|
Projektor og lærred |
Besvar | Side <1234> |
Forfatter | ||
Gerdes
Redaktionen recordere.dk teamet Oprettet: 12-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 425 |
Sendt: 29-September-2008 kl. 19:28 | |
Folk der "bare" vil have billedet op på et stort lærred spørger ikke på et entusiastforum. De køber bare. Men efter BenQ W5000 er faldet i pris har jeg svært ved at se, hvorfor den ikke skal med i overvejelserne. Fordi man er ny i projektorverdenen (som spørgeren giver udtryk for at være) kan man sagtens få glæde af en bedre projektor.
Hvis alle købte de lækre projektorer ville et forum som recordere.dk være dødt, for alle ville sidde og se film . Nu er der heller ingen, som siger at folk skal købe over evne, men når der spørges om råd skader det ikke at sætte kvalitetsoverlæggeren lidt højt. Alle de erfarne "projektorkiggere" har jo netop fundet ud af at de billigste projektorer bør undgås. |
||
bruger udmeldt 5
-- Oprettet: 15-April-2006 Sted: lolland Status: Offline Point: 3584 |
Sendt: 29-September-2008 kl. 20:17 | |
Undskyld... Selv dem som køber de "lækre" projektors ,som f.eks den du selv nævner, har jo også deres problemer, og det er der hvor dette forum også kommer til sit rette.. Var vi alle også helt ens og kun købte dyre professionelle løsninger, så ville snakken jo heller ikke indledes med "jeg havde tænkt på en priside omkring 4-6000"..
Flere gode råd, er at personen skal holde sig væk fra de 4k løsninger som de første indskydelser, og her er det så måske de professionelle som taler. Hvordan skal personen forholde sig amatørt set til disse bemærkninger, skal han gå til Amatorprojektor.dk? For hvis ingen vil gå på kompromis og forklare personen at løsningen kan bruges, men ikke er helt optimal? så kan han jo glemme spørgsmålet.. de pro typer skulle måske også sætte sig lidt ind i de billigere produkter når de nu gerne vil svare personerne som spørger, og så kunne svaret jo måske være positivt i det omfang hans eget budget rækker. Ville en Runco VX-8 så ikke være den manden skal købe? Joke'A'Side.. en kontruktiv vurdering er måske det som skal forklares for personen hvis nogle gider forklare det sytten gange? Det er jo ikke Merlin han kommer ned i? der siger de jo præcis det samme.. købt dyrt og få det gode! |
||
Nikodk
Guld medlem Oprettet: 12-Juli-2004 Sted: nær Roskilde Status: Offline Point: 1836 |
Sendt: 29-September-2008 kl. 20:55 | |
jeg kender ikke så mange af de projektorer man kan købe for mellem 3 og 6000 - men har kigget på en del forskellige i prisklassen 8 - 20.000 (ja op til 55.000 har jeg også set et par stykker. Når man har set lidt forskelligt, finder man pludselig ud af at billedet på den 4.000 kr projektor man startede med, slet ikke kan leve op til det man gerne vil ha. Mit råd er først og fremmest at finde lidt forskellige steder at få en demo under fornuftige forhold. Hvis ikke du prøver forskelligt, kan du let ha tendens til at blive imponeret over det store billede, at du ikke opdager hvilken kvalitet det er. God kamp.. Nikolaj |
||
STP36
Bruger Oprettet: 20-September-2004 Status: Offline Point: 117 |
Sendt: 29-September-2008 kl. 22:45 | |
Hvad med en brugt PJ? Denne her er da en udemærket begynder projektor.
Og det er åbenbart både med lærred + ophæng |
||
LG OLED65B7V
Denon AVR-X2400H |
||
kaizer
Guld medlem Oprettet: 08-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2354 |
Sendt: 30-September-2008 kl. 00:25 | |
Ja, det er da absolut en løsning. Det vil da være fint som begynder udstyr. Og i øvrigt også til mange "øvede". |
||
Ole N.
Bruger Oprettet: 11-Januar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 95 |
Sendt: 30-September-2008 kl. 08:28 | |
1000 tak for svar! Link til lærred her: http://www.pixmania.com/dk/dk/1570543/art/screen-up/50011-ma nual-projection-s.html Gerdes: Du har ret. Jeg har aldrig set en projektor (læs for alm. menneskepenge), andet end i Hifiklubben, og den var dyr.....!!! Og, ja - vil man ha, så køber man bare - uden at undersøge først. Jeg har spurgt en del herinde før, vedr. køb af min plasma, og det har jeg ikke fortrudt. Fint link til den Z4 - nogen der har noget at sige om den ?? |
||
Ole Nielsen
System Audio SA2000, Sony KD65XE70, B&W MM-1, WD live og PS4, Infocos X10, 135" lærred, Denon AVR1603, humax bxr-hd+2, CV sub. |
||
Otto J
Platin medlem Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
Sendt: 30-September-2008 kl. 08:47 | |
Lad mig starte med at sige at jeg har fuld respekt for at nogle ikke vil eller kan investere væsentlige beløb i hjemmebio'en. Når jeg ikke helt tror på at man vil blive tilfreds med en 6000,-s løsning, så skyldes det flere ting: Alene dét at man spørger her, viser at man i én eller anden udstrækning har en interesse i at få en god oplevelse ud af det. Måske ved OP bare ikke hvor stor forskel der er på kvaliteten i de forskellige prisklasser (ikke mindst fordi det er ret få butikker der rent faktisk demonstrerer projektorer, og yderst få der gør det ordentligt). Dernæst. OP har betalt vel 15-20k for et Pioneer fladskærms-tv. Det fortæller mig at personen er kvalitetsbevidst, og ikke bare har villet have en tilfældig fladskærm fordi den var flad, men rent faktisk gerne har villet have en god oplevelse ud af det. Når man så køber en projektor, så må det alt andet lige være for at få en bedre/større oplevelse end på Pioneer'en - ellers kunne man jo lige så godt bruge dén. Og i den sammenhæng tror jeg man vil blive skuffet over en ultra-billig projektor i længden. Derfor stiller jeg spørgsmålstegn ved om OP har nogen som helst idé om hvad det er man kan forvente af projektorer i forskellige prisklasser? Når det er sagt, så ER størrelsen en meget væsentlig faktor for oplevelsen, så man kan sagtens have meget sjov ud af at få et stort billede, specielt i starten, selv om kvaliteten halter. Især hvis man er til gaming. Derfor, hvis det ikke er noget alternativ at vælge en bedre projektor, så kan det være sjovere at have en 6000,-s projektor end ikke at have nogen. Men som Gerdes siger, som regel finder man ud af hen ad vejen at det ikke rigtigt holder hvis kvaliteten ikke er med, så man skal være forberedt på at det er en korttids-investering. Og så til sidst: Hvis man opfatter en 16.000,-s projektor for en luksus-løsning, så har man da SLET ikke fanget hvordan projektor-markedet hænger sammen... Det svarer lidt til at købe en brugt Kia Picanto, og så sige "Jow, jeg kunne da godt have gjort ligesom de rige og købt en Opel Astra, men nu er jeg jo ikke millionær!" |
||
Ole N.
Sendt: 30-September-2008 kl. 08:57 | |
Helt korrekt. Mit behov er "begynder-projektor" stadiet. Dvs. kun dvd-film til at starte med. Mit Pioneer er eminent til både tv (digital-parabol) og film, men vil gerne prøve projektor-verdenen og få lidt "biograf" i stuen med et stort billede! Men er vi enige om, at pris og kvalitet hænger sammen på 95% af tingene, så går det fremad for mig.... Otto og Gerdes - hvad er jeres mening om Den z4 ?? |
||
Ole Nielsen
System Audio SA2000, Sony KD65XE70, B&W MM-1, WD live og PS4, Infocos X10, 135" lærred, Denon AVR1603, humax bxr-hd+2, CV sub. |
||
Ole N.
Sendt: 30-September-2008 kl. 09:19 | |
Hvordan men de 450 timer - hvad er normalt holdbarhed og hvad koster en ny pære ??
|
||
Ole Nielsen
||
Ole N.
Sendt: 30-September-2008 kl. 09:24 | |
edit: 2500,- for en pære og en holdbarhed på ca. 1500 - 2000 timer.... Sorry - undersøger først - spøgt bagefter |
||
Ole Nielsen
||
Ole N.
Sendt: 30-September-2008 kl. 09:43 | |
Sidder og kikker på den z4 - 11.500,- kr. ??????? En z5 koster lidt over 8.000,- ??? Hvordan det ?? En z5 må da være bedre end en z4, eller ... ?? |
||
Ole Nielsen
||
MartinMcfly
Ny bruger Oprettet: 30-September-2008 Status: Offline Point: 5 |
Sendt: 30-September-2008 kl. 10:30 | |
Udviklingen inden for projektorer går lige så stærkt som fladskærms udviklingen. Dette gør jo at nye modeller er både bedre og billigere til stor glæde for os forbrugere |
||
Besvar | Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |