Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Sunny
Super bruger
Oprettet: 13-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 325
|
Sendt: 18-Januar-2010 kl. 19:47 |
Pingo_Polet skrev:
Håber jeg også:)
Du linker godt nok til Quality Screen, men er der en bestemt model der kan anbefales? Umiddelbart er de rimeligt dyre, men det er måske hvad man kan forvente? |
Jeg kan anbefale Hivision.dk, købte et tab tension med motor. Fin dialog med butikken.
|
|
lydemann
Bruger
Oprettet: 27-Februar-2007
Sted: Vamdrup,Denmark
Point: 124
|
Sendt: 18-Januar-2010 kl. 19:56 |
Se også Multibrackets fra getmore.dk. Købte selv en 90" med motor. Det er måske ikke jordens bedste men konen blev alligevel forbavset over kvaliteten. Måske pga. projektoren men jeg synes også det er godt nok.
|
|
Pingo_Polet
Junior bruger
Oprettet: 12-Januar-2010
Sted: Danmark
Point: 36
|
Sendt: 18-Januar-2010 kl. 21:20 |
Jeg har kigget lidt omkring og er endt ud med at jeg nok ikke behøver at have motor på. Selvom det er meget fedt har det jo nok ikke nogen effekt:)
Nu skal jeg så finde ud af størrelsen af lærredet? Kan man godt regne med den side der hedder projectorcentral.com mht. til den udregner der er lavet på siden?
Her er et link til projectorcentral på den projektor som jeg har bestilt:
Jeg kommer til at have lige omkring 4 meter hen til lærredet fra projektoren. Rummet er 2 meter højt og 2,5 meter bredt.
Spørgsmålet er så om jeg skal tage lærredet i 92" eller 106"?
|
|
Skyum
Guld medlem
Oprettet: 20-Juni-2007
Point: 4169
|
Sendt: 18-Januar-2010 kl. 21:37 |
106" vil da være svært at presse ind hvis der skal være plads til højttalere også....eller hvad ?
|
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
|
|
Skyum
Guld medlem
Oprettet: 20-Juni-2007
Point: 4169
|
Sendt: 18-Januar-2010 kl. 21:39 |
250 cm er vist omkring 110-120" mener jeg, men så er der jo ikke plads til højttalere
|
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
|
|
Blu-ben
Guld medlem
Oprettet: 18-August-2008
Point: 869
|
Sendt: 18-Januar-2010 kl. 22:47 |
Jeg har et 92" og det er 203 cm og et 106" i samme mærke er 234 cm bred.
Jeg kører med en Sanyo Z5 og knap 4 meter til og det synes jeg er meget tilpas og giver en super oplevelse
|
|
Blu-ben
Guld medlem
|
Sendt: 18-Januar-2010 kl. 22:48 |
Glemte lige at fortælle at det er et Lissau rullelærred jeg har som jeg er rigtig godt tilfreds med.
|
|
Pingo_Polet
Junior bruger
|
Sendt: 19-Januar-2010 kl. 00:23 |
Blu-ben: Er det præcis det lærred jeg linker til du har og er tilfreds med?
De helt nøjagtige mål af rummet er:
Længde= 4,39 m
Bredde= 2,57 m
Højde= 2,03 m
Indtil videre har jeg ikke det helt vilde surround. Det jeg har er faktisk bare et sæt Creative Gigaworks S750 så det kan man ikke ligefrem kalde store højtalere.. De er dog alligevel rimelig gode hvis man har en computer slået til systemet:)
Jeg tror det bliver 92" så.. Men vil lige undersøge det lidt mere.. Det kunne være fedt med 106", men igen det er jo måske bare lidt for at det skal være sejt:) Ved ikke hvor meget man får ud af de ekstra tommer?
Jeg skal vel vælge den mat-hvide version af lærredet, ikke?
|
|
Blu-ben
Guld medlem
|
Sendt: 19-Januar-2010 kl. 12:48 |
Nej jeg tror ikke det er det samme jeg har, jeg har købt mit af en privat person så ved ikke lige præcis hvad det hedder, men kan da være jeg kan se det et eller andet sted, mit er dog i en hvid kasette og kan se de du henviser til er i sølv.
mht til gråt eller hvidt lærred så skriver av-connection:
Mat-hvidt vs. kontrast-gråt lærrede: Ønsker man øget kontrast og godt sort-niveau, f.eks. hvis projektoren ikke har så højt kontrastforhold og sort-niveau, eller hvis man ikke har mulighed for at mørklægge lokalet helt, så kan man overveje et kontrast-gråt lærrede. Har man derimod mulighed for at mørklægge godt og projektoren har et højt kontrastforhold og godt sort-niveau (som nyere hjemmebio projektorer ofte har), samt ønsker den flotteste farve gengivelse, så vil et et mathvidt lærrede være at foretrække.
Vi anbefaler efterhånden generelt at man vælger en mathvid dug til hjemmebio brug, da de projektorer der sælges i dag har så god kontrast og sort-niveau at en grå dug ikke længere er nødvendig for at opnå god kontrast.
Mht til størrelse på lærrede så går der sikkert ikke længe før du får lyst til bedre lyd og så er det jo rart at der er plads til højtalere ved siden af lærredet, og så er det altså pænest ud hvis det ikke ser helt klemt ud
|
|
Pingo_Polet
Junior bruger
|
Sendt: 20-Januar-2010 kl. 11:39 |
Hej igen,
Nu skal jeg så til at bestille det lærred:)
Jeg regner med at bestille fra CineMagic da deres priser umiddelbart er noget bedre? Hvis der er nogen der har dårlige erfaringer med dem så vil jeg gerne høre det:) Kunne bare se at eksempelvis et Lissau C75 i 92" koster 4999,- hos AV-Connection, endda på tilbud, imens det koster 3525,- hos CineMagic.. Vil nemlig helst bestille ved AV-Connection, men vil ikke betale så meget mere..
|
|
Sixon
Junior bruger
Oprettet: 16-December-2009
Point: 40
|
Sendt: 21-Januar-2010 kl. 15:58 |
Hejsa,
Nogen der ved hvor man kan opleve Sanyo Z700 i København? (eller andre i denne prisklasse) Har lige været inde og kigge på BenQ W1000 i Hifiklubben og der er for meget "regnbue" effekt til mig desværre. For ellers syntes jeg det er et kanont flot billed man får. Med venlig hilsen Six'
|
|
Pingo_Polet
Junior bruger
|
Sendt: 23-Januar-2010 kl. 11:26 |
Spørger lige igen i håb om at der er nogen der har nogle inputs:)
Er der nogen der har erfaringer med enten Quality Screen Diplomat eller Lissau C75? Begge som rullelærred. Er der den store forskel på de 2 mærker?
Mvh. Nikolaj
|
|