recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Projektor og lærred
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketProjektor og lærred

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Gerdes Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen

recordere.dk teamet

Oprettet: 12-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 425
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2008 kl. 16:51

Oprindeligt skrevet af Ole N. Ole N. skrev:

Otto og Gerdes - hvad er jeres mening om Den z4 ??

Hvis du vil have "Pioneer-performance" på din projektor skal du op i den kvalitet som leveres af BenQ W5000 og gerne bedre .

Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Maj-2005
Point: 2354
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2008 kl. 00:16

Sidder og kikker på den z4 - 11.500,- kr. ???????

En z5 koster lidt over 8.000,- ???

Hvordan det ?? En z5 må da være bedre end en z4, eller ... ??

Ja, Z5'eren er både nyere og bedre og kan købes i Tyskland til under 6000 kr.

Det er et typisk trick for sælgere at skrive den pris de gav for deres vare da de købte den, uden hensyntagen hvad den kan købes til nu.

Til top
Ole N. Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 11-Januar-2004
Point: 95
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2008 kl. 07:56

Jeg fortsætter med at takke for fin respons.

Gerdes - joh tak - det er ikke nødvendigvis det jeg gør. Mere en førstegangs-projektor for at prøve universet. 13-15k for en projektor er jeg pt. ikke klar til at gi, med mindre den skulle fungere som primær tv/dvd/spil-fremviser.

kaizer - http://www.vip-shops.dk/TradePoint/Item_View?itemNo=SAPLVZ4

Ole Nielsen

System Audio SA2000, Sony KD65XE70, B&W MM-1, WD live og PS4, Infocos X10, 135" lærred, Denon AVR1603, humax bxr-hd+2, CV sub.
Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Maj-2005
Point: 2354
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2008 kl. 08:50

Jeg fortsætter med at takke for fin respons.

Gerdes - joh tak - det er ikke nødvendigvis det jeg gør. Mere en førstegangs-projektor for at prøve universet. 13-15k for en projektor er jeg pt. ikke klar til at gi, med mindre den skulle fungere som primær tv/dvd/spil-fremviser.

kaizer - http://www.vip-shops.dk/TradePoint/Item_View?itemNo=SAPLVZ4

Ja, deres slogan (...mærkevarer til små priser!) holder da.

Til top
peter772 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 14-November-2007
Point: 4
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2008 kl. 13:48

Du har formentlig købt nu, men jeg har lige lavet hjemmebio i kælderen. Helt mørkt rum.. Billeder kommer snart på recordere...

Jeg købte Acer H5350 til 4200,-  og den leverer et kanon billede i forhold til prisen, og især sammen med Ps3 bluray film. Den kan kun anbefales på det kraftigste, hvis man som jeg ikke er "nørd" inden for dette område. Alle jeg har haft på besøg i biffen har også kun udtrykt sig positivt...

Ang. lærred, så købte jeg voksdug i jysk, til 75,- og det virker meget godt, men igen jeg er ikke prof. inden for området, men ved godt hvornår jeg ser på et godt billede...

Til top
Ole N. Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2008 kl. 18:10

Det har jeg faktisk ikke, men er tæt på.

Jeg har nu brugt meget tid på at søge nettet tyndt og læse review, anmeldelser og kikket på forum og i butikker.

Jeg har set mig varm på en Infocus X10, hvor jeg samtidig får et 76" lærred med i prisen. Samtidig vil jeg købe en Samsung BDP-1500.

Nogen med noget om Infocus X10 ????

Over budget, ja - men må være realistisk og indrømme, at 6000- kr. kommer man ikke så langt med.

Meeeen nu fortsætter spørgsmålene......

Hvor køber I jeres Blueray-film ??

Nogen der kender noget til denne Samsung afspiller ??

Kan den køre DivX ??

Bl.a hvad dette betyder: USB- og netværkstilslutning (til opgradering af firmware)

Redigeret af Ole N. - 21-Oktober-2008 kl. 18:44
Ole Nielsen

System Audio SA2000, Sony KD65XE70, B&W MM-1, WD live og PS4, Infocos X10, 135" lærred, Denon AVR1603, humax bxr-hd+2, CV sub.
Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Marts-2007
Point: 4207
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2008 kl. 19:51
ØV, jeg vidste ikke min løsning bestående af en Panasonic PT-AE700 og et Lissaulærred var så ringe. Er godt klar over det slet ikke er topperfomance, men det leverer et ganske godt billede i en bredde på ca. 2,3 m.

Som startløsning er det i mine øjne, indrømmet de er ikke er fuldt kalibrerede, en brugbar løsning.

Jeg er startet i det små af flere grunde:

Økonomi

Skulle først være sikker på det var noget for mig (læs det skulle accepteres af konen)

Elsker at prøve alternative løsninger, her er det især lærredwoodoo jeg tænker på, der ER forskel på lærreder, men jeg tror aldrig jeg vil kaste 10K eller derover efter et lærred. Det er dælme sjovere at købe et rullegardin i IKEA få et ganske acceptabelt billede på det, bygge det om til fastramme lærred, prøve med malede mdfplader (er ikke prøvet endnu) osv osv. End at kaste 10-20K efter et Steward lærred og skal sidde og overbevise sig selv om man ikke er blevet taget i rø... da man kastede alle de penge efter det. Bare min holdning .

Ja jeg får aldrig topperfomance udstyr, da jeg ganske enkelt er for nærig .

Jo vinder xx millioner i Lotto eller lignende, så kommer der sgu også en luksusbio hjem til far her.

Jeg vil foreslå du køber en brugt filmprojektor (1280x720p), sørg for at købe en hvor lampen ikke er brugt op. Køb et mørkelægningsgardin i IKEA som prøveklud, bliver du bidt, så kan du altid genbruge det i et vindue . Prøv hvilken side der virker bedst, for mig var det gummisiden (så vidt jeg husker).
Se her en anden brugers oplevelse med "skod" udstyr.
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-November-2007
Point: 4156
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2008 kl. 20:20
Oprindeligt skrevet af Gerdes Gerdes skrev:

Otto og Gerdes - hvad er jeres mening om Den z4 ??

Hvis du vil have "Pioneer-performance" på din projektor skal du op i den kvalitet som leveres af BenQ W5000 og gerne bedre .

faktisk har w5000 mere korrekte farver end pioneer skærmene

Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-November-2007
Point: 4156
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2008 kl. 20:28

Oprindeligt skrevet af Hans j Hans j skrev:

ØV, jeg vidste ikke min løsning bestående af en Panasonic PT-AE700 og et Lissaulærred var så ringe. Er godt klar over det slet ikke er topperfomance, men det leverer et ganske godt billede i en bredde på ca. 2,3 m.

Som startløsning er det i mine øjne, indrømmet de er ikke er fuldt kalibrerede, en brugbar løsning.

Økonomi

Skulle først være sikker på det var noget for mig (læs det skulle accepteres af konen)

Elsker at prøve alternative løsninger, her er det især lærredwoodoo jeg tænker på, der ER forskel på lærreder, men jeg tror aldrig jeg vil kaste 10K eller derover efter et lærred. Det er dælme sjovere at købe et rullegardin i IKEA få et ganske acceptabelt billede på det, bygge det om til fastramme lærred, prøve med malede mdfplader (er ikke prøvet endnu) osv osv. End at kaste 10-20K efter et Steward lærred og skal sidde og overbevise sig selv om man ikke er blevet taget i rø... da man kastede alle de penge efter det. Bare min holdning .

Jo vinder xx millioner i Lotto eller lignende, så kommer der sgu også en luksusbio hjem til far her.

Jeg vil foreslå du køber en brugt filmprojektor (1280x720p), sørg for at købe en hvor lampen ikke er brugt op. Køb et mørkelægningsgardin i IKEA som prøveklud, bliver du bidt, så kan du altid genbruge det i et vindue . Prøv hvilken side der virker bedst, for mig var det gummisiden (så vidt jeg husker).

nu er jeg selv ejer af et stewart lærred

dette er godt nok købt på baggrund af,at min stue er meget lys,og lærredets egenskaber gør at det ikke spreder lyset særligt meget.vis man bruger 25000-30000,- på et stewart lærred har man sansynligvis også set det.Hvorfor så købe lærredet hvis det ike er bedre end det meget billigere alternativ?

Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Marts-2007
Point: 4207
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2008 kl. 20:48
Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:

Oprindeligt skrevet af Hans j Hans j skrev:

Økonomi

nu er jeg selv ejer af et stewart lærred

dette er godt nok købt på baggrund af,at min stue er meget lys,og lærredets egenskaber gør at det ikke spreder lyset særligt meget.vis man bruger 25000-30000,- på et stewart lærred har man sansynligvis også set det.Hvorfor så købe lærredet hvis det ike er bedre end det meget billigere alternativ?

Jeg har skam set et stewart mener det var et StudieTek lærred og det ER bedre, men er ikke prisen værd i mine øjne.

Til top
Ole N. Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2008 kl. 08:43

HDMI v1.3 - hvad er der specielt ved det ??

Ingen med +/- omkring Infocus X10 ??

Hvor køber I jeres Blueray-film ??

Nogen der kender noget til denne Samsung afspiller Samsung BDP-1500??

Kan den køre DivX ??

Bl.a hvad dette betyder: USB- og netværkstilslutning (til opgradering af firmware)

Hvordan med lyden på Blueray - kommer det til at lyde bedre på mit "alm" DD Denon reciver ??

Redigeret af Ole N. - 22-Oktober-2008 kl. 08:51
Ole Nielsen

Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2008 kl. 14:13

HDMI v1.3 - hvad er der specielt ved det ??

f.ex.    32/48 bits farver... idag er de kun 24bit.. giver bedre nuancer dog ikke udbredt endnu da ikke mange digitale medier er optaget/lagret sådanne. BD er jeg dog ikke 100% på.. det kan være et dekomprimerings spørgsmål jeg ikke skal gøre mig klog på lige her.
Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu