|
Projektor fra uk |
Besvar | Side <123> |
Forfatter | |||||||||
Hans j
Guld medlem Oprettet: 02-Marts-2007 Status: Offline Point: 4207 |
Funktioner
Tak(0)
|
||||||||
Ja nu ved jeg ikke hvordan sådan en 9" fætter performer, kan du sætte HDMI til den ? (Moome kort)
Hvad med anamorfisk løsning, hvad med 3D ? (hvis det er ting man gerne vil have) Kunne være fedt at se sådan en 9" i funktion . |
|||||||||
aouer
Super bruger Oprettet: 24-Januar-2010 Sted: Østjylland Status: Offline Point: 406 |
Funktioner
Tak(0)
|
||||||||
Jeg har set JVC X30 hos TP, jeg må sige at den har et super billede, jeg har ikke set epson eh tw6000 tror ikke den kan være med der, der er jo også næsten 10 kg i forskel.
Jeg er ikke til så meget 3d så jeg holder mig nok til jvc da de får mest ros for 2d.
|
|||||||||
Hans j
Guld medlem Oprettet: 02-Marts-2007 Status: Offline Point: 4207 |
Funktioner
Tak(0)
|
||||||||
Det er også derfor jeg mener du skal sammenligne med TW9000 hvis du nu vil kigge i det prisleje. Men så kommer der jo lige pludselig også Sony og Panasonic i spil. |
|||||||||
stridsvognen
Guld medlem Oprettet: 01-December-2011 Sted: Østjylland Status: Offline Point: 1064 |
Funktioner
Tak(0)
|
||||||||
Hvis der er spørgsmål til CRT, har jeg en tråd her hvor jeg sammenligner JVC X7 op mod min 9" CRT
|
|||||||||
Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300
|
|||||||||
Just Curious
Guld medlem Oprettet: 12-Maj-2010 Sted: Frederikssund Status: Offline Point: 519 |
Funktioner
Tak(0)
|
||||||||
"aouer" Hvis du bor i nærheden af Jægerspris er du velkommen til at komme og se en Epson TW9000 "out of the box" performe (kun kørt 26 timer) - det er virkeligt et meget overbevisende stykke arbejde den laver...
|
|||||||||
Proj: JVC DLA-X5000/ 156" AT 16:9 diy lærred/ AVR: Marantz Av7704/ BD: OPPO UDP-203/ L/C/R: JBL PRO 3252N/
Surr & Back: 6xJBL PRO 8320/ Atmos: 4xJBL Control 1/ Eff. Forstærker effekt: Ca. 2800 W |
|||||||||
stridsvognen
Guld medlem Oprettet: 01-December-2011 Sted: Østjylland Status: Offline Point: 1064 |
Funktioner
Tak(0)
|
||||||||
Bare en tosset tanke.. Hvis der var en centralt beliggende i det danske rige der havde et dejligt mørkt lokale med et fint lærred, så ville det da være sjovt at lave en shootout mellem forskellige projektoere, hvor alle blev lyn justeret til en nogenlunde RGB tracking og lys output.
Jeg kan detsværre ikke tilbyde at afholde det da jeg er igang med en større ombygning, og mit film rum har mistet toppen..
|
|||||||||
Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300
|
|||||||||
aouer
Super bruger Oprettet: 24-Januar-2010 Sted: Østjylland Status: Offline Point: 406 |
Funktioner
Tak(0)
|
||||||||
Jeg takker for tilbudet, bor lidt syd for Århus så der er lidt for langt. Jeg har aftalt med kammerat at vi tager en tur til Sønderborg for se forskelligt |
|||||||||
Rasmusdc
Guld medlem Oprettet: 09-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1756 |
Funktioner
Tak(0)
|
||||||||
et spørgsmål... TW6000 har vel ikke lensshift. og det har TW9000.. ved selvom jeg sidder med en meget gammel Z3000 at jeg ALDRIG skal have en projekter uden lensshift.
Og må indrømme min Z3000 omend den er ved at være gammel, og har været igennem en del flytninger, fungere stadig 100% samt skarp og lydsvag. synd Sanyo kun let opdaterede den. har dog stadig 5:5 pulldown, og arbejder fantastisk med billedet. Persoligt ville jeg vælge TW9000 over JVC..jeg har været særdeles imponeret over DILA i lang tid, og har været tæt på at bytte min Z3000 med JVC.. men som sagt shadow detail og lysstyrke på Epson er rigtig godt og med mine øjne da jeg så dem begge i tyskland (mener de hed noget andet) var det marginaler JVC var bedre, der hvor den var bedre. Og havde det lidt som jeg har det med plasma, synes JVC`en slet ikke kunne levere skarpe billeder i forhold til Epson. og nej ikke fordi EPSON "overbehandler" billedet, det er også ved desktop og andet.. JVC´en virker i mine øjne blød.. Og jeg blev garanteret at begge var kalibreret, og sat op til at performe det bedste. jeg gik dengang ind for at købe JVC´en, og endte med at beholde min Z3000 af ren tvivl over om JVC´en overhovedet var mig.. Jeg ville selv gå efter TW9000. har dog stadig lidt en dårlig følelse efter jeg har utroligt mange venner med TW3200 som TIT får støv ind i den, så den får disse "dustbunnies" eller hvad man kalder dem.. så ved ikke om Epson er dårlige til at opbygge en projekter, der holder støvet væk fra optikken.
|
|||||||||
stridsvognen
Funktioner
Tak(0)
|
||||||||
Under hvilke forhold har du set de 2 maskiner op mod hinanden.? En shootout hvor de begge var fuldt kalibrerede med samme lys output kilde osv.? Personligt ville jeg ikke udtale mig om performance på en projektor medmindre jeg selv havde haft den mellem fingrene et par uger og kalibreret den i bund.. Shadow details er hængt hårdt op på kalibrering og maskinens kontrast formåen..Har til gode at se en digital projektor lave sort.. Og derved shadow details der værd værd at prale af.. Kan en Epson lave rigtig sort.?? JVC kan ikke.. og dynamisk iris gælder ikke..
|
|||||||||
|
|||||||||
tvkartoffel
Guld medlem Oprettet: 18-Juni-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1998 |
Funktioner
Tak(0)
|
||||||||
Kunne du ikke tænke dig at uddybe hvad du mener med at "Shadow details er hængt hårdt op på kalibrering og maskinens kontrast formåen..Har til gode at se en digital projektor lave sort.. Og derved shadow details der værd værd at prale af.."? Jeg har set mange skrive noget lignende og jeg er ikke sikker på jeg forstår hvad der egentlig menes. Jeg har en TW3200 og den kan ikke lave sort. - Den kan lave grå. Jeg har selv kalibreret den efter bedste evne med Calman og en test skive. Jeg kan absolut ikke se at den skulle mangle "shadow details". Tvært imod synes jeg den er rigtig god til netop dét. EDIT: Kan du evt give eksempler på detaljer du kan se med din CRT, som ikke kan ses med din JVC? MVH
Redigeret af tvkartoffel - 12-August-2012 kl. 23:18 |
|||||||||
stridsvognen
Funktioner
Tak(0)
|
||||||||
Operation Valkyrie er en god film til at demonstrere shadow detail.. Og mørke scener. Min forståelse af shadow detail er mørke områder af en scene hvor detaljer er nemme at skjule fordi forskellene er meget små. På digital maskiner klipper du nogen information væk på grund af den manglende evne til at lave sort. Og sort har stor betydning for kontrast forholdet. Tit ser jeg kalibreringer hvor RGB først ser anstændig ud omkring 20-30 IRE. Det er også et problem da det også skjuler mange detaljer i dett mørke område. Da du selv har kalibreret ved du også hvor stor betydning det har for detaljering i billedet.. Og så tænk hvis du kunne starte fra sort.. uden nogen form for slinger.. Noget min CRT gør er feks at have extrem fin opløsning omkring detaljer under alle former for belysning, og det giver en meget bedre dybdefornemmelse i billedet.. Hvis du har Operation Valkyrien.. Se start scenen hvor du har en mørk scene med en kampvogn.. Og senere i filmen hvor de sidder og venter på et tlf opkald for at høre om deres mission lykkedes. Der er et røgfyldt lokale med et gl ur på vægen.. Der er en fantastisk 3d efekt.. man får ilutionen af dybde i billedet. Til sammenligning ser det nærmest kunstigt og fladt ud på en kalibreret X7. Før jeg fik CRT syntes jeg selv at JVC var perfekt.. meeen... man ved jo ikke bedre før end man har oplevet det.Det er ret håbløst at forklare.. Det skal ses..
|
|||||||||
|
|||||||||
tvkartoffel
Guld medlem Oprettet: 18-Juni-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1998 |
Funktioner
Tak(0)
|
||||||||
MVH
Redigeret af tvkartoffel - 13-August-2012 kl. 11:15 |
|||||||||
Besvar | Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |