recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > IP TV og WebTV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Profiber
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketProfiber

 Besvar Besvar Side  <1234 12>
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2009 kl. 09:38

Ja, for så har man taget forbehold for både det ene og det andet.

Jeg har en bekendt ved TDC, og iflg. ham er der reserveret båndbredde til IPTV, netop for at det ikke influerer på bredbåndsforbindelsen

M.v.h.

Til top
dvidebaek Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 127
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2009 kl. 12:12
uanset om der er reserveret båndbredde til IPTV så vil du i alle tilfælde miste minimum 15% af den internet hastighed som du har bestilt, da det går til overheat. Dette sker ikke med Profiber eller andre fiberselskaber da de giver 15% ekstra oveni den forbindelse du bestiller. Så ved fibernet får de reelt 10mbit men du skal trække 15% fra din ADSL-forbindelse.
Til top
pezker Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 02-Januar-2009
Status: Offline
Point: 21
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2009 kl. 23:14
Vil bare lige tilføje til TDC trio, at selvom vi hjemme hos jeg selv ser tv to steder, og har flere computere på nettet, har jeg flere gange oplevet at kunne hente med den fulde 10 mb forbindelse! Så det er noget vås med at der bliver trukket meget fra de 10 mb. Dog er min forbindelse ofte på omkring 8/1 når den testes på speedtest.net og der ses fjernsyn osv.
Til top
Fabricius Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 25-December-2004
Status: Offline
Point: 333
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2009 kl. 18:11

Det er muligvis sagen lidt uvedkommende, men jeg har for nylig hørt en fugl synge om, at Profiber til sommer har planer om at hæve hastighederne for de samme penge, i erkendelse af, at de ikke længere er helt så konkurrencedygtige.

M.v.h.

Henrik.

Til top
dvidebaek Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 127
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2009 kl. 18:19

Fabricius: Lyder super nice... som du selv skriver er deres priser lige pt. i den høje ende af skalaen, og det vil for Profiber heller ikke være det store problem at hæve de enkelte hastigheder med det dobbelte, da det jo er fibernet vi snakker om. Tror dette er et meget fornuftigt træk fra Profibers side i kampen om kunderne.

Fabricius hvor har du hørt at Profiber vil hæve hastighederne? og ved du hvilke hastigheder de vil komme til at udbyde efter sommer? sidder lige pt med 10mbit fra Profiber, mon jeg bliver opgraderet til 25mbit?:-)

Til top
Ole Pihl Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 228
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2009 kl. 22:23

Jeg har fiber fra "Energimidt Fiberbredbånd" og har oplevet at få fordoblet hastigheden flere gange til samme pris .

Jeg har nu en 25/25 Mbits forbindelse og bevares det går da hurtigt , men jeg syntes ikke at forskellen fra 10 Mbits til 25 Mbits er så mærkbar at det gør den store forskel .

Jeg så hellere at de satte prisen ned , end at forhøje hastigheden , jeg betaler 339,00 kr i øjeblikket for de 25 mbits , som jeg faktisk ikke har behov for .

Men jeg ville hellere have en 10 Mbits til 199,00 kr ( hvis de ville komme med et sådant tilbud ).

Jeg mener at de fleste ville kunne klare sig med 10 Mbits forbindelse .

 

 

Til top
Fabricius Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 25-December-2004
Status: Offline
Point: 333
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2009 kl. 22:29
Oprindeligt skrevet af dvidebaek dvidebaek skrev:

Fabricius: Lyder super nice... som du selv skriver er deres priser lige pt. i den høje ende af skalaen, og det vil for Profiber heller ikke være det store problem at hæve de enkelte hastigheder med det dobbelte, da det jo er fibernet vi snakker om. Tror dette er et meget fornuftigt træk fra Profibers side i kampen om kunderne.

Fabricius hvor har du hørt at Profiber vil hæve hastighederne? og ved du hvilke hastigheder de vil komme til at udbyde efter sommer? sidder lige pt med 10mbit fra Profiber, mon jeg bliver opgraderet til 25mbit?:-)

Min nabo fik det at vide ved et arrangement i Profibers demo-bus. Det var det eneste han fik oplyst om den sag. Så jeg aner ikke om det bare var salgsgas fra sælgerens side, og heller ikke om der bliver tale om fordobling af hastigheden.

Men hvis du ringer til Profiber og spørger, vil jeg da gerne høre svaret

M.v.h.

Henrik.

Til top
Fabricius Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 25-December-2004
Status: Offline
Point: 333
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2009 kl. 22:38
Oprindeligt skrevet af Ole Pihl Ole Pihl skrev:

Jeg har nu en 25/25 Mbits forbindelse og bevares det går da hurtigt , men jeg syntes ikke at forskellen fra 10 Mbits til 25 Mbits er så mærkbar at det gør den store forskel .

Til almindeligt surf er det nok fløjtende ligegyldigt, om man har en 10/10 eller en 25/25, meeeen jeg henter da f.eks. lidt fra nyhedsgrupper i ny og næ, og dér har det så sandelig en betydning .

Men du har ret i, at "Average Joe" ikke har meget at bruge 25/25 til.

M.v.h.

Henrik.

Til top
dvidebaek Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 127
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2009 kl. 12:20

Er der nogen der ved om Canal9 kommer i Profibers family mix pakke fra Canal Digital? Har skrevet til Canal Digital men de har ikke svaret tilbage endnu. 

Til top
dvidebaek Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 127
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2009 kl. 16:21

Så har jeg fået mail fra Profiber ang. om canal9 kommer med i deres Canal Digital family mix pakke.:

"Tak for din mail.
 
Vi har ikke indflydelse på Canal Digitals produkter og priser, og indtil nu har vi ikke hørt om den kommer med – desværre."

Håber da virkelig den kommer med, set i lyset af hvor svært Canal Digital har haft med at få de store operatører på markedet til at tage den ind i deres sortiment grundet den høje pris.

 

Til top
timzor Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 18-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 153
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2009 kl. 11:07

her i middelfart har de netop sendt de nye priser rundt til de kommende abonnenter og der er faktisk ret gode :

299 for deres basispakke med 10/10 internet og 24 digitalt kanaler.

199 pr måned for internet alene 10/10

 

jeg har indtil nu kun haft deres 10/10 internet men har netop tilmeldt mig deres iptv og sælgeren sagde at deres priser OG hastigheder stod for revision i ALLE deres pakker således at prisen faldt på pakkerne men hastigheden blev sat VÆSENTLIGT op, dog bør vi vel tage det forbehold at ordene kommer fra en sælger.

 

men det ser MEGET lovende ud!!!

Til top
dvidebaek Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 127
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2009 kl. 12:59
Hold da op nogle gode priser det er blevet... giver lige nu 398kr for 10/10 alene. Så jeg ser da frem til de nye priser:-) Profiber virker mere og mere som en rigtig seriøs udfordrerer til YouSee og TDC!
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu