikke til at det kan slås fra :/

QoS er allerede slået fra ved mig, så det er i hvert fald ikke det der giver problemer i spil. Vil dog slet ikke afvise at det er det der får den til at genstarte ved hård belastning - giver jo mening, hård belastning = mere brug for QoS.
Til top
Fritsen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 25-Juni-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Fritsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juni-2010 kl. 16:48
Okay, lige en update ang. mit problem i spil. Jeg synes jeg havde testet alt det sandsynlige: Kabler, anden PC, ny opsætning, fjerne switche, fjerne andre enheder på netværket osv. osv., men så testede jeg lige noget usandsynligt.

Det lader til at vores spil fungerer problemfrit over trådløst net, mens de konsekvent mister forbindelse hvert 5. minut over kabel.
Har efterprøvet det på 3 maskiner nu, men synes virkeligt det er mystisk.

Kan det ske, at problemerne med online spil også kan ledes tilbage til problemet med loopback, som andre omtaler her i tråden?
Til top
FasTrak Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-Oktober-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 61
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FasTrak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2010 kl. 21:10
Oprindeligt skrevet af Fritsen Fritsen skrev:

Okay, lige en update ang. mit problem i spil. Jeg synes jeg havde testet alt det sandsynlige: Kabler, anden PC, ny opsætning, fjerne switche, fjerne andre enheder på netværket osv. osv., men så testede jeg lige noget usandsynligt.

Det lader til at vores spil fungerer problemfrit over trådløst net, mens de konsekvent mister forbindelse hvert 5. minut over kabel.
Har efterprøvet det på 3 maskiner nu, men synes virkeligt det er mystisk.

Kan det ske, at problemerne med online spil også kan ledes tilbage til problemet med loopback, som andre omtaler her i tråden?
Ja det kommer jeg osse til at tænke på om det kan være der for min genstarter. Skal nok lige prøve at sætte min xtreamer op til at køre trådløs.
Til top
lvbi Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 08-November-2010
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lvbi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2010 kl. 16:33
Hejsa,
 
Jeg så lige dette indlæg, og jeg har Problemer med at finde hvor i Tilgin Routeren man kan ændre Chanel.
Kunne du guide mig til det Ozzy?
 
Oprindeligt skrevet af Ozzy Ozzy skrev:

Oprindeligt skrevet af styker styker skrev:

Nej jeg har ikke fået løst problemet med printeren og support siger det har noget med opsætningen på computeren at gøre det er jo pudsigt at det virker med linksys routeren problemfrit.
Ja supporten siger også det har noget med porte at gøre, men jeg er altså ikke IT ekspert i netværksopsætning.
Og jeg kan jo gå ind i routeren og se at printeren har fået tildelt en IP adresse, men jeg kan hverken på den ene eller anden bærbare se de andre enheder på netværket uanset hvordan jeg indstiller det på PCerne.
Og hvis jeg sætter linksys routeren til kan jeg med det samme se alle enheder, så problemet ligger i Tilgin routeren.
Mvh
Jens
 
Jens som sagt prøv mit forslag med at gå ind og sæt dit wireless channel til 9 - 10 fx og se om det så ikke løser dit problem. :)
 
hvis du ikke ved hvordan man gør dette så sig til så skal jeg gerne hjælpe dig :)
Til top
Ozzy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Andst, Denmark
Status: Offline
Point: 698
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ozzy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2010 kl. 21:22
Oprindeligt skrevet af lvbi lvbi skrev:

Hejsa,
 
Jeg så lige dette indlæg, og jeg har Problemer med at finde hvor i Tilgin Routeren man kan ændre Chanel.
Kunne du guide mig til det Ozzy?
 
Oprindeligt skrevet af Ozzy Ozzy skrev:

Oprindeligt skrevet af styker styker skrev:

Nej jeg har ikke fået løst problemet med printeren og support siger det har noget med opsætningen på computeren at gøre det er jo pudsigt at det virker med linksys routeren problemfrit.
Ja supporten siger også det har noget med porte at gøre, men jeg er altså ikke IT ekspert i netværksopsætning.
Og jeg kan jo gå ind i routeren og se at printeren har fået tildelt en IP adresse, men jeg kan hverken på den ene eller anden bærbare se de andre enheder på netværket uanset hvordan jeg indstiller det på PCerne.
Og hvis jeg sætter linksys routeren til kan jeg med det samme se alle enheder, så problemet ligger i Tilgin routeren.
Mvh
Jens
 
Jens som sagt prøv mit forslag med at gå ind og sæt dit wireless channel til 9 - 10 fx og se om det så ikke løser dit problem. :)
 
hvis du ikke ved hvordan man gør dette så sig til så skal jeg gerne hjælpe dig :)



Yes du skal ind i wireless - setup som du finder over til venstre, under Wireless. Derinde kan du ændre hvad kanal du vil benytte mv.
| Samsung 55" D8005 | Samsung 40" C6715 Hvid | Samsung 40" M87 | Samsung 26" R87 | Samsung 22" T220HD |
Til top
lvbi Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 08-November-2010
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lvbi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2010 kl. 09:34
Hej igen,
 
Tak for det hurtige svar.
 
Jeg havde forventet at det skulle være her, men syntes ikke der er noget med Channel:
 
Mvh
Lasse I.
 
Oprindeligt skrevet af Ozzy Ozzy skrev:

Oprindeligt skrevet af lvbi lvbi skrev:

Hejsa,
 
Jeg så lige dette indlæg, og jeg har Problemer med at finde hvor i Tilgin Routeren man kan ændre Chanel.
Kunne du guide mig til det Ozzy?
 
Oprindeligt skrevet af Ozzy Ozzy skrev:

Oprindeligt skrevet af styker styker skrev:

Nej jeg har ikke fået løst problemet med printeren og support siger det har noget med opsætningen på computeren at gøre det er jo pudsigt at det virker med linksys routeren problemfrit.
Ja supporten siger også det har noget med porte at gøre, men jeg er altså ikke IT ekspert i netværksopsætning.
Og jeg kan jo gå ind i routeren og se at printeren har fået tildelt en IP adresse, men jeg kan hverken på den ene eller anden bærbare se de andre enheder på netværket uanset hvordan jeg indstiller det på PCerne.
Og hvis jeg sætter linksys routeren til kan jeg med det samme se alle enheder, så problemet ligger i Tilgin routeren.
Mvh
Jens
 
Jens som sagt prøv mit forslag med at gå ind og sæt dit wireless channel til 9 - 10 fx og se om det så ikke løser dit problem. :)
 
hvis du ikke ved hvordan man gør dette så sig til så skal jeg gerne hjælpe dig :)



Yes du skal ind i wireless - setup som du finder over til venstre, under Wireless. Derinde kan du ændre hvad kanal du vil benytte mv.
Til top
pfugl Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Februar-2005
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1067
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pfugl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2010 kl. 10:54
Tryk WIRELESS i menu bar'en og derefter ude til venstre under PHY - tryk setup. Så har du channel nederst i billedet i rullemenuen: Administrative.
/Peter
Til top
lvbi Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 08-November-2010
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lvbi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2010 kl. 11:01
Tadaaaa!
 
TAKKER :-)
Den havde jeg sku misset
 
Mvh
Lasse I.
 
Oprindeligt skrevet af pfugl pfugl skrev:

Tryk WIRELESS i menu bar'en og derefter ude til venstre under PHY - tryk setup. Så har du channel nederst i billedet i rullemenuen: Administrative.
Til top
rodding Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 21-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 116
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rodding Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2011 kl. 18:12
Oprindeligt skrevet af claros claros skrev:

Oprindeligt skrevet af Ozzy Ozzy skrev:

Oprindeligt skrevet af claros claros skrev:

kan man tilslutte en ekstern harddisk til routerens usb port?

Jeg har snakket med support omkring dette, og dette er ikke muligt endnu. Selve funktionen er ikke 100% funktions dygtigt desværre. 


Hvis routeren kan, hvad er det så lige der gør, at det ikke er funktionsdygtigt endnu? Sagde de noget om det?
Da jeg ringede til support sagde de, at det kunne de ikke svare på, jeg skulle ringe på hverdage og tale med teknisk afdeling - og de er umulige at få fat i...



Er der nogen som har brugt USB-stikket bagpå nu ? Sætter man et memory-stick i, lyser det fint op sammen med USB-lampen på forsiden af routeren, men jeg kan bare ikke se det på netværket ?

Til top
pfugl Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Februar-2005
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1067
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pfugl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2011 kl. 18:19
Tror kun at USB stikket er beregnet til at lave firmware updates, og ikke som netværksharddisk. Men måske OZZY kan be/afkræfte dette.
/Peter
Til top
rodding Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 21-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 116
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rodding Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2011 kl. 18:30
OK, men på andre Tilgin modeller står det som muligt i manualen .
Panasonic TH-37PV60E
Sony RDR-HX710B
Samsung BD-D8200N
Motorola "Zaptor"
Pioneer VSX-1025-K
Pioneer PL-500X
B&W XT2
B&W PV1
Til top
Ozzy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Andst, Denmark
Status: Offline
Point: 698
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ozzy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2011 kl. 13:10
Oprindeligt skrevet af rodding rodding skrev:

OK, men på andre Tilgin modeller står det som muligt i manualen .


USB porten er ikke aktiv selv om den lyser i front på din router. Efter hvad jeg ved, så skulle man kunne bruge til den forskellige ting som Tilgin selv skriver på deres hjemmeside. Men jeg har aldrig kunne få det til at fungere.
| Samsung 55" D8005 | Samsung 40" C6715 Hvid | Samsung 40" M87 | Samsung 26" R87 | Samsung 22" T220HD |
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 19202122>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu