recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > IP TV og WebTV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Profiber med DVB-C test
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketProfiber med DVB-C test

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8556
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2010 kl. 09:24
Oprindeligt skrevet af Ozzy Ozzy skrev:

Kan godt lide at du skriver i stofa/yousee ligaen, altså hvis man kan leve med dårlig komprimeret billeder som kommer fra både stofa og yousee, så er det jo fint nok :)
vil klart hellere betale for at få et meget bedre billede end at betale for et "dårligt" komprimeret billede som kommer fra Stofa og yousee. :) Men det er blot min meningen. :)

YouSee (og sikkert også Stofa) sender i den kvalitet de modtager fra kilden, så Profiber vil have pokkers svært ved at levere noget der er bedre.


Redigeret af lunddal - 08-Februar-2010 kl. 09:25
Til top
Ozzy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Andst, Denmark
Status: Offline
Point: 698
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2010 kl. 09:26
Hehe så vil jeg gerne se yousee og stofa sende deres HD kanaler mv. ud i den bw som de modtager dem i. Så nej det har du ikke ret i :)
| Samsung 55" D8005 | Samsung 40" C6715 Hvid | Samsung 40" M87 | Samsung 26" R87 | Samsung 22" T220HD |
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8556
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2010 kl. 09:34
Oprindeligt skrevet af Ozzy Ozzy skrev:

Hehe så vil jeg gerne se yousee og stofa sende deres HD kanaler mv. ud i den bw som de modtager dem i. Så nej det har du ikke ret i :)

Hvordan skulle Profiber kunne sende f.eks. Kanal 5 HD i en højere bitrate end Canal Digital/Telenor distribuerer den i?

Eller det kan de rent teknisk godt, hvis de reencoder kanalen, men det bliver billedet ikke bedre af.


Redigeret af lunddal - 08-Februar-2010 kl. 09:37
Til top
Ozzy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Andst, Denmark
Status: Offline
Point: 698
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2010 kl. 09:38
Så du mener at yousee og stofa kan sende kanal 5 ud i godt 15 - 18Mbit ??? Det vil jeg gerne se... alle ved at isp udbydere på coax er nød til at komprimere deres signal :)
| Samsung 55" D8005 | Samsung 40" C6715 Hvid | Samsung 40" M87 | Samsung 26" R87 | Samsung 22" T220HD |
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8556
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2010 kl. 09:42
Oprindeligt skrevet af Ozzy Ozzy skrev:

Så du mener at yousee og stofa kan sende kanal 5 ud i godt 15 - 18Mbit ??? Det vil jeg gerne se... alle ved at isp udbydere på coax er nød til at komprimere deres signal :)

Ifbm. DR HDs opstart blev der lavet mange målinger, og der blev det bl.a. målt at Stofa sender DR HD med samme 15mbps som Canal Digital gør (det er der de får den fra).
Til top
Ozzy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Andst, Denmark
Status: Offline
Point: 698
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2010 kl. 09:43

fair nok, men vil jeg gerne se. :)

| Samsung 55" D8005 | Samsung 40" C6715 Hvid | Samsung 40" M87 | Samsung 26" R87 | Samsung 22" T220HD |
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8556
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2010 kl. 09:51
Besøg en Stofa kunde?

I øvrigt var det priser der blev nævnt, og for at få de HD kanaler i super bitrate, skal man udover grundpakken have Family Mix til 179,- pr. måned (+ 2x210 i "digitalt tillæg"), HD pakken til 99,- pr. måned, ViasatFlex til 379,- pr. måned (+ 2x399 i serviceafgift) og til sidst Viasat HD pakke til 99,- pr. måned.

Det er 857,5 pr. måned for at kunne få den glæde af at have kanaler fra både CD og Viasat samt HD kanaler.


Til top
Ozzy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Andst, Denmark
Status: Offline
Point: 698
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2010 kl. 09:55
ja 857,5 er også mange penge.
 
Og jeg vil gerne se de resultater du snakker om, for det jeg ved, så komprimere de nu stadigvæk.
| Samsung 55" D8005 | Samsung 40" C6715 Hvid | Samsung 40" M87 | Samsung 26" R87 | Samsung 22" T220HD |
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8556
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2010 kl. 10:01
Du må hive fandt i nogen af dem herinde der kan måle. Jeg har ikke udstyret.
Til top
moho Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3069
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2010 kl. 13:08
Oprindeligt skrevet af kendoe kendoe skrev:

Det er vel fint at profiber begynder at komme op i stofa/yousee ligaen, da det godt nok er en sløj løsning oprindeligt. Men priserne for deres TV er stadig langt dyrere end eks. stofa. Jeg ser umiddelbart ikke et formål med at skifte til en dyrere udbyder. Hvorfor har i gjort det? Ingen stofa/yousee eller hvad?
For mig er det mere det modsatte.
At Profiber burde (   ) være i stand til levere HD med 15 eller højere MegaByte Rate, fordi det er det som Fibrene er beregnede til. Så et tale om DVB-C via fibre synes mig den forkerte vej, eller ordvalg.
Hvad det ER at Fiberselskaberne bevidst gør forkert skal jeg nok lade ligge. Som sagt opfatter jeg fibrene som fra dengang hvor tingene virkeligt ville komme til at F Y L D E. Men igen har jeg opfattet at man altid vil kvie sig ved (gøre modstand mod), udlægge et separat Kabel-net, selvom samme denne gang er lysleder baseret. Det er stadig separat, og selv et separat Antennenet baseret på Kobber skulle aldrig kunne leveres til samme husstand, så derfor heller ikke hvis det var lysleder baseret.


Redigeret af moho - 08-Februar-2010 kl. 13:10
Til top
Ozzy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Andst, Denmark
Status: Offline
Point: 698
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2010 kl. 13:21
Oprindeligt skrevet af moho moho skrev:

Oprindeligt skrevet af kendoe kendoe skrev:

Det er vel fint at profiber begynder at komme op i stofa/yousee ligaen, da det godt nok er en sløj løsning oprindeligt. Men priserne for deres TV er stadig langt dyrere end eks. stofa. Jeg ser umiddelbart ikke et formål med at skifte til en dyrere udbyder. Hvorfor har i gjort det? Ingen stofa/yousee eller hvad?
For mig er det mere det modsatte.
At Profiber burde (   ) være i stand til levere HD med 15 eller højere MegaByte Rate, fordi det er det som Fibrene er beregnede til. Så et tale om DVB-C via fibre synes mig den forkerte vej, eller ordvalg.
Hvad det ER at Fiberselskaberne bevidst gør forkert skal jeg nok lade ligge. Som sagt opfatter jeg fibrene som fra dengang hvor tingene virkeligt ville komme til at F Y L D E. Men igen har jeg opfattet at man altid vil kvie sig ved (gøre modstand mod), udlægge et separat Kabel-net, selvom samme denne gang er lysleder baseret. Det er stadig separat, og selv et separat Antennenet baseret på Kobber skulle aldrig kunne leveres til samme husstand, så derfor heller ikke hvis det var lysleder baseret.
Jeg er slet ikke i tvivl om at Profiber blot laver DVB-C for at vise at de også kan gøre det lige som yousee og Stofa gør.
Profiber levere også HD i højere båndbrede end 15Mbit.
| Samsung 55" D8005 | Samsung 40" C6715 Hvid | Samsung 40" M87 | Samsung 26" R87 | Samsung 22" T220HD |
Til top
Mike S. Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2909
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2010 kl. 13:26
DVB-C har som sådan ikke nogen båndbredde - grunden til fiberselskaberne gør det her er jo at de godt kan se at folk ikke gider en boks hvis de kan få det hele indbygget. Det store problem bliver nok for alle at de pengene som man havde regnet med at tjene på film udlejning etc. nu skal tjenes på anden vis.
Zaptor Motorola
40" SonyX3500
40" Samsung F71
NAD L76 surround med Dali
En skærm er et panel hvortil man putter input ind i...
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu