recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > IP TV og WebTV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - profiber tilgin boot problemer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketprofiber tilgin boot problemer

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
binderup Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 16-Oktober-2004
Status: Offline
Point: 262
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2009 kl. 14:10
Kloningsdelen virker for mig (jeg har skrevet et par indlæg her under IPTV forummet omkring det).

Jeg vil skyde på at de har den modificerede router for at kunne levere både Canal+ og Viasat uden at der skal to bokse ud til brugeren (i de tilfælde hvor der er kunder der har pakker fra begge selskaber). Så kortet der normalt sidder i en Yousee eller tilsvarende boks slipper man for, men det kræver at man tilgår deres net på en alternativ måde. Jeg har hørt fra kollegaer at nogle af de andre fiber selskaber der skal man have to bokse hvis man vil se canal+ og viasat.

Jeg tror at grunden til at man skal starte forbindelsen via profiber routeren er pga. aftaler mellem profiber og TV udbyderne ud fra et sikkerhedsaspekt specielt når der ikke er et smartcard ude ved brugeren.

Mht. dhcp-option=128,xxx.xxx.xxx.xxx så skal man typisk have fat i en router hvor man kan flashe med en alternativ firmware for at få adgang til at rette i de indstillinger - eller også kan man have en PC med routersoftware til at stå forrest for hjemmenetværket, og så lade den fungere som router. Og så skal man jo også lige vide hvilken IP adresse der skal routes til.

Så mulighederne ser ud til at være:
  1. accepter at Profiber har valgt en router, der lider af have problemer med TV signal når der er belastning af netforbindelsen.
  2. kun at benytte profibers router til at skabe forbindelse til TV og så ellers flytte kabler rundt når der er forbindelse (eller benytte tricket med at koble direkte på fiberboksen)
  3. Sætte en computer med flere netkort til at være router/firewall og derefter koble resten af netværket på.
  4. at de gør det muligt at kan ikke behøver at have forbindelse til deres "serials" server men at en almindelig router kan klare det (hvis multicast).
  5. håbe at profiber indser at de høje internet hastigheder + TV og deres router ikke er en god sammensætning og så tilbyder en anden router
Til top
runez Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 23-August-2009
Status: Offline
Point: 12
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2009 kl. 19:15
tak for svar.

1) jeg regner med at skulle bruge netkabel til fjernsynet
til min xtreamer også. derfor vil jeg gerne sikre mig
gigabit netværk. Jeg kan sku ikke leve med deres router.

2) Mht. dhcp-option=128,xxx.xxx.xxx.xxx <-- hvad er option
128? Hvad gør det og hvor sætter man det typisk?
Til top
pfugl Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Februar-2005
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1067
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2009 kl. 08:07
Oprindeligt skrevet af runez runez skrev:

tak for svar.

1) jeg regner med at skulle bruge netkabel til fjernsynet
til min xtreamer også. derfor vil jeg gerne sikre mig
gigabit netværk. Jeg kan sku ikke leve med deres router.

2) Mht. dhcp-option=128,xxx.xxx.xxx.xxx <-- hvad er
option
128? Hvad gør det og hvor sætter man det typisk?

Det sættes under konfigurationen af din DHCP server i
routeren, hvis ellers routeren supporterer det. I
Profibers router kan det ikke lade sig gøre via standard
HTTP interfacet. Jeg tror de bruger provisioning, dvs
routeren henter en configuration fra udbyderen når de
registrer den.
/Peter
Til top
Fabricius Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 25-December-2004
Status: Offline
Point: 333
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2009 kl. 16:10

Min tv-boks skriver under opstart, at den skal registreres, og beder mig indtaste kundenummer og pinkode.

Kundenummer er vel det samme som installationsnummer?

Men hvad hulen er pinkoden? Så vidt jeg kan se, er der plads til 4 cifre. Jeg mener da ikke, at jeg har en 4-cifret kode stående nogen steder .

M.v.h.

Henrik.

Til top
dvidebaek Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 127
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2009 kl. 19:48

Hej Fabricius

 

Det samme skete for mig om min tilgin-boks. det du skal gøre er at trykke på X-knappen det skulle gerne virke!

Til top
Fabricius Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 25-December-2004
Status: Offline
Point: 333
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2009 kl. 12:13
Oprindeligt skrevet af dvidebaek dvidebaek skrev:

Hej Fabricius

 

Det samme skete for mig om min tilgin-boks. det du skal gøre er at trykke på X-knappen det skulle gerne virke!

Tak for hjælpen  . Nu virker det  .

M.v.h.

Henrik.

Til top
janbau Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 20-Maj-2005
Sted: Horsens
Status: Offline
Point: 360
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2009 kl. 14:30

Det samme har jeg oplevet på min boks 3 gange inden for den sidste måned .

Siden vi har fået 15 mbit ( 298 Kr ) er vores boks begyndt at hakke i især lyden det gjorde den ikke da jeg havde 2 Mbit . Der udover fryser den tit så genstart er eneste udvej . Og så er det at det sker den der med den vil have kundenunner og pinkode .

Jeg har dog ringet til profiber hver gang det sker og fået dem til at starte boksen op . De har ikke sagt noget om at man selv kan løse problemmet hjemme hos en selv .

Det er så sket igen igår og så var det at jeg læste denne tråd .

Jeg har prøvet at trykke på X på fjrenbetjeningen og ganske rigtig forsvinder Boksen hvor man skal indtaste kundenr og pinkode . Men jeg har dog stadig sort skærm .

Skal jeg indtaste mit kundenummer og så trykke på X på fjerbetjeningen .

Skal dog siges at jeg har haft slukket fiberboksen og resat modem så måske skal der gå de 2 timer  eller hvad . Mit Internet virker og Analog tv virker også .

Oprindeligt skrevet af Fabricius Fabricius skrev:

Min tv-boks skriver under opstart, at den skal registreres, og beder mig indtaste kundenummer og pinkode.

Kundenummer er vel det samme som installationsnummer?

Men hvad hulen er pinkoden? Så vidt jeg kan se, er der plads til 4 cifre. Jeg mener da ikke, at jeg har en 4-cifret kode stående nogen steder .

M.v.h.

Henrik.

Til top
janbau Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 20-Maj-2005
Sted: Horsens
Status: Offline
Point: 360
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2009 kl. 23:17

Fik idag en ny Tilgin boks tilsendt fra Profiber , den fik jeg da sat til og den Bootede også godt nok op ingen problemmer der . Men !!!!! den kom sa..T.. også med  ( Min tv-boks skriver under opstart, at den skal registreres, og beder mig indtaste kundenummer og pinkode )

Surt sjov tækte jeg hvad gør jeg nu , jeg ringer op til Profiber suport og kommer i kø som sædvanlig . Imens prøver jeg lige at trykke på X på fjerbetjeningen det kunne jo være det virker på denne boks men nej , stadig sort skærm .

Jeg holder den blå knap inde i 5 sekunder den begynder at Boote op og frem kommer Beskeden  igen .

Jeg indtaster så min instalationsnr og intaster en masse forskellige tal kombinationer som er nemme tal som 1 2 3 4    1 1 1 1 o.sv. den siger som den plejer fokert pin eller Instnr ( dette havde jeg prøvet før ) men uden virkning .

Men så  Taster jeg 4 gange 0 og trykker på ok . Denne gang lykkes det så sandelig nu er der Tv igen . en skam jeg ikke havde intastet det noget før .

Synes bare godt at Profiber kunne sige det til mig , skal jeg være ærlig tror jeg faktisk ikke de ved det ELLER de vil måske bare ikke sige det .

De har sendt en lang forklaring pr mail hvordan den tisluttes fiberboksen så det prøvede jeg uden held .

Nu ved jeg ikke lige  hvor mange der har prøvet det problem som jeg har .

Jeg skulle  prøve det på den Gamle boks her virker det også .

Så nu kan vi da se Foboldlandskamp på kanal 6 i morgen i digitalt kval

 

 



Redigeret af janbau - 08-September-2009 kl. 23:24
Til top
eichmeier Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 24-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 358
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2009 kl. 17:30
hvor hurtigt netværk sender den signalt rundt med ??

Hvis jeg har 100 mbps kan den så sende signalet igennem det.

eller skal jeg trække et nyt Cat6 kabel fra routeren til hvert fjernsyn, eller kan jeg switche det ud i mit netværk ?

/eichmeier
Til top
pfugl Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Februar-2005
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1067
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2009 kl. 08:04
Tilgin boksen kører 100mps, så et Cat 5e kabel burde være
tistrækkeligt, selvom Profiber mener noget andet. Bruger
selv Cat5 og har ingen problemer. Du kan godt køre igennem
switchen -det gør jeg også selv.
/Peter
Til top
binderup Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 16-Oktober-2004
Status: Offline
Point: 262
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2009 kl. 08:17
jeg tror at grunden til at de anbefaler cat6 er at de kabler typisk er bedre skærmet (radio støj), og ofte er fiberboksen ikke i samme rum som tilgin boksen.

Hjemme ved os har jeg fiberboksen inde på vores kontor, og fjernsynet inde i stuen. Jeg har kørt et 30 m cat 6 kabel over loftet. Jeg valgte et cat6 kabel da jeg ikke gad at rode rundt i glasuld med et cat5 for så evt at opdage at det ikke var optimalt :-)

men da jeg testede havde jeg et cat 5e kørende gennem alle rum og det virkede fint.
Til top
dal Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 25-November-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 1
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2009 kl. 23:46
Hejsa
 
 Der kan være problemer med at sætte sin egen router foran fiberboksen - hvis den ikke understøtter proxy-multicast. (dvs - den skal multicast til alle porte, men stadig switch mellem portene)
 
 Det er også tit det der er galt hvis man - som f.eks med profiber - stopper ved 301 i "boot".
 
 Hvad Cat6 angår er det fint i den "perfekte verden" - der er pt ikke mere en 100Mbit mellem fiber boksen og routeren, så cat5e skulle være rigeligt. :)
 
 Det med 2 timer skulle gerne kun være første gang med den type bokse.. man skal bare huske når man skifter udstyr sat direkte til fiberboksen:
1: sluk fiberbok
2: sluk udstyr
3: tænd "andet udstyr"
4: tænd fiber boks.  
 
Så skulle man slippe for 2 timers "lockout"
 
Hvis internet virker - og tv ikke gør kan der være 2 ting.. enten man kører igennem sin egen "ikke proxy-multicast router" , eller der er lukket for tv. (her forudsætter jeg at ens tv-box virker :) )
 
Håber denne info kan bruges
 
og inden i spørger - nej, jeg arbejder ikke for en ISP - dog i IT branchen, og kender folk der gør :)
 
MVH
 Daniel
 
 
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu