recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > IP TV og WebTV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Profiber med DVB-C test
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketProfiber med DVB-C test

 Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
janbau Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 20-Maj-2005
Sted: Horsens
Status: Offline
Point: 360
Direkte link til dette indlæg Emne: Profiber med DVB-C test
    Sendt: 23-Januar-2010 kl. 23:03
Det har været nævnt at Profiber skulle være på vej med så man kan se tv Digitalt af denne vej . De kører tilsyneladende prøvekørsel nu så det bliver da godt da især kanalskift og Epg er meget bedre på Tvet og så kan jeg se at der er Dolby Digital Lyd på mange flere kanaler  end på Tilgin boksen . Bla.n  fra de tyske og Svt 1 og 2 og så kan der vælges sprog på Eurosport og disney med flere Hvilket ikke virker så godt  på Tilgin boksen den skal faktisk stå på engelsk for at der er Dolby Digital lyd på Canal+ film kanaler .  ( tv boks som så kan bruges til Hd kanaler og de kanaler som ikke findes i Kabelpakken  )   
 
Jeg har idag set et indlæg  Fiber-udbydernes modtræk (til Yousee mv)? hvor emnet blev nævnt .
 
Og jo den er god nok Wink prøv at søge under kabel tv under digital opsætning .
 
Jeg har et Sony W 4000 går ind under Digital opsætning kabel Tv og sæter den til Auto og hurtig scaning og endelig ikke fuld scaning så fandt den kun 4 radioprogrammer .
 
Så det var digital opsætning vælg kabel tv vælg hurtigscaning og la alt andet stå til auto .
 
Har prøvet et par gange og fundet mellem 25 og 31 kanaler hvor Dr- Hd var med men mærkelig nok ikke endnu Tv 2 ,  MEN DET ER JO OGSÅ KUN PRØVEKØRSEL INTET ER NÆVNT PÅ PROFIBERS HJEMMESIDE .
 
Lykkes det ikke kan man også prøve at søge manuelt med følgende indstilinger .
 
Frekvens 143 Mhz ( Står dog på mit tv under manuel )
Netværksid skal stå Auto
Symbolrate 1,0 M/Sym Sek
Dette tal afgør hvor mange programmer der findes og i hvilken rækkefælge de instaleres .
 
Ved at sætte Symbolrate 1,0 M/Sym Sek hos mig fandt jeg 32 Kanaler Med alle de danske kanaler som mange Tv 2 Regional programmer og så lagde de med Dr 1 som nr 1 i kanallisten altså de danske først .
 
Har også prøver andre tal som feks 6,7 Hvor jeg finder 42 kanaler dog ikke med de danske kanaller først  Osv Prøv selv da det er dette tal som afgør hvilke programmer som findes og i hvilken rækkefølge de ligger i kanal listen .
 
Desværre kan mine 2  tv Sony  W 4000 og Sony E 4000  kun sende Dolby Digital 5,1 lyden videre til mine forstækere som PCM lyd . Men kan dog tydelig høre at lyden bliver langt mere kraftfuld når man vælger Et Dolby digital lydspor frem for et almindelig lydspor ( Vælges på Fjerbetjæning under lyd )  
 
Rettelse kan godt køre lyden videre til forstærker som Dolby Digital Lyd man skal åbenbart sætte det rigtig op i opsætningen på Tv et .
 
 
 
 


Redigeret af janbau - 24-Januar-2010 kl. 10:25
Til top
janbau Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 20-Maj-2005
Sted: Horsens
Status: Offline
Point: 360
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2010 kl. 00:14
Har prøvet mange forskellige  Symbolrate instillinger og fandt at tallet 7,5  M/Sym Sek giver 42 kanaler med Dr -1 som nr 1 og derefter langt de fleste danske efterfølgende dog med Tv 2 film og DrHd som sidste kan dog nemt flyttes , men det er faktisk et marerit at flytte kanalerene på Sony tv
 
 
Til top
janbau Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 20-Maj-2005
Sted: Horsens
Status: Offline
Point: 360
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2010 kl. 12:54
Slet ingen Profiber brugere som har prøvet denne muglighed  ???? Kunne være rart med nogle komentarer .
Til top
Letten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1963
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2010 kl. 14:36
Følger interesseret med, men har pt. kun internet fra Profiber. Fravalgte TV fordi jeg ikke ønskede boks ved hvert TV, men det kan jo ændre sig hvis de tilbyder DVB-C.
Til top
Parabolen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 23-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 270
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2010 kl. 14:44

Det ser spændende ud og jeg kører også nu udelukkene analogt. Det lader til at Profiber vil gå i samme spor som Stofa og Yousee og det er da glædeligt at det går denne vej. Det skal nok også ses i sammenhæng med købet/fusionen med Smile content hvilket betyder helt nye muligheder med deres TV-boks.

