recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Projector sammenligning.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Projector sammenligning.

Besvar Besvar Side  <1 6789>
Forfatter
Besked
stridsvognen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-December-2011
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1064
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stridsvognen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2013 kl. 16:58
Oprindeligt skrevet af dpny dpny skrev:

Så lad mig spørge på en anden måde:

Havde jeg nu uploadet et defokuseret billede af de 6 små felter hvoraf det ene var misfarvet, uden i øverigt at komme med en uddybning, hvad havde du så konkluderet ud af det?

Kommer an på hvilket felt, og om det er ens i alle hjørner og center, og om der samtidigt er et væsentligt reduceret level i det felt. Og hvordan farve og level er i de andre felter.

Hvis det feks kun er den lodrette 1:1 der er misfarvet, og væsentlig lavere output vil jeg nok tro du havde en CRT projektor.
Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300
Til top
dpny Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juli-2013
Point: 570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dpny Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2013 kl. 17:15
Så lad mig uddybe.

Uanset hvor på skærmen det er så får jeg den samme misfarvning i 1x1 skakbræt og kun det. Der er ikke væsentligt reduceret output i det højeste opløste område. Grå er grå i de andre felter og output ser uniform ud (set igennem en defokuseret kikkert). Idet hele taget er det eneste jeg ser en misfarvning i 1x1 feltet. 

Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Februar-2007
Sted: Denmark
Point: 4172
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SVP03 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2013 kl. 17:40
Jeg ved ikke om jeg helt forstår hvad du mener.
Men de 6 felter som er i hvert hjørne har 50% sort og 50% hvid, så du mener at på afstand og uskarpt skal de se ens ud.
Men så klarer en X75 det vel også bedre end en X7.
SVP03
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stridsvognen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2013 kl. 17:41

Så lad mig uddybe.

Uanset hvor på skærmen det er så får jeg den samme misfarvning i 1x1 skakbræt og kun det. Der er ikke væsentligt reduceret output i det højeste opløste område. Grå er grå i de andre felter og output ser uniform ud (set igennem en defokuseret kikkert). Idet hele taget er det eneste jeg ser en misfarvning i 1x1 feltet. 

Grib din tlf eller lignende og skyd et billede, det er nemmere end at du forklare og jeg skal forstå.

Vil gæte på der er som otto skriver panelet der ikke kan lave fuld on off ved 1:1 pixel opløsning.

Jeg ved ikke om der findes andet end DLP der klare den opgave til UG.

Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SVP03 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2013 kl. 17:50
Nu har jeg oploaded billede.

Men forklar så lige hvad jeg skal se efter.
SVP03
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stridsvognen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2013 kl. 17:50
Oprindeligt skrevet af SVP03 SVP03 skrev:

Jeg ved ikke om jeg helt forstår hvad du mener.
Men de 6 felter som er i hvert hjørne har 50% sort og 50% hvid, så du mener at på afstand og uskarpt skal de se ens ud.
Men så klarer en X75 det vel også bedre end en X7.

Ja de skal være ens når du kommer langt nok væk.

Jeg kan ikke sige hvilken der er bedst, det er billederne ikke gode nok til, jeg kan sige at dine billeder er bedre end mine, eneste jeg vil sige at tendensen er den samme.

Har et andet billede her fra en Iphone som er tættere på. Bemærk at det hele er rødt, og dynamikken i billedet slet ikke er som dine billeder.

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stridsvognen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2013 kl. 17:53
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stridsvognen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2013 kl. 18:21
SVP03

Har markeret med rødt, og det er sådan jeg mener det skal se up på afstand.

Det er en tunet CRT projektor.

Her ser du at de 6 felter flyder sammen når du ikke kan definere linierne længere.

Jeg forventer at der er for meget lys i felterne på en CRT, da den ikke kan lave samme sort mellem linierne som der bør være.

Redigeret af stridsvognen - 22-December-2013 kl. 18:22
Til top
dpny Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dpny Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2013 kl. 18:45
Oprindeligt skrevet af stridsvognen stridsvognen skrev:

Så lad mig uddybe.

Grib din tlf eller lignende og skyd et billede, det er nemmere end at du forklare og jeg skal forstå.

Vil gæte på der er som otto skriver panelet der ikke kan lave fuld on off ved 1:1 pixel opløsning.

Det er jo lige meget hvad jeg uploader saa. Jeg har jo skrevet gentagene gange at det holder op hvis jeg skruer en lille smule ned for kontrasten. Det lyder helt aerligt som om du VIL konkludere at det er panelerne der ikke er hurtige nok. Det er de muligvis heller ikke, men kunne du i det mindste ikke anerkende at der kan vaere andre ting paa spil.

Jeg kunne jo spoerge dig om du selv har proevet at dreje en lille bitte smule paa sharpness for at se om det evt. har en betydning paa din projektor. Der er ikke tale om at maljustere sharpness. Jeg taler om een tak ned hvilket paa min projektor er helt usynligt i alt andet end netop det testbillede.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stridsvognen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2013 kl. 19:09

Så lad mig uddybe.

Det er jo lige meget hvad jeg uploader saa. Jeg har jo skrevet gentagene gange at det holder op hvis jeg skruer en lille smule ned for kontrasten. Det lyder helt aerligt som om du VIL konkludere at det er panelerne der ikke er hurtige nok. Det er de muligvis heller ikke, men kunne du i det mindste ikke anerkende at der kan vaere andre ting paa spil.

Jeg kunne jo spoerge dig om du selv har proevet at dreje en lille bitte smule paa sharpness for at se om det evt. har en betydning paa din projektor. Der er ikke tale om at maljustere sharpness. Jeg taler om een tak ned hvilket paa min projektor er helt usynligt i alt andet end netop det testbillede.

Så du vil ha mig til at lege med sharpness og dokumentere det du leger med med min projektor.?

Jeg har det lidt svært når nogle vil lege med men ikke yde. 

Så hvis du gerne vil vise hvad der foregår når du justere sharpness så gør det.

Jeg kan godt prøve det næste gang jeg tænder min JVC, men jeg er alergisk over for sharpness, og ret sikker på den står hvor den skal.

Derudover konkludere jeg ikke hvad fejlen er.. Jeg gætter, hvis du vil hjælpe kan du jo poste billeder fra forskellige afspillere, med forskellige indstillinge osv, og se om du kan forbedre din projektor.

Det eneste vi måske ender med at konkludere her er hvad er alm kendt at nogle typer har det svært ved at håndtere 1:1 opløsning.

Det det kan bruges til er at man med de billeder vi kan få op her kan få en fornemmelse af hvordan forskellige mærker og modeller gør det.. 

Og her hjælper det ikke med deltagere der ikke kan/ gider/ eller orker at poste et billede.

Tænk på det som om du skal gøre tråden interessant for andre læsere = billeder og tilhørende forklaring, istedet for dødehavs ruller af ævl og kævl, som normalt høre danske fora til.

Redigeret af stridsvognen - 22-December-2013 kl. 19:09
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SVP03 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2013 kl. 19:37
Når jeg ser tæt på de felter kan man god se at dem med de tynde streger hvid ikke giver så meget lys som de brede.
Kan det ikke tænkes at det er lavet for at få de sorte streger sorte og ikke lidt lys i de sorte.
På et rigtigt billede har det vel ikke praktisk betydning da man jo ikke har det der. Altså tynde streger sort hvid.
SVP03
Til top
dpny Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dpny Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2013 kl. 19:56

Jeg har det lidt svært når nogle vil lege med men ikke yde. 

Nu må du sku da styre dig... Confused
Til top

Besvar Besvar Side  <1 6789>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu