|
Projektor som TV |
Besvar | Side <1234 7> |
Forfatter | |
Smed89
Super bruger Oprettet: 04-Januar-2009 Sted: Kbh Status: Offline Point: 422 |
Funktioner
Tak(0)
|
Heldigvis ligger min lejligheds stue mod nord, så der kommer næsten aldrig rigtig lys ind. Så tænker at et mørklægningsgardin kan klare det.
Og vil i ikke anbefale et under 10k, fordi man ikke får noget ordentlig eller snakker vi rent og skær snobberi?
Kan i evt. linke til en i kan anbefale om er under 10k?
Skal en projektor forresten "varme op", inden man kan bruge den?
|
|
|
|
jake51
Guld medlem Oprettet: 02-Januar-2005 Sted: Randers Status: Offline Point: 6231 |
Funktioner
Tak(0)
|
Tager jeg helt fejl, hvis du prioriterer størrelse over kvalitet?
Køb den projektor i HFK, som er tættest på dit budget Bemærk, at det er DLP-projektorer De laver billedet ved at et farvehjul kører rasende hurtigt rundt... men ikke helt hurtigt nok til at snyde øjet En del personer ser "regnbuer", der er glimt af de tre grundfarver rød/grøn/blå Om du ser regnbuer er ikke til at sige... |
|
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson |
|
Smed89
Funktioner
Tak(0)
|
Nej, på ingen måde. Jeg vil hellere have kvalitet. Men samtidig gerne noget stort.
Hvis ikke projektoren er helt i vinkel, kan i så ikke fortælle hvilken man skal kigge efter?
Jeg er totalt grøn på området. Og det med regnbuer lyder lidt træls - jeg vil selvfølgelige først kigge på dem i HFK inden jeg køber, men vil gerne have en ide om hvad jeg skal gå efter :)
|
|
|
|
jake51
Guld medlem Oprettet: 02-Januar-2005 Sted: Randers Status: Offline Point: 6231 |
Funktioner
Tak(0)
|
Kort sagt kan du ikke få et godt billede fra en projektor uden at bruge penge på mørklægning og et rimeligt lærred
Det går ikke så godt med de to ting |
|
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson |
|
Munkieftw
Bruger Oprettet: 05-Februar-2013 Sted: Amager Status: Offline Point: 217 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg har en w1070 - du velkommen til at komme og kigge :-) Er fra Amager, hvis det skulle behage.
|
|
Smed89
Funktioner
Tak(0)
|
Men som forklaret, så har jeg i sinde at få mørklagt lokalet, og et lærred skal nok komme. Men det kunne være rart at vide hvilken projektor jeg skal købe i så fald |
|
|
|
JBtv
Bruger Oprettet: 10-Oktober-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 92 |
Funktioner
Tak(0)
|
Tag ned og se på f.eks:
Jeg har selv kun set den i HFK under ikke specielt gode forhold (en del lys). Men jeg var overrasket over hvor godt billede den leverede.
|
|
Smed89
Funktioner
Tak(0)
|
Er du tilfreds? Og mht støj - er det noget der generer dig?
Tak for tilbuddet, må se om jeg kan smutte forbi Amager på et tidspunkt :)
|
|
|
|
Smed89
Funktioner
Tak(0)
|
Præcis, det var også den jeg linkede til i min første post. Men lækkert med feedback!
Jeg må lige tage ned og se på den. Det eneste jeg er lidt skeptisk over for er støjen (hvilket måske er lidt svært at vurdere i en butik)
|
|
|
|
Munkieftw
Bruger Oprettet: 05-Februar-2013 Sted: Amager Status: Offline Point: 217 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg er meget tilfreds. Den er forholdvis lysstærk i mine øjne. Men kan godt se den halter efter på en god sommer dag. Men hvis der blot er ikke så stærk sol, eller himlen er det mindste grå.. og gardiner halvt nede så billedet tilfredstillende for mig. Jeg synes billedekvaliteten er helt top (prisen taget i betragtning) når lokalet er helt mørkt og det aften.
- Jeg sidder LIGE under den, og kan godt høre den larmer.. Det ikke så genere.. egentlig opdager jeg det først når den slukker.. Så kan man der høre det bliver stille for alvor.. Så til film er den god, for der skal der helt sikkert skrues godt op for højttalerne alligevel ! :))
|
|
ozimek
Bruger Oprettet: 14-April-2013 Sted: Aalborg, DK Status: Offline Point: 113 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg har også en W1070 og er udemærket tilfreds. På dine kommentarer virker det som om du undervurderer, hvor hysterisk man skal være med mørkelægningen. Min sidder i kælderen, og bliver ikke brugt som gammeldags "TV". Det er to små vinduer i kælderrummet som sidder under en 3m dyb, hævet tearasse. Alligevel generer lyset udefra MEGET, så vinduerne SKAL blændes af, når vi ser film. Også om aftenen, selvom vinduerne vender mod øst.
Det er også no-go at have lyset tændt (selv fx små lamper af dén type der ofte står i vinduer) under en film. Det er altså ikke super praktisk at have sin stue totalt mørkelagt, hvis man bare ser casual baggrundsTV. På den anden side, hvis man ikke er koncentreret om decideret film-kigning, er kvaliteten måske ikke så vigtig. Det tager nogle sekunder (~30?) før projektoren starter, hvilket måske vil være generende, hvis man "bare lige skal se TV-avisen"...?
|
|
Smed89
Funktioner
Tak(0)
|
Tak for jeres svar. Det er rart med noget feedback. Starttiden er ikke noget problem. jeg har ingen kanaler, så skal ikke have et hurtigt fix. Den skal kun startes til film eller spil - og der kan jeg godt vente 30 sekunder :)
Men det lyder til at W1070 er et fint valg - eller en Epson. Men hvis i har andre forslag til en god projektor så skriv endelig Redigeret af Smed89 - 21-August-2013 kl. 12:37 |
|
|
|
Besvar | Side <1234 7> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |