recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Projektor fra uk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Projektor fra uk

Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
stridsvognen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-December-2011
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1064
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stridsvognen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2012 kl. 13:01
Tror ikke helt denne debat høre hjemme i denne tråd, men følger den gerne til dørs i min CRT tråd eller den gl JVC tråd..  Min JVC er kalibreret så brightness passer med at 1IRE Kun lige er synligt, dog ikke målbar, og 0 IRE er så sort som projektoren nu engang kan lave.

Jeg har billeder af kalibreringsfiler I JVC tråden hvor du kan se hvordan mine farver kommer ud af sort.

Vi er alle forskellige og du er glad for din TW 3200 jeg er ikke tilfreds med min JVC X7.

Jeg mener selv jeg har ret godt styr på kalibrering, og når jeg har min CRT på plads igen vil jeg da gerne stille op i en kalibrerings battel, hvor vi kan dyste om bedst målende kalibrering, med lavest Delta E på alle målinger, med en max. lysmåling over 10FL.
Efterfølgende kan vi så afholde et møde og se div maskiner ved selvsyn..Wink

Som jeg skrev i sidste indlæg.. Det er svært at debater/ forklare.. Det skal ses/ opleves.

Du er velkommen til at sakse mit svar her over i en af de passende tråde og vi kan fortsætte debatten der.

Redigeret af stridsvognen - 13-August-2012 kl. 13:05
Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300
Til top
tvkartoffel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Juni-2009
Sted: Denmark
Point: 1998
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tvkartoffel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2012 kl. 13:28
Du her ret. Diskussionen hører ikke til her. Jeg tror egentlig heller ikke jeg har noget videre at bidrage med. Jeg har vist skrevet det meste oven over og i din tråd som du linkede til.

MVH
Til top
aouer Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 24-Januar-2010
Point: 406
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aouer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2012 kl. 15:37
Den epson tw9000 den har jeg ikke læst så meget om, så hvad er så bedst at vælge,
Jvc x30 /epson tw9000?
Lige lidt Info
Mulighed 1
Skal bruges i mit herre rum som kan mørklægges helt med et 90' lærred, skal bruges til både spil- film og lidt tv, som sagt ikke til så meget 3D .
Mulighed 2
Skal bruges i en stue hvor der ikke helt kan mørklægges.
Kunne være fedt hvis det var muligt at jeg kan flytte projektor fra det ene rum til det andet,
Så jeg kan bruge den i stuen til lidt forskelligt også flytte den til herrerum når der brug for det.?
Vil så købe et 90' tab tenson til stue.
Mvh aouer
Til top
stridsvognen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-December-2011
Point: 1064
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stridsvognen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2012 kl. 16:50
Ligemeget hvad du vælger syntes jeg at du skal vælge at få kalibreret.. Det giver større forskel, end at ofre en formue mere på en dyere projektor der ikke er kalibreret.

Til et rum der ikke kan mørklægges er det bare om at få en maskine der kan afgive så meget lys som muligt, der er der ikke så meget andet der vejer tungt på skålen.. Min mening er at projektor ikke høre hjemme i et rum der ikke kan mørklægges 100% og er med grå/ sorte gulv loft og væge.

Prøv at se om du har mulighed for en demo et sted hvor du kan komme til at se forskellen på total mørkt rum, og så bare en anelse dagslys.. Ala et mørklægningsgardin der lige lettes 3cm i dagtimerne..

Jeg har altid købt projektoere på data/ mavefornemmelse, da det er umuligt at se en shootout af forskellige modeller. At feks spørge her giver nok ikke den store brugbare mængde info. Ala jeg syntes det hele er noget skrammel når det ikke kan lave sort, og Tvkartoffel syntes at en TW 3200 er en fantastisk maskine..

Og husk at ved køb af lampebaseret projektor skal du ofte skifte pære.. og du skal også regne med at ofre flere kalibreringer i løbet af pærens levetid hvis det skal være optimalt.. Og regn ikke med at pæren holder ½ af de opgivne timer, ved normal drift hvor man ser 1 film af gangen.

Som regel forfalder lampegarentien på tidsfristen. Og der er nok ikke en eneste projektor på markedet der har været der så længe at nogen kender gennemsnits levetid på pæren.

Forvent at en 5 år gl Digital projektor er til lossepladsen da de er konstrueret til kun lige at holde garentien ud.. Det er plastik maskiner med billige blæsere og det kan ikke betale sig at få det repareret når det går i stykker.

Det jeg prøver på at sige er nok at det er bedre at købe sidste års model af en eller anden fabrikat som har vist sig at fungere og have fornuftig holbarhed, end sidste nye model som er en lotteri seddel på 20000kr. og der er en del penge at spare.. Og der kommer alligevel en ny model i overmorgen til den du lige har købt..

Hvis du har lyst til at invitere kigger jeg gerne forbi og laver en demo med min X7.
Den står alligevel pakket i kasse, Du skal bare have et hvidt gain 1.0 lærred hængende.

Bestikkelse i form af mørk chokolade chips og cola gør meget ved humøret..Wink

Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300
Til top
tvkartoffel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Juni-2009
Sted: Denmark
Point: 1998
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tvkartoffel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2012 kl. 17:12
Oprindeligt skrevet af stridsvognen stridsvognen skrev:

.... Tvkartoffel syntes at en TW 3200 er en fantastisk maskine..

Det kan jeg nu ikke lige erindre at jeg har skrevet. Tværtimod har jeg da altid fremlagt godt som skidt uden særlig bias.

Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Marts-2007
Point: 4207
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hans j Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2012 kl. 17:37
Fanatisme er bare ikke særligt sundt
Til top
Stereolab Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-Januar-2012
Point: 797
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stereolab Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2012 kl. 18:03
Oprindeligt skrevet af Hans j Hans j skrev:

Fanatisme er bare ikke særligt sundt
LOLLOL
Til top

Besvar Besvar Side  <123

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu