recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Projektor er skæv
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Projektor er skæv

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
IrmaN Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 04-November-2009
Status: Offline
Point: 241
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér IrmaN Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Projektor er skæv
    Sendt: 11-Oktober-2012 kl. 08:45
Hej alle

Så er tiden endelig kommet, efter flere måneders planer, for at få mit hjemmebio oppe at køre. 
Lærred er kommet på (uden de helt store problemer) og hænger faktisk perfekt.

Men jeg har haft store udfordringer med projektoren. Jeg fik sat to hyldeknægte op på væggen (er også lige ifl. vatterpas) og meningen var at projektoren skulle være på dem. Men jeg målte ikke godt nok efter, hvilket betyder at der skal en hylde på.

Nu sidder projektoren på hylden, vendt på hovedet - men det viser sig at projektoren er skæv på den ene side - så der skulle tilpasses lidt sådan at billedet blev lige. Løsningen kan i se her:

Tror i at projektoren kan holde til at stå sådan der? Projektoren er en Epson TW5900

Plus en ting mere, en subwoofer kan den måske bare skjules bag ved sofaen uden at det går udover lyden?

Til top
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-December-2007
Sted: Denmark
Point: 1756
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmusdc Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Oktober-2012 kl. 08:58

jeg ved ikke om en projekter er skabt til at vende på hovedet og så chassiet skal tage vægten... ville altid hænge den i et væg eller loftbeslag istedet..

købte et 700krs Vogel, med kugle justering, og det er altså nummer i.. når man laver sådan en løsning. tror du bliver træt af dette i længden. plus der intet skal til, så skal du justere projektoren igen..

Nu var jeg så også heldig med Lensshift, så man kan jo bare smække det op, og så justere det på plads...
Til top
IrmaN Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér IrmaN Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Oktober-2012 kl. 09:00
hvilken vogel købte du?
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Oktober-2012 kl. 09:31
Jeg tror ikke som sådan der sker noget ved at placere den sådan, men elegant kan man vel ikke kalde det...

Personligt er jeg ret kold mht projektor opsætning: hvis det ikke hænger i et Chief, så er det ikke mit problem. De er lidt dyrere, meget hvis det skal være vægbeslag, men det er med bred margin det bedste.
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Oktober-2012 kl. 09:33
Mht dit subwoofer-spørgsmål: gå ud over lyden i forhold til hvad? Det er næppe den lydmæssigt bedste placering, men hvis det er den eneste mulighed, så er det måske bedre end ikke at have den.
Til top
IrmaN Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér IrmaN Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Oktober-2012 kl. 09:34
Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:

Mht dit subwoofer-spørgsmål: gå ud over lyden i forhold til hvad? Det er næppe den lydmæssigt bedste placering, men hvis det er den eneste mulighed, så er det måske bedre end ikke at have den.

i forhold til at den ligger bagved og evt. effekt fra den ikke kommer forbi sofaen.

Nej det ser ikke elegant ud, men nu er der huller i væggen :-) 
Til top
Beanie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: DK
Point: 1597
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Beanie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Oktober-2012 kl. 09:38
Hvad med at lægge et par skiver under hyldeknægtene istedet?
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Oktober-2012 kl. 09:39
Hej

Jeg er ikke projektor-kyndig på nogen måde men kommer til at tænke på om du ikke bare kan vende den så den kommer til at stå på benene og så justere den i vater på dem?

Mvh BS
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-November-2007
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Oktober-2012 kl. 09:40
jeg har faktisk et hvidt Chief loftbeslag som jeg ikke bruger.

http://www.newegg.com/Product/Product.aspx?Item=N82E16824999322
Til top
IrmaN Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér IrmaN Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Oktober-2012 kl. 09:45
Jeg har forsøgt at sætte den på benene, men så passer billedet ikke til lærred.

Hvad mener du med skiver? :-)

Og loftet har jeg lige fået at vide er ikke en mulighed :-(
Til top
Pony65 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-September-2008
Sted: Silkeborg
Point: 1840
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pony65 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Oktober-2012 kl. 10:02
Der er tre ting, for det første er det grimt opsat og for det andet så kommer den nemt ud af justering, f.eks. under afstøvning. Og som det sidste og mest farlige så kan den jo falde ned.

Jeg ved godt du har lavet huller til hylden, men det kan du godt reparere.

Det du skal have fat i er et vægbeslag a la dette: http://www.av-connection.dk/?PGr=3364&PNo=V-PPS350S&PicGr=4371&ML=549

Ang. subwoofer, så prøv.

Til top
Pony65 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-September-2008
Sted: Silkeborg
Point: 1840
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pony65 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Oktober-2012 kl. 10:12
Så lige dette, måske det er en billig mulighed.

Vend beslag rundt og sæt pladen øverst, bor nogle huller igennem pladen og monter projektor under pladen, så har du også en hylde.

Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu