recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > IP TV og WebTV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Profiber m/ Tilgin router
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Profiber m/ Tilgin router

 Besvar Besvar Side  <1 202122
Forfatter
Besked
Doc Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 16-September-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 1
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Doc Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2011 kl. 10:27
Oprindeligt skrevet af VaNGoGO VaNGoGO skrev:

Ny har jeg snakket med Jonas indefra Profiber. Han gav mig adressen til VCM serveren. Så bootede tilgin routeren et par gange. Og nu spiller det hele bare MAKS!

Jeg kan hente med 6.7 MB/s imens jeg ser hdtv. Kanalerne syntes også at skifte hurtigere på tilgin boksen :)

Det er dejlig at problemerne nu endelig er løst :)

I skal se frem til at få den nye router.
Nu er der gået en rum tid. Profibers Tilgin HG1311 viste sig jo ikke at kunne broadcaste tv-signaler WiFi (er kun g-kompatibel). Har købt storebroderen HG1351 på nettet (801.n), men den kræver som din gamle en VCM server.
 
Jonas fra Profiber vil ikke ud med adressen længere (hvorfor?). Ku' du sige hvad din oplyste server-adresse var (VCM)?
 
Shocked Doc
Til top
pfugl Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Februar-2005
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1067
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pfugl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2011 kl. 12:03
Er du sikker på at HG1351 kan brodcaste iptv signalerne over WiFi? Jeg har min tvivl, men hører dog gerne hvis det kan lade sig gøre.
/Peter
Til top
Ozzy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Andst, Denmark
Status: Offline
Point: 698
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ozzy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2011 kl. 09:33
Oprindeligt skrevet af Doc Doc skrev:

Oprindeligt skrevet af VaNGoGO VaNGoGO skrev:

Ny har jeg snakket med Jonas indefra Profiber. Han gav mig adressen til VCM serveren. Så bootede tilgin routeren et par gange. Og nu spiller det hele bare MAKS!

Jeg kan hente med 6.7 MB/s imens jeg ser hdtv. Kanalerne syntes også at skifte hurtigere på tilgin boksen :)

Det er dejlig at problemerne nu endelig er løst :)

I skal se frem til at få den nye router.
Nu er der gået en rum tid. Profibers Tilgin HG1311 viste sig jo ikke at kunne broadcaste tv-signaler WiFi (er kun g-kompatibel). Har købt storebroderen HG1351 på nettet (801.n), men den kræver som din gamle en VCM server.
 
Jonas fra Profiber vil ikke ud med adressen længere (hvorfor?). Ku' du sige hvad din oplyste server-adresse var (VCM)?
 
Shocked Doc



Dette vil ikke hjæpe dig på nogen måder alligevel, selv om du fik adr til vcm serveren, da vcm serveren skal kende din router. Kender VCM serveren ikke din router kommer den aldrig op og køre i et profiber net.

Desuden broadcaster 1351 ikke iptv over wifi, bare til info.
| Samsung 55" D8005 | Samsung 40" C6715 Hvid | Samsung 40" M87 | Samsung 26" R87 | Samsung 22" T220HD |
Til top
VaNGoGO Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 26-November-2009
Status: Offline
Point: 36
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér VaNGoGO Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2011 kl. 19:28
Jeg bruger faktisk ikke tilgin routeren mere. Jeg er gået over til en Netgear WNR3500L med tomato software.
 
Jeg skiftede fordi min tilgin router begyndte at kræve reboots ca. 14 dag for at det hele virkede. Den tabte også i hastighed efter nogle dage til ca. 4 MB/s.
 
Min wnr3500l har nu kørt 35 dage uden problemer og den understøtter N :D
Til top
Fritsen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 25-Juni-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Fritsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2011 kl. 20:26
VaNGoGO -> Virker din TV-boks gennem din Netgear router?
Til top
binderup Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 16-Oktober-2004
Status: Offline
Point: 262
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér binderup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2011 kl. 09:52
Oprindeligt skrevet af Fritsen Fritsen skrev:

VaNGoGO -> Virker din TV-boks gennem din Netgear router?

Jeg har selv en WNR3500L og ja TV-boksen virker fint igennem den.

Jeg har skrevet nogle blog indlæg, som vist nok også er nævnt i denne tråd:
http://peter.binderup.dk/tag/netgear-wnr3500l/ Der beskriver jeg hvordan jeg har sat det op, og jeg ved at der er flere der har fulgt vejledningen med held.


Redigeret af binderup - 19-September-2011 kl. 09:54
Til top
VaNGoGO Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 26-November-2009
Status: Offline
Point: 36
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér VaNGoGO Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2011 kl. 10:31
Jeg brugte vejledningen på binderups blog.
Til top
Fritsen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 25-Juni-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Fritsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2011 kl. 10:44
Det ser rigtig lovende ud - tusind tak for vejledningen :)
Til top
Mikzy Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 18-Februar-2012
Status: Offline
Point: 1
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mikzy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2012 kl. 18:54
Hej Jandk,
 
Fedt du har fået Tilgin ruteren til at virke med WoL. Har du et tip til at få det til at virke?
 
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 202122
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu