recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > IP TV og WebTV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Profiber
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketProfiber

 Besvar Besvar Side  <1 9101112>
Forfatter
Besked
mufcdk1974 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-December-2004
Status: Offline
Point: 2089
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2010 kl. 19:57
Oprindeligt skrevet af dvidebaek dvidebaek skrev:

mufcdk1974: Kan forstå du synes at el-selskaberne ikke skal give TDC bare lidt konkurrence med et alternativt fibernet. lyder lidt som om du bifalder at TDC har monopol på den rå kobber, og du synes at de også skal have det på fibernet. fint nok, men jeg er af en anden holdning. ja vi skal jo nok bare være enige om at være uenige på dette punkt.


Hvis du vil fortsætte med at diskutere, så læs venligst mine indlæg, for IGEN tillægger du mig noget jeg ikke har sagt.
Film samling(Opdateret den 26/11-09)
Til top
mufcdk1974 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-December-2004
Status: Offline
Point: 2089
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2010 kl. 19:59
Oprindeligt skrevet af Ozzy Ozzy skrev:

Citér
Jeg vil hjertens gerne betale for fiber, men for 117. gang det er ikke elselskabernes opgave at "lege" med deres kunders penge på en forretning de ikke har forstand på.
Du tror mig nok ikke, men jeg VIL gerne kunne tro på at deres projekt bliver en succes, for konkurrence ER godt, men fordi jeg ikke tror på de har viden og evnerne til at konkurrere med de store spillere på markedet, så KAN det ende med en kæmpe regning til elkunderne.
Mit andet store problem er at det bliver gjort for mine penge, uden der har været en eneste debat om det nu også er en god ide.

Jeg kunne godt tænke mig af vide hvor du ved at de bruger "forbrugernes" penge ??? Har du det sort på hvidt ????? Du har aldrig overvejet om selv har lånt pengene til det evt. og derved ikke bruger forbrugernes penge på det....


Værsgo: http://www.comon.dk/nyheder/Kommentar-Forbrugernes-penge-smidt-ud-pa-fiber-1.139827.html
Film samling(Opdateret den 26/11-09)
Til top
Ozzy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Andst, Denmark
Status: Offline
Point: 698
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2010 kl. 20:06
Oprindeligt skrevet af mufcdk1974 mufcdk1974 skrev:

Oprindeligt skrevet af Ozzy Ozzy skrev:

Citér
Jeg vil hjertens gerne betale for fiber, men for 117. gang det er ikke elselskabernes opgave at "lege" med deres kunders penge på en forretning de ikke har forstand på.
Du tror mig nok ikke, men jeg VIL gerne kunne tro på at deres projekt bliver en succes, for konkurrence ER godt, men fordi jeg ikke tror på de har viden og evnerne til at konkurrere med de store spillere på markedet, så KAN det ende med en kæmpe regning til elkunderne.
Mit andet store problem er at det bliver gjort for mine penge, uden der har været en eneste debat om det nu også er en god ide.

Jeg kunne godt tænke mig af vide hvor du ved at de bruger "forbrugernes" penge ??? Har du det sort på hvidt ????? Du har aldrig overvejet om selv har lånt pengene til det evt. og derved ikke bruger forbrugernes penge på det....


Værsgo: http://www.comon.dk/nyheder/Kommentar-Forbrugernes-penge-smidt-ud-pa-fiber-1.139827.html

Jamen det beviser jo ikke rigtig noget, ud over at John Strand gang på gang tror at han ved hvad han snakker om. 
| Samsung 55" D8005 | Samsung 40" C6715 Hvid | Samsung 40" M87 | Samsung 26" R87 | Samsung 22" T220HD |
Til top
mufcdk1974 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-December-2004
Status: Offline
Point: 2089
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2010 kl. 20:17
Oprindeligt skrevet af Ozzy Ozzy skrev:

Oprindeligt skrevet af mufcdk1974 mufcdk1974 skrev:

Oprindeligt skrevet af Ozzy Ozzy skrev:

Citér
Jeg vil hjertens gerne betale for fiber, men for 117. gang det er ikke elselskabernes opgave at "lege" med deres kunders penge på en forretning de ikke har forstand på.
Du tror mig nok ikke, men jeg VIL gerne kunne tro på at deres projekt bliver en succes, for konkurrence ER godt, men fordi jeg ikke tror på de har viden og evnerne til at konkurrere med de store spillere på markedet, så KAN det ende med en kæmpe regning til elkunderne.
Mit andet store problem er at det bliver gjort for mine penge, uden der har været en eneste debat om det nu også er en god ide.

Jeg kunne godt tænke mig af vide hvor du ved at de bruger "forbrugernes" penge ??? Har du det sort på hvidt ????? Du har aldrig overvejet om selv har lånt pengene til det evt. og derved ikke bruger forbrugernes penge på det....


Værsgo: http://www.comon.dk/nyheder/Kommentar-Forbrugernes-penge-smidt-ud-pa-fiber-1.139827.html

Jamen det beviser jo ikke rigtig noget, ud over at John Strand gang på gang tror at han ved hvad han snakker om. 


Du får da lige en til: http://www.dr.dk/P1/P1Business/Udsendelser/2009/11/26155829.htm

Citér - Fire milliarder er mange penge - og det er kapital som forbrugerne har sparet op og burde ikke gå til tvivlsomme projekter som fibernet. Det er ikke en forbrugeropgave at finansiere den slags. Det er en statsopgave eller en kommunal opgave, mener Astrup Madsen.
Film samling(Opdateret den 26/11-09)
Til top
pilehave Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1260
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2010 kl. 21:59
Uanset hvad kommer Profiber og graver hos os i maj/juni, så får vi en 15/15 fiberforbindelse til 695 kr. i oprettelse og 198 kr. pr. måned. 25 TV-kanaler koster 100 kr. ekstra.

På sigt vil jeg gerne have lidt mere skub i hastigheden, men det er en fin start :D
Til top
Letten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1963
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2010 kl. 22:46
Jeg overvejer pt. at skifte til 50Mbit/50Mbit for 398/md - nice Cool 

Og så skal jeg se at have fundet mig en ordentlig leverandør af online backup.
Til top
Fabricius Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 25-December-2004
Status: Offline
Point: 333
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2010 kl. 04:38
Oprindeligt skrevet af mufcdk1974 mufcdk1974 skrev:


De giver sgu da langt mere mening ud fra et forretningsmæssigt synspunkt at starte med at udlægge fiber. hvor der tjenes penge, og derfra begive sig ud i udkantsområdene, specielt fordi elselskaberne har haft og stadig har, enorme problemer med at overbevise deres potentielle kunder om at de har brug for fiber hastigheder.
 
Jamen hvad hjælper det at plastre de tætbefolkede områder til med fiber, hvis de potentielle kunder ikke ønsker produktet? Profiber kørte faktisk en kampagne i øgade-kvarteret i Århus midby for 3-4 år siden, men måtte opgive det, p.g.a. for lille tilslutning! Det er altså svært at overbevise Fru Jensen om fiberets fortræffeligheder, hvis hun i forvejen er tilfreds med det tv/internet, som hun får fra Stofa eller TDC.
Min lille by består af 300-400 husstande. Det er selvfølgelig ikke overvældende, men til gengæld er tilslutningen til Profiber stor, for vi havde ikke rigtig nogen alternativer.
Det er vel bedre at starte i de område, hvor folk GERNE vil have produktet, og derefter bevæge sig ind i de tætbefolkede områder, i takt med at interessen for fiber vokser.
Jeg kan så forstå at Profiber nu prøver igen i Århus, denne gang på Frederiksbjerg, så hvem ved, måske ER Fru Jensen nu ved at få øjnene op Clap.
 
M.v.h.
Henrik.
Til top
dvidebaek Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 127
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2010 kl. 07:04
Oprindeligt skrevet af pilehave pilehave skrev:

Uanset hvad kommer Profiber og graver hos os i maj/juni, så får vi en 15/15 fiberforbindelse til 695 kr. i oprettelse og 198 kr. pr. måned. 25 TV-kanaler koster 100 kr. ekstra.

På sigt vil jeg gerne have lidt mere skub i hastigheden, men det er en fin start :D
pilehave hvor er det du bor henne? ville være rart og vide så vi kan lave et overblik:-)
Til top
pilehave Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1260
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2010 kl. 09:23
Oprindeligt skrevet af dvidebaek dvidebaek skrev:

Oprindeligt skrevet af pilehave pilehave skrev:

Uanset hvad kommer Profiber og graver hos os i maj/juni, så får vi en 15/15 fiberforbindelse til 695 kr. i oprettelse og 198 kr. pr. måned. 25 TV-kanaler koster 100 kr. ekstra.

På sigt vil jeg gerne have lidt mere skub i hastigheden, men det er en fin start :D
pilehave hvor er det du bor henne? ville være rart og vide så vi kan lave et overblik:-)


Hornslet!

Er det et overblik du vil lave grafisk? For så vil jeg da gerne følge med Smile
Til top
dvidebaek Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 127
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2010 kl. 10:06
Oprindeligt skrevet af pilehave pilehave skrev:

Oprindeligt skrevet af dvidebaek dvidebaek skrev:

Oprindeligt skrevet af pilehave pilehave skrev:

Uanset hvad kommer Profiber og graver hos os i maj/juni, så får vi en 15/15 fiberforbindelse til 695 kr. i oprettelse og 198 kr. pr. måned. 25 TV-kanaler koster 100 kr. ekstra.

På sigt vil jeg gerne have lidt mere skub i hastigheden, men det er en fin start :D
pilehave hvor er det du bor henne? ville være rart og vide så vi kan lave et overblik:-)


Hornslet!

Er det et overblik du vil lave grafisk? For så vil jeg da gerne følge med Smile
 Det var min plan. Tror dog jeg starter en ny tråd, som hedder noget med "Profiber overblik" eller noget i den retning. Mangler bare lidt fler som melder sig på banen, Så vi kan få lavet noget grafikSmile
 
Kom nu folkens i må da have fået en henvendelse om nedgravning af fiberTongue
Til top
mufcdk1974 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-December-2004
Status: Offline
Point: 2089
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2010 kl. 12:06
Oprindeligt skrevet af Fabricius Fabricius skrev:

Oprindeligt skrevet af mufcdk1974 mufcdk1974 skrev:


De giver sgu da langt mere mening ud fra et forretningsmæssigt synspunkt at starte med at udlægge fiber. hvor der tjenes penge, og derfra begive sig ud i udkantsområdene, specielt fordi elselskaberne har haft og stadig har, enorme problemer med at overbevise deres potentielle kunder om at de har brug for fiber hastigheder.
 
Jamen hvad hjælper det at plastre de tætbefolkede områder til med fiber, hvis de potentielle kunder ikke ønsker produktet? Profiber kørte faktisk en kampagne i øgade-kvarteret i Århus midby for 3-4 år siden, men måtte opgive det, p.g.a. for lille tilslutning! Det er altså svært at overbevise Fru Jensen om fiberets fortræffeligheder, hvis hun i forvejen er tilfreds med det tv/internet, som hun får fra Stofa eller TDC.
Min lille by består af 300-400 husstande. Det er selvfølgelig ikke overvældende, men til gengæld er tilslutningen til Profiber stor, for vi havde ikke rigtig nogen alternativer.
Det er vel bedre at starte i de område, hvor folk GERNE vil have produktet, og derefter bevæge sig ind i de tætbefolkede områder, i takt med at interessen for fiber vokser.
Jeg kan så forstå at Profiber nu prøver igen i Århus, denne gang på Frederiksbjerg, så hvem ved, måske ER Fru Jensen nu ved at få øjnene op Clap.
 
M.v.h.
Henrik.


Der skal da vel for pokker tjenes penge, det er vel hele ideen med at investere et 2 ciffert milliard beløb, og man må sige at ideen med at tage yderområderne først, ikke har vist sig at være en forretningsmæssig god ide.

Hvis nu fiber er guds gave til Familien Danmark (som elselskaberne jo har pladeret for i årsvis), hvorfor er det så svært at sælge til Familien Danmark?. Det kunne måske værre fordi elselskaberne har troet at de kunne sælge fiber alene på hastighed, men fuldstændig har glemt at der også skulle være noget at bruge denne hastighed til.
Dette er også hvad Dyremose prøvede at fortælle for snart mange år siden, da elselskaberne startede deres fiber eventyr, og det er også hele min pointe, nemlig at elselskaberne er dilettanter i forhold til deres konkurrenter, som besidder en enorm know-how på netop dette område, og det er squ ikke betryggende, når nu elselskaberne har sat sig for at lege med mine og dine penge.

Så kan man jo sige at man skal jo begynde på et tidspunkt, men man glemmer så i den sammenhæng at penge der er investeret skal forrentes fra dag 1 af.
Film samling(Opdateret den 26/11-09)
Til top
Ozzy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Andst, Denmark
Status: Offline
Point: 698
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2010 kl. 12:17
Oprindeligt skrevet af mufcdk1974 mufcdk1974 skrev:

Oprindeligt skrevet af Fabricius Fabricius skrev:

Oprindeligt skrevet af mufcdk1974 mufcdk1974 skrev:


De giver sgu da langt mere mening ud fra et forretningsmæssigt synspunkt at starte med at udlægge fiber. hvor der tjenes penge, og derfra begive sig ud i udkantsområdene, specielt fordi elselskaberne har haft og stadig har, enorme problemer med at overbevise deres potentielle kunder om at de har brug for fiber hastigheder.
 
Jamen hvad hjælper det at plastre de tætbefolkede områder til med fiber, hvis de potentielle kunder ikke ønsker produktet? Profiber kørte faktisk en kampagne i øgade-kvarteret i Århus midby for 3-4 år siden, men måtte opgive det, p.g.a. for lille tilslutning! Det er altså svært at overbevise Fru Jensen om fiberets fortræffeligheder, hvis hun i forvejen er tilfreds med det tv/internet, som hun får fra Stofa eller TDC.
Min lille by består af 300-400 husstande. Det er selvfølgelig ikke overvældende, men til gengæld er tilslutningen til Profiber stor, for vi havde ikke rigtig nogen alternativer.
Det er vel bedre at starte i de område, hvor folk GERNE vil have produktet, og derefter bevæge sig ind i de tætbefolkede områder, i takt med at interessen for fiber vokser.
Jeg kan så forstå at Profiber nu prøver igen i Århus, denne gang på Frederiksbjerg, så hvem ved, måske ER Fru Jensen nu ved at få øjnene op Clap.
 
M.v.h.
Henrik.


Der skal da vel for pokker tjenes penge, det er vel hele ideen med at investere et 2 ciffert milliard beløb, og man må sige at ideen med at tage yderområderne først, ikke har vist sig at være en forretningsmæssig god ide.

Hvis nu fiber er guds gave til Familien Danmark (som elselskaberne jo har pladeret for i årsvis), hvorfor er det så svært at sælge til Familien Danmark?. Det kunne måske værre fordi elselskaberne har troet at de kunne sælge fiber alene på hastighed, men fuldstændig har glemt at der også skulle være noget at bruge denne hastighed til.
Dette er også hvad Dyremose prøvede at fortælle for snart mange år siden, da elselskaberne startede deres fiber eventyr, og det er også hele min pointe, nemlig at elselskaberne er dilettanter i forhold til deres konkurrenter, som besidder en enorm know-how på netop dette område, og det er squ ikke betryggende, når nu elselskaberne har sat sig for at lege med mine og dine penge.

Så kan man jo sige at man skal jo begynde på et tidspunkt, men man glemmer så i den sammenhæng at penge der er investeret skal forrentes fra dag 1 af.

Du tror ikke at der er penge i at de netop vælger de områder hvor TDC mv ikke gider at gøre noget for netop også hr og fru jensen som måske ikke lige bor i midt byen, det er nemlig en god forretning, og som Fabricius selv siger, hvorfor skal det gå ud over dem fordi man bor lidt uden på landet ???? 
Det er jo tydeligt at høre på dig, at du jo generelt bare er i mod at el-selskaberne graver fiber ned, og jo nok er en tilhænger af coax, og det er også helt fint nok, men som jeg har sagt tidligere det er ikke dine penge som bliver brugt på dette. Mange tror dette, og mange vil helt klart påstår dette, da selskaberne begyndte at grave fiber ned lige efter at de solgte deres 400kwt net til staten og fik et godt beløb for det. 

Og du tror ikke at de selskaberne har en god know how omkring dette ??? Noget du ved eller blot noget du selv tror ??? 

Men hvis du synes at det er ok at vi alle skal betale i dyr domme for at være hos TDC fx. for et produkt som i mange tilfælde ikke alt er særlig godt eller i nogle tilfælde at man slet ikke kan få noget ud at man skal have parabol, mv. for at få lidt tv, netop fordi man bor lidt udenfor byen. Så fair nok, men min egen holdning er helt klart at fiberen er vejen frem, og ser det meget positivt at el-selskaberne netop gør dette for os alle. 
Men det er blot min mening omkring tingene :)  
| Samsung 55" D8005 | Samsung 40" C6715 Hvid | Samsung 40" M87 | Samsung 26" R87 | Samsung 22" T220HD |
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 9101112>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu