|
Projektor som TV |
Besvar | Side <1 567 |
Forfatter | ||
Hans j
Guld medlem Oprettet: 02-Marts-2007 Status: Offline Point: 4207 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hvis du holder fast i det med væggen, så skulle følgende i glans 5 være godt:
Flügger IN-180 STROMBOLI GREY blanding: UM 14 YI 1 OE 2 |
||
Smed89
Super bruger Oprettet: 04-Januar-2009 Sted: Kbh Status: Offline Point: 422 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Okay, det skal jeg nok få på plads når projektoren er anskaffet Kan se at man skal have en RF-sender til Optoma'en for at få 3D indhold. Er det normalt? Troede at når der står "Full 3D HD", så skulle man ikke købe ekstraudstyr (udover briller)? Har ikke hørt at Benq's kræver det
|
||
|
||
Hans j
Funktioner
Tak(0)
|
|
For øvrigt, jeg har spiller XBOX 360 og PS3 på min 5900, det virker ganske fint.
|
||
dpny
Guld medlem Oprettet: 23-Juli-2013 Status: Offline Point: 570 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hej. Hvordan er du kommet op med netop den blanding. Hvis ikke det er dig selv der har fundet på det hvor har du det så fra? Har du et link? |
||
Hans j
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det er en blanding jeg fandt på nettet, tror dælme det var denne her tråd:
Jeg har netop smurt ca. halvdelen af min dug ind i dette, så må jeg se hvor godt det er
Er det noget skrammel, ja så skal der ny dug på, ellers skal jeg hente en bøtte mere Redigeret af Hans j - 23-August-2013 kl. 13:39 |
||
dpny
Guld medlem Oprettet: 23-Juli-2013 Status: Offline Point: 570 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
OK. Det er mange DIY blandinger at finde rundt om, men langt de fleste er med maling man ikke kan få i DK. Det var derfor jeg reagerede på det. Jeg har undret mig over at mange af de blandinger man kan finde anbefaler toner. Hvorfor ikke bare benytte en helt hvid/matt eller lysegrå/matt. Det virker da mere logisk? Enkelte fabrikanter, bl.a. Jotun, viser nogle af deres farver med standard farvekoder, så hos dem kan man rent faktisk købe helt hvid eller ægte grå maling efter et farvekort. Det kan man ofte ikke hos de andre. Heller ikke Flygger så vidt jeg husker. Er det for at komme "tilbage" til neutral grå at malingen skal tones?
Du skal i øvrigt passe på med ikke at male det hele på een gang når du maler med tonet maling. Anden portion kan nemt have an lidt anden tone end den første. Det er bedre at blande to portioner inden man går i gang, hvis een ikke er nok. EDIT: Jeg kan se der kom et link på. Tak for det :-) Redigeret af dpny - 23-August-2013 kl. 13:51 |
||
Naiera
Platin medlem Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12328 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Min stue er, i princippet, også hvid, og min projektor kostede over 20k. |
||
Bruger udmeldt 35
-- Oprettet: 28-Juli-2008 Status: Offline Point: 3673 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det det gav det største forbedring i billedet hos mig var da der blev malet en matgrå på væggen ved lærred og 1.5 meter ud i rummet.
Det gav et kæmpe kontrast boost og klart flere detaljer og dybde i billedet. Jeg syns det er spild af penge at smide 20.000,- efter et lærred og samtidig have helt hvidt rum. De hvide vægge kaster så meget lys og smadrer kontrasten i billedet. Hellere bruge en billigere dug eller direkte væg og så male noget af, eller hele rummet en mørk, mat farve. |
||
Hans j
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg har også fået malet mit færdigt nu, det gav, som du skriver, et fint løft i kontrasten, så nu er jeg endnu mere glad for mit setup. Hvis det er muligt, skulle du prøve at få en sort ramme op. |
||
Bruger udmeldt 35
-- Oprettet: 28-Juli-2008 Status: Offline Point: 3673 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hans.
Ja det er utroligt så meget det gør ved billedet, når runmet bliver mere " hule agtigt ". Jeg har en sort træramme rundt om "lærred". Rammen er 65mm bred og beklædt med Veltex. |
||
opzouten
Guld medlem Oprettet: 15-April-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 907 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Og det må så være op til dig at vurdere om det er det værd Som ingeniør tænker jeg bare i signalstøjforhold, og tænker at signalet fra projektoren skal præsenteres så klart som muligt, så hvis det bliver blandet med sig selv må der opstår en slags kamfiltereffekt, og det vil være ødelæggende for kvaliteten. Hvor grænsen gør skal jeg ikke gøre mig ekspert på. Måske der er nogle optik/fysik-ingeniører på linien der kan komme med en vurdering af det. Jeg ved mest om akustik, men det er jo bølger det hele
|
||
Besvar | Side <1 567 |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |