recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > IP TV og WebTV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - profiber  +router, IPTV PC
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketprofiber +router, IPTV PC

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
nipmads Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 08-Februar-2008
Status: Offline
Point: 23
Direkte link til dette indlæg Emne: profiber +router, IPTV PC
    Sendt: 07-August-2009 kl. 12:17

hejsa,

Så har jeg netop modtaget mit profiber udstyr, og er blevet koblet på..

Har kigget på dette forum efter vejledning til hvordan routingen foregår i profibers router, og så prøve og replikere dette over på min d-link dir-655.

Jeg har fundet routing tabellerne på WRP400 boksen som jeg har fået fra profiber:

var table = new Array( '87.104.186.128','255.255.255.128','0.0.0.0','WAN' ,'192.16 8.15.0','255.255.255.0','0.0.0.0','LAN' //,'127.0.0.0','255 .0.0.0','0.0.0.0','WAN' ,'224.0.0.0','240.0.0.0','0.0.0.0', 'LAN' ,'0.0.0.0','0.0.0.0','87.104.186.129','WAN' ); va r i = 0; var ret; for(;;){ if(!table) { if(i == 0) { table = "None"; table[i+1] = "None"; table[i+2] = "None"; table[i+3] = "None"; ret = 1; } else break; } else { if(table[i+3] == "LAN") table[i+3] = "LAN & Wireless" else if(table[i+3] == "WAN") table[i+3] = "WAN (Internet)"; } document.write(""); document.write(""); document.write(""); document.write(""); document.write(""); document.write(""); if(ret == 1) break; i = i + 4; }
Destination LAN IP Subnet Mask Gateway Interface
"); document.write(""+table+""); document.write(""+table[i+1]+""); document.write(""+table[i+2]+""); document.write(""+table[i+3]+"
87.104.186.128 255.255.255.128 0.0.0.0 WAN (Internet)
192.168.15.0 255.255.255.0 0.0.0.0 LAN & Wireless
224.0.0.0 240.0.0.0 0.0.0.0 LAN & Wireless
0.0.0.0 0.0.0.0 87.104.186.129 WAN (Internet)

Men når jeg prøver at taste disse ind i routing delen på min router, får jeg fejl - og er ikke engang sikker på jeg gør det rigtigt, kan i være til assistance her - og muliggør dette at jeg kan bruge tv boksen på min egen router?

Yderligere, er der nogen som har held med at benytte IPTV på ens pc, som der har været nogen indlæg omkring tidligere - men synes ikke der er kommet noget konkret frem (noget med at benytte sig af 2 netkort, og så sniffe pakkedata)

Ser virkelig frem til at høre fra nogen!

-Mads

 

Til top
nipmads Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 08-Februar-2008
Status: Offline
Point: 23
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2009 kl. 12:18
hold da op, det indlæg ser "interessant" ud - det var kopieret fra linksys routeren... men håber i kan se sammehængen..
Til top
binderup Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 16-Oktober-2004
Status: Offline
Point: 262
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2009 kl. 15:34
Hvis du finder en løsning så må du meget gerne give besked. Jeg sidder i samme situation.

Jeg kan sagtens få TV til at virke med den router fra Profiber, men det er da en håbløs router på alle andre punkter.


Til top
binderup Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 16-Oktober-2004
Status: Offline
Point: 262
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2009 kl. 21:23
Så løste jeg det med DIR-655.

På din profiber.dk selvbetjeningsside har du macadressen til din Profiber router - den mac adresse skal du klone i DIR-655 routeren.

Derud over skal du give din router adressen 192.168.15.1 (og så sætte IP range herefter) efter du har ventet de knap 2 timer på release af MAC adressen ved profiber skulle det gerne virke - husk at slå multicast til under advanced network.
Til top
binderup Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 16-Oktober-2004
Status: Offline
Point: 262
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2009 kl. 07:40
OK jeg var vist lidt hurtig der.

Det viste sig at man ikke helt kan undvære Profibers egen router. Jeg skulle lige flytte TV boksen så jeg tog strømmen på den, og da jeg satte strømmen til kunne den ikke få fat i deres "server". Den står hele tiden med: Unable to join serials carousel.

Nu var det jo heldigt at jeg havde klonet MAC adressen, så min egen router og profibers router har samme MAC adresse, så jeg kunne koble Profiber routeren til nettet sammen med TV og kort efter var der forbindelse til TV'et igen (uden at skulle vente de 2 timer).

Jeg flyttede så WAN kablet tilbage til DIR-655 og bagefter TV kablet (ved ikke om rækkefølgen er vigtig men det virkede).

Jeg gentog dette nogle gange for at være sikker på at det var fremgangsmåden.

Det er lidt bøvlet at skulle igennem dette, men jeg mener at DIR-655's egenskaber opvejer det, for med den har jeg maks. netværk samtidig med at jeg har TV.
Til top
equixdk Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 19-August-2009
Status: Offline
Point: 1
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2009 kl. 21:42
Hej jeg har en DIR 855 og har prøvet at gøre som dig, men skærmen er sort og den eneste måde jeg kan få liv i boksen er ved at tage strømmen og så får jeg samme fejl som mig... håber der er nogen der kan hjælpe
Til top
binderup Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 16-Oktober-2004
Status: Offline
Point: 262
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2009 kl. 07:31
Profiber var i går ved at opgradere deres TV portal. Jeg var nødt til at koble Profiber routeren til for at den kunne gennemføre opdateringen.

men rutinen er som følger normalt.

  1. sørg for at din egen router har klonet den samme MAC adresse som Profiber routeren (så undgår du at din forbindelse ryger i karantæne i knap 2 timer når du skifter rundt på routerne).
  2. sørg for at du har slået multicast til i din egen router (routerens webinterface -> advanced - > advanced network (gælder for DIR-655 og vel også den du har))
  3. Start med at have profiber routeren koblet til indtil TV'et har fået signal.
  4. Når du har fået signal, så flyt WAN kablet (det fra Fiberboksen) over på din egen routers WAN port, og TV'et over til en af de andre ledige porte.
  5. Det kan være at du lige skal skifte en TV kanal før der kommer signal.

Dette er den måde jeg bruger, og det virker fint her.

Da jeg er nødt til af og til at skifte fra egen til profiber router har jeg valgt at koble en netværks Coupler (samlemuffe) i begge ender af det kabel jeg har ført op over loftet (glasuld kradser :-)) på den måde skal jeg ikke skifte hele kablet hvis det bliver stikket bliver beskadiget ved disse skift. Jeg har valgt at køre CAT 6 kabler og CAT 6 Coupler, men CAT 5e burde være nok og det er noget billigere.

Det er en smule bøvlet det her, men jeg oplever slet ikke TV signal der hakker - hverken ved almindelig brug eller hvor jeg maks belaster ved at have HD signal på TV samt maksimalt udnyttelse af download.


Redigeret af binderup - 20-August-2009 kl. 07:46
Til top
runez Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 23-August-2009
Status: Offline
Point: 12
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2009 kl. 17:07
#binderup - jeg har forsøgt at gøre som du anviser, men så
snart jeg sætter den i routeren, så stopper tilgin boksen
ved booting og kommer ikke længere. jeg har slukket for
boksen mens jeg skiftede giver det problemer?
Til top
binderup Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 16-Oktober-2004
Status: Offline
Point: 262
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2009 kl. 17:13
ja du må ikke slukke for Tilgin boksen.

Lad os sige at der har været strømsvigt for at få liv i TV'et igen, så skal Tilgin boksen lige have forbindelse via Linksys routeren og når der så er kommet signal på TV'et, så flytter du kablerne fra Linksys routeren over til den router du har i stedet for (uden at du tager strømmen - det sker der ikke noget ved med netkabler).

Men for at du kan bruge din egen router så er det nødvendigt at den understøtter multicast ellers virker det ikke - og som jeg beskriver så er det en god ide hvis det er den samme MAC adresse der er klonet på de to routere (linksys og i mit tilfælde DIR-655), for at undgå at du ryger i lockout af routeren pga skiftende MAC adresse.


Til top
runez Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 23-August-2009
Status: Offline
Point: 12
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2009 kl. 23:36
Oprindeligt skrevet af binderup binderup skrev:

ja du må ikke slukke for Tilgin
boksen.Lad os sige at der har været strømsvigt for at få
liv i TV'et igen, så skal Tilgin boksen lige have
forbindelse via Linksys routeren og når der så er kommet
signal på TV'et, så flytter du kablerne fra Linksys
routeren over til den router du har i stedet for (uden at
du tager strømmen - det sker der ikke noget ved med
netkabler).Men for at du kan bruge din egen router så er
det nødvendigt at den understøtter multicast ellers
virker det ikke - og som jeg beskriver så er det en god
ide hvis det er den samme MAC adresse der er klonet på de
to routere (linksys og i mit tilfælde DIR-655), for at
undgå at du ryger i lockout af routeren pga skiftende MAC
adresse.


Ved du hvorfor man ikke kan boote op på en anden router?
Der må jo være en konfiguration som er anderledes... jeg
kan nemlig ikke gøre det som du foreslår, da mit
fibermodem står i skuret i den ene ende af huset og min
fjernsyn står i den anden ende og dermed kan jeg jo ikke
undgå at slukke. min router er på loftet og hvis jeg
skulle gøre det igennem denne så skulle jeg have
profibers router liggende deroppe også og så skifte rundt
hver gang, men det er da fucking latterligt og giver
ingen mening, at profiber skal lægge den slags
restriktioner på.

supporten taler om at der er fra linksys' side konfig.
noget ekstra på wrp400 routeren - option 128 siger det
dig noget?
Til top
pfugl Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Februar-2005
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1067
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2009 kl. 08:36
Option 128 refererer højst sandsynlig til DHCP, og er "TFTP
server addres". Dvs når Tilgin boksen requester en IP
adresse via DHCP fra routeren, får den samtidig loaded
adressen på den server den skal hente sit bootimage fra.
Hvis du har mulighed for at lave en IP trace af opstarten
af boksen, burde du kunne se server adressen i tracen af
DHCP requesten.
Det er dog underligt at man ikke kan se konfigurationen af
option 128 i routeren under DHCP, men den kan jo være
skjult i det almindelige userinterface.
/Peter
Til top
binderup Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 16-Oktober-2004
Status: Offline
Point: 262
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2009 kl. 10:30
Jeg tror ikke at det er en standard firmware der ligger i den router.

Den matcher ikke helt med de firmwares man kan kan hente fra Cisco/linksys hjemmesiden. Så jeg tror at den er specialtilpasset til Profiber (evt. en OEM firmware).

Det ville sikkert være lidt nemmere hvis man havde et Kort til boksen så Tilgin boksen ikke skal have fat i en speciel nøgleserver for at give adgang til TV signalet.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu