Det har været nævnt at Profiber skulle være på vej med så man kan se tv Digitalt af denne vej . De kører tilsyneladende prøvekørsel nu så det bliver da godt da især kanalskift og Epg er meget bedre på Tvet og så kan jeg se at der er Dolby Digital Lyd på mange flere kanaler end på Tilgin boksen . Bla.n fra de tyske og Svt 1 og 2 og så kan der vælges sprog på Eurosport og disney med flere Hvilket ikke virker så godt på Tilgin boksen den skal faktisk stå på engelsk for at der er Dolby Digital lyd på Canal+ film kanaler . ( tv boks som så kan bruges til Hd kanaler og de kanaler som ikke findes i Kabelpakken )
Jeg har idag set et indlæg Fiber-udbydernes modtræk (til Yousee mv)? hvor emnet blev nævnt .
Og jo den er god nok

prøv at søge under kabel tv under digital opsætning .
Jeg har et Sony W 4000 går ind under Digital opsætning kabel Tv og sæter den til Auto og hurtig scaning og endelig ikke fuld scaning så fandt den kun 4 radioprogrammer .
Så det var digital opsætning vælg kabel tv vælg hurtigscaning og la alt andet stå til auto .
Har prøvet et par gange og fundet mellem 25 og 31 kanaler hvor Dr- Hd var med men mærkelig nok ikke endnu Tv 2 , MEN DET ER JO OGSÅ KUN PRØVEKØRSEL INTET ER NÆVNT PÅ PROFIBERS HJEMMESIDE .
Lykkes det ikke kan man også prøve at søge manuelt med følgende indstilinger .
Frekvens 143 Mhz ( Står dog på mit tv under manuel )
Netværksid skal stå Auto
Symbolrate 1,0 M/Sym Sek
Dette tal afgør hvor mange programmer der findes og i hvilken rækkefælge de instaleres .
Ved at sætte Symbolrate 1,0 M/Sym Sek hos mig fandt jeg 32 Kanaler Med alle de danske kanaler som mange Tv 2 Regional programmer og så lagde de med Dr 1 som nr 1 i kanallisten altså de danske først .
Har også prøver andre tal som feks 6,7 Hvor jeg finder 42 kanaler dog ikke med de danske kanaller først Osv Prøv selv da det er dette tal som afgør hvilke programmer som findes og i hvilken rækkefølge de ligger i kanal listen .
Desværre kan mine 2 tv Sony W 4000 og Sony E 4000 kun sende Dolby Digital 5,1 lyden videre til mine forstækere som PCM lyd . Men kan dog tydelig høre at lyden bliver langt mere kraftfuld når man vælger Et Dolby digital lydspor frem for et almindelig lydspor ( Vælges på Fjerbetjæning under lyd )
Rettelse kan godt køre lyden videre til forstærker som Dolby Digital Lyd man skal åbenbart sætte det rigtig op i opsætningen på Tv et .
Redigeret af janbau - 24-Januar-2010 kl. 10:25