/Erik
Til top
styker Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 04-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 25
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2010 kl. 16:45
Ja jeg har jo også fundet de 42 kanaler på DVB-C(horsens).
Men der er vist ikke helt styr på teknikken endnu, EPG er noget ustabil så er på nogen kanaler og ikke på andre det kan så ændre sig så det er nogle andre kanaler EPGen virker på en ½ time senere.
Det mærkelige er bare at ved mine forældre som har et 32V4000 finder den nogle programmer på 183Mhz og antallet varierer fra søgning til søgning med de samme parametre.
Men jeg vil først prøve med et antennekabel direkte fra fiberboksen til TVet, for at sikre mig at det ikke er antennekabel-installitionen der er fejl ved.
Men nu må vi jo væbne os med tålmodighed, det hjælper jo nok ikke at ringe til supporten før det er officielt at der er DVB-C fra fiberboksen.
Jeg synes nu det er simpelt at flytte rundt på programmerne(digitale) på et 40W4000
 
Til top
janbau Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 20-Maj-2005
Sted: Horsens
Status: Offline
Point: 360
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2010 kl. 18:28
Ja  det samme har jeg opserveret . Jeg har som sagt 2 ens fladskærme og jeg har endnu ikke kunnet søge på  nøjagtig ens parameter . 
 Ja epg er ikke optimal endnu , men det er jo også kun test kørsel . Og så er der også forskel på hvor høj signalet er på de forskellige  parametre .
Til top
Mike Jensen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2010
Status: Offline
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2010 kl. 08:36

Jeg har prøvet at stille parameterne på DVB-C tuneren til AUTO. Der fandt jeg alle 42 TV-kanaler og 4 radio kanaler. Men hvis dette ikke virker, så skal parameterne sættes til:

Frekvens: 143 MHz
Modulation: 256QAM
NetværksID: 6000 eller Profiber
Symbol Rate: 6900 kS/s
 
Vh/ Mike
Til top
Fabricius Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 25-December-2004
Status: Offline
Point: 333
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2010 kl. 10:54
Det er sikkert et grænseoverskridende dumt spørgsmål, men kan det gøres med et hvilken som helst tv, eller kræver det det et tv med en speciel DVB-C tuner?
 
M.v.h.
Henrik.
Til top
janbau Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 20-Maj-2005
Sted: Horsens
Status: Offline
Point: 360
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2010 kl. 11:06

Godt nu skriver du ikke hviket tv du har , men jeg tror bare folk skal prøve sig frem ang indstilling af parametre .

Har lige fundet Alle 42 + 4 radio ved at sætte den til Hurtig scanning og sætte frekvens til 127 mhz og alt andet til auto .
 
Sony 40 W 4020
 
Sony 26 E4000
Her står parameter til hurtig scanning frekvens 130 Mhz Sym til 9900
Til top
kendoe Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 28-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 22
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2010 kl. 08:40
Det er vel fint at profiber begynder at komme op i stofa/yousee ligaen, da det godt nok er en sløj løsning oprindeligt. Men priserne for deres TV er stadig langt dyrere end eks. stofa. Jeg ser umiddelbart ikke et formål med at skifte til en dyrere udbyder. Hvorfor har i gjort det? Ingen stofa/yousee eller hvad?
Til top
Ozzy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Andst, Denmark
Status: Offline
Point: 698
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2010 kl. 09:04
Kan godt lide at du skriver i stofa/yousee ligaen, altså hvis man kan leve med dårlig komprimeret billeder som kommer fra både stofa og yousee, så er det jo fint nok :)
vil klart hellere betale for at få et meget bedre billede end at betale for et "dårligt" komprimeret billede som kommer fra Stofa og yousee. :) Men det er blot min meningen. :)
| Samsung 55" D8005 | Samsung 40" C6715 Hvid | Samsung 40" M87 | Samsung 26" R87 | Samsung 22" T220HD |
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 4>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu