|
|
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | |||
alaewin ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 10-Maj-2007 Status: Offline Point: 19 |
![]() Sendt: 22-April-2008 kl. 20:31 |
||
Hej, Har fået den fremragende idé at jeg vil investere i en projektor til min Xbox 360 (som ikke har HDMI indgang). Hvad er folkets dom? Skal jeg udskyde mine drømme om en projektor lidt hvis jeg ikke vil ofre mere end ca 15.000? Vh |
|||
![]() |
|||
Asklepios ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-September-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4342 |
![]() |
||
DU kan få en mitsubishi HC4900, måske en 5000 til de penge, og det er ret gode projektorer.
Evt. kan det være BenQ W5000 er ved at være nede i pris nogle steder!? Der får du i hvert fald IMO nogle rigtig gode projektorer!! ![]() Men dertil skal du så ligge prisen til et lærrede, som burde kunne erhverves for en 4-5K (med motor) eller endnu billigere uden! ![]() MVH |
|||
De bedste hilsner
Simon B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos ATV2 (jailbreak + aTV Flash) Atlas Cables |
|||
![]() |
|||
MJ (udmeldt) ![]() -- ![]() ![]() Oprettet: 16-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2917 |
![]() |
||
Jeg springer lige ind... kan man ikke bare lave en ramme og smække op på væggen og så male inde i den ramme den farve som et lærred nu har? Altså såfremt man har en jævn hvid væg i forvejen.. Eller tage en tynd mdfplade og smække op malet i rette farve? Flere tusinde kroner for et lærred synes jeg lyder helt grotesk (selvom jeg godt kender prisen på de forskellige kvaliteter).. synes bare det må kunne gøres billigere og lige så godt. |
|||
![]() |
|||
alaewin ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 10-Maj-2007 Status: Offline Point: 19 |
![]() |
||
HC5000 kan jeg ikke lige umiddelbart finde i DK? Hvad med de 3 jeg nævner? Mht lærred så forstår jeg ikke helt idéen med motor. Er det virkelig bare for de ultra-dovne der ikke gider rejse sig eller er der andre fordele? Tak for svar
|
|||
![]() |
|||
Asklepios ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-September-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4342 |
![]() |
||
Jo da, det kan man sagtens, eller bruge et rullegardin fra IKEA... ![]() Dog er der MEGET stor forskel i kvalitet, det er vel nærmest 30-40% af den samlede oplevelse der ligger i valget af lærredet (altså, ovenståendeløsning vs. et alm. godt lærrede!!). |
|||
De bedste hilsner
Simon B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos ATV2 (jailbreak + aTV Flash) Atlas Cables |
|||
![]() |
|||
musicus ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 10-Juli-2006 Sted: Østjylland Status: Offline Point: 2149 |
![]() |
||
Jo, det kan man godt. Der findes faktisk special-maling til netop dette formål. Hvor godt resultatet så bliver, vil jeg dog ikke hænges op på, da jeg aldrig selv har set det i funktion. Redigeret af musicus - 22-April-2008 kl. 21:26 |
|||
LG 50PK250N (ISF-kalibreret), Optoma HD200X
2x Denon DVD-2930 2x Toshiba HD-XE1, Panasonic DMP-BD45, Philips BDP-9500 Strong SRT 8410, Sony HT-DDWG800 2x DVDO Edge |
|||
![]() |
|||
MJ (udmeldt) ![]() -- ![]() ![]() Oprettet: 16-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2917 |
![]() |
||
Asklepios: Ja men ligesom der er forskelle i lærreder må man vel kunne strikke noget sammen der giver en billedekvalitet magen til? Musicus: Det lyder spændende - kender du noget til hvad sådan noget hedder? Teoretisk set bør en 100% plan flade malet med "projektormaling" vel give et lige så godt resultat som et lærred til flere tusinde? |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Nej, det tror jeg sgu ikke... Lærrede er en videnskab for sig, bare prøv at gå helt tæt på et lærrede og se strukturen, det er noget af en dug!
Her er lidt fra Qualityscreen: http://www.qualityscreen.dk/Menu/Goo%20Systems.htm
Det kommer nok tættere på end med noget andet hjemmelavet. Alternativt kunne man købe boget projektorlærrede pr. løbende meter og selv sætte det på en ramme! ![]() MVH |
|||
De bedste hilsner
|||
![]() |
|||
![]() |
||
BenQ W5000 i sverige: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=260067 HC5000: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=117991 HC4900: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=223823 Epson TW1000: http://www.flatscreencenter.se/page/products/fullProductInfo .php?id=1548 Nej det er faktisk ikke for de ekstra dovne, de har bare et ekstra incitament i at købe et med motor. Grunden til det er bedre med motor er, at op og nedrulning bliver mere naturlig og ens. Dermed sikrer man et mere plant lærrede, og at det holder længere... ![]() |
|||
De bedste hilsner
|||
![]() |
|||
FNørd ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 702 |
![]() |
||
Hej alaewin Du SKAL ud og kigge på projektor. Når du har set hvad der kan gøres i nærheden af dit budget, må du se om du vil tage de komplikationer med der (nogen gange) er ved projektor. Sidste forår tog jeg til Otto's (AV-Precision) arrangement i Århus og så 1080p - jeg var solgt og holdt op med at se på fladskærme. Resultatet er en Sim2 D80 i et dedikeret rum. Jeg er ikke færdig med at få lyden på plads og det kræver mørklægning - men sikke et billede :) AV Otto havde et arrangement med noget projektor og lærred til ca 18-19 K her i Vejle. Snak med ham og se på det. Det aktuelle udbud og priser ændrer sig hele tiden - lad dine øjne give dig svaret - det er dem der skal se på resultatet. God fornøjelse med opgaven :) |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
D80 ligger jo lidt over hans budget, men det er sgu en fed projektor... ![]() ![]() Problemet er bare den mangler en frimware update, den kommer snart, men det ville være uklogt at købe inden den kommer! ![]() |
|||
De bedste hilsner
|||
![]() |
|||
FNørd ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 702 |
![]() |
||
Budget det ene eller andet er nok lidt ligemeget - forstå mig ret - selvfølgelig får man flere muligheder for flere penge. Det jeg forsøger at sige er: "Kontakt Otto og se hvad han siger". Hvis en firmware update er tæt på er jeg sikker på Otto tager dette med i en evt. anbefaling. |
|||
Mvh FNørd. Musical Fidelity Kw250s. Lexicon RV5, Monitor Audio GS 60, LCR, FX. M&K VX1250SF. Sim2 Domino D80. DVDO Edge. Quality Sceen matte white 100", Yousee, Oppo BD-105.
|
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |