recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > IP TV og WebTV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Profiber med DVB-C test
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketProfiber med DVB-C test

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Ozzy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Andst, Denmark
Status: Offline
Point: 698
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2010 kl. 13:33
Oprindeligt skrevet af Mike S. Mike S. skrev:

DVB-C har som sådan ikke nogen båndbredde - grunden til fiberselskaberne gør det her er jo at de godt kan se at folk ikke gider en boks hvis de kan få det hele indbygget. Det store problem bliver nok for alle at de pengene som man havde regnet med at tjene på film udlejning etc. nu skal tjenes på anden vis.
Ahh Mike, der er nu masser som ikke har noget problem i at have en boks stående.
 
Og de har jo ikke VOD endnu, men har hørt at det snart kommer.
 
Som jeg lige har skrevet, er det blot for at se vise de også kan lave DVB-C osv.
| Samsung 55" D8005 | Samsung 40" C6715 Hvid | Samsung 40" M87 | Samsung 26" R87 | Samsung 22" T220HD |
Til top
styker Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 04-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 25
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2010 kl. 16:42
Nu er det jo svært det med priser, vi bor i Horsenssyd hvor stor pakke koster 3694kr årligt incl alle viasats skod/genudsendelseskanaler.
Også skal man betale ca 270kr pr måned for en 25/1 internetforbindelse ved stofa fratrukket de 10% rabat, det er den hastighed jeg synes er rimelig at sammenligne med profibers 15/15 pga jeg kan ikke nøjes med mindre end 1mbit upload.
Dvs 12*270=3240 + 3694=6934kr for internet og stor pakke.
Profiber koster 298/måned for basisfiberpakke+179/måned for CD family mix=5724kr plus "kortafgift" 420kr/år ialt 6144kr pr år.
Altså er profiber for mig 790 kr billigere pr år.
Men kan man ikke leve uden viasats skodkanaler kan jeg godt se at antenneforeningen er billigere, personligt vil jeg bare hellere have de flere HD kanaler der er CD family mix pakken.
Desuden er der jo flere kanaler på profiber end der umiddelbart fremgår i pakkeoversigterne bl.a. TV2film og eurosport.
Ses i frekvensoversigten.
Jeg her bestemt ikke fortrudt at have skiftet til profiber, jeg synes de har et meget bedre produkt en antenneforeningerne/stofa, specielt mht internetforbindelse.
Og det er jo ikke nogen hemmelighed at kabelTVnettene står overfor enorme udgifter til udskiftning af deres 30-50 år gamle tærede/forvitrede coaxialkabler så de bliver næppe billigere i fremtiden.
Og ja jeg gider ikke betale for at Viasat opfinder en ny dyr kanal hvert år til superligafodbold.
 
 


Redigeret af styker - 08-Februar-2010 kl. 16:46
Til top
beolion Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-Januar-2010
Status: Offline
Point: 138
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2010 kl. 18:07
Jeg bruger selv kun Profiber til Internet og Telefon og Stofa til TV, og er faktisk meget tilfreds med begge dele. Men EnergiMidt tilbyder DVB-C via Fiber allerede idag:

Redigeret af beolion - 08-Februar-2010 kl. 18:30
Til top
janbau Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 20-Maj-2005
Sted: Horsens
Status: Offline
Point: 360
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2010 kl. 22:47
Jeg hilser også DVB-C velkommen hos Profiber da det er går meget hurtigere at skifte kanal . Da Tilgin boksen til tider ikke er verdens hurtigste .
Om man så  kommer til at modtage alle de kanaler man har i sine tv pakker vil jeg da gå stærkt ud fra , men det kræver så Ca-modul og kort vil jeg gå ud fra .
 
Som det er nu har jeg de kanaler som IKKE kan findes på DVB-C på Tilginboksen . For den er Konen ikke ret god til at bruge , Hun så faktisk mange gange Tv på Analog kanalerene som jo nu sendes Digitalt .
 
Men det bliver da spændende at se hvad der sker i den kommende tid .
Lg 47L M760 T
LG C7 Oled
Marantz 6010 Av 9,2 Atmos
Cambridge Azur 651 W Effekt
Cambridge Audio CXN Digtal forforstærker Musikstreamer
Dali Opticon 6 + Center 9,1 setup
Aktiv Sub
4 K Blu-ray
Til top
lunapark Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 24-Marts-2009
Status: Offline
Point: 175
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2010 kl. 11:52
Jeg har netop også kørt en DVB-C søgning på Profibers tv-signal.
 
Har fundet alle de eksisterende analoge kanaler + lidt ekstra.
Ekstra: DR HD, P1, P2, P3 og P4 KBH.
 
EPGen halter lidt på nogle af kanalerne, men det er jo nok også kun test-signaler endnu,
da de endu ikke har meddelt officielt at det er startet.
Dog skjuler de ikke ved telefonisk henvendelse, at det er på vej.
Og kanal udbudet passer meget godt med det jeg har fundet.....
 
 
Min søgning var på et Sony fjernsyn med disse indstillinger:
 
Frekvens: 143 Mhz
Netværks ID: Auto
Symbolrata: 6.7000
 
God fornøjelse :-)
Til top
jachan Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 23-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 28
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2010 kl. 20:23
Er der nogen der har prøvet med HDHomeRun? Jeg forsøgt nogle gange at løbe alle qam-indstillinger igennem men har ikke haft held til at fange et eneste program. Dead
Til top
nipmads Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 08-Februar-2008
Status: Offline
Point: 23
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2010 kl. 14:42
Hej. Hvis nogen har interesse, kan jeg oplyse om at profiber helt officielt frigiver DVB-C til kunderne - og det kører i dag ved "alle" som den kære mand i teknisk support sagde for 5 min siden...
 
der er håb!
Til top
Letten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1963
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2010 kl. 17:00
Har pt. TV fra Yousee, men hører gerne om jeres erfaringer med DVB-C fra Profiber, det kan jo være man skal skifte Smile
Til top
nipmads Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 08-Februar-2008
Status: Offline
Point: 23
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2010 kl. 12:40
Hej.
 
Efter lang tids søgen, og en masse bøvl for at sige det på godt Jysk - har jeg fundet frem til (nok ikke revolutionerende) Det som jeg mener er de rette frekvenser, som eksempel har jeg kun fundet DR HD og 4 radio kanaler indtil nu, men ikke rigtig noget mere end det...
 
MEN - via transedit som er en app til DVBViewer og FireDTV, har jeg frekvenserne (som også kan bruges i end TV) som skal søges på...
 
symbolrate: 6900
QAM: 256 eller auto
netværksid (hvis påkrævet): 6000
frekvens: (her i KHz, ellers tag 3 nuller fra for MHz)
151000
159000
167000
175000
183000
191000
 
Jeg prøvede først med 143, så fik jeg oplyst 151 - men så opdagede jeg at nogen af kanalerne var på hver sin frekvens - f.ex så er DR HD som eneste kanal på 191
 
Men disse gjorde at jeg kunne se TV på almindelige apparater med almindelige DVB-C tunere, og hvad mere interessant for mit vedkommen er at jeg nu kan trække det over medie center.
 
Dog er det jo som nævnt før kun kabeltv pakken, hverken mix kanaler eller viasat er repræsenteret her.
 
håber det kan bruges.
 
hilsen,
Nipmads
 
Til top
nipmads Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 08-Februar-2008
Status: Offline
Point: 23
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2010 kl. 00:36
Hvordan ser det ud hos jer? DVB-C er lukket fra i går tirsdag på profiber, supporten kan bekræfte de har slukket for det... men kendte ikke nogen tidsplan.
 
nogen der har noget nyt?
Til top
janbau Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 20-Maj-2005
Sted: Horsens
Status: Offline
Point: 360
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2010 kl. 20:38
Jeg snakkede også med Suporten igår og den dame jeg snakkede med havde ikke engang fået noget at vide fra Teknikerene om at de havde slukket for signalet .
Hun kunne ikke sige hvad der skulle ske fremover .  Nu har jeg ellers købt en DVB-C tuner med muglighed for at optage da den især skulle bruges til Vm i Fodbold .
Så jeg sagde til hende at de blev da nødt til at give sine kunder med Kabel Tv pakken ( Analog  ) muglighad for at motage signalet Digitalt , Da både Stofa Og Yousee jo kører via DVB - C hvis de skal kunne opfylde folks krav til et moderne udbyder af Tv .
 
Ja de burde enda give sine kunder muglighad for at modtage  alle Tv kanaler via DVB-C . Man skal så bare have udleveret et ca modul og kort .
Lg 47L M760 T
LG C7 Oled
Marantz 6010 Av 9,2 Atmos
Cambridge Azur 651 W Effekt
Cambridge Audio CXN Digtal forforstærker Musikstreamer
Dali Opticon 6 + Center 9,1 setup
Aktiv Sub
4 K Blu-ray
Til top
jachan Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 23-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 28
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2010 kl. 22:26
Jeg har lige sakset dette fra Profiber. Det er dateret den 16. april.
Bare de nu ikke flytter for meget rundt på kanalerne for det har været noget være bøvl at få sat HDhomeRun op. Det skulle nødig starte forfra.
 
Afbrydelser i det digitale testsignal på kabel-tv
Alle testkunder, der har medvirket til at teste det digitale DVB-C signal, vil desværre få afbrydelser af deres signal. Det skyldes nødvendige tests, omlægninger og tekniske justeringer.

Det betyder at kunder som allerede har fundet vores digitale testsignal, vil ikke kunne modtage testsignalet. Vi forventer at testsignalet vil være i drift igen i uge 16.
Det er muligt, at testkunderne skal foretage en ny kanalsøgning for at finde signalet.

Alle kunder som modtager kabel-tv signalet og fiber-tv via en tv-boks, vil ikke være berørt at ovenstående og fortsætter uændret

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu