|
Projektor - Sony/Panasonic/JVC |
Besvar | Side <1234 5> |
Forfatter | |
Ugh Togoth
Bruger Oprettet: 15-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 67 |
Funktioner
Tak(0)
|
Thompson:
Det er jo netop det, at hvis jeg bliver lige tilfreds med begge, så giver det langt mere mening at købe Panasonic til 14.000, og så evt. udskifte den om nogle år. Jeg er hele tiden gået efter denne projektor, men blev lidt i tvivl, da Sony kom med super anmeldelser, og da har været lidt snak om nogle issues på Panasonic, bl.a. med at den går i sort. Og da den nu har nogle år på bagen. Og så en lige gyldig detalje, men alligevel, så købte jeg for nyligt Sony STR-DN1040, så den vil sikkert matche Sony projektoren fint. Jeg har et 7.1 setup i stuen med XTZ højtalere og et Pioneer 60 tommer KRP, så setuppet i kælderen skal trods alt være rimelig godt, så man ikke bare fristes til at blive i stuen. Derfor vil jeg også gerne ofre 23.000 på den nye Sony, hvis den er de 9.000 kr. mere værd end Panasonic'en. Redigeret af Ugh Togoth - 22-Juni-2014 kl. 11:58 |
|
Thompson
Ny bruger Oprettet: 24-April-2011 Sted: Randers Status: Offline Point: 16 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvis du allerede går i 4k tanker, og påtænker at udskifte din projektor om nogle få år, ville jeg spare de 9000kr. Ang. pana issues, så tror jeg at alle mærker har mandagsmodeller. Har haft min i 2 år,kørt ca. 1500 timer, og der har aldrig været noget [:)
Redigeret af Thompson - 22-Juni-2014 kl. 12:27 |
|
Pony65
Guld medlem Oprettet: 20-September-2008 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 1840 |
Funktioner
Tak(0)
|
Min 5000'er har snart kørt 2700 timer, intet at bemærke.
NB. har lige regnet lidt, det svarer til ca. 3 timer i gennemsnit om dagen !!! Jeg elsker storskærm. PS. Mit setup skal også køre ca. 2 år endnu, så skal der updates. Er ved at spare sammen.
|
|
BowieCool
Guld medlem Oprettet: 09-Januar-2007 Status: Offline Point: 1134 |
Funktioner
Tak(0)
|
Køb Sony VPL-HW40 til 18 k. Det er samme projektor som HW55´eren bare uden autoiris (som man alligevel ikke skal bruge) og uden 2 par 3d briller.
|
|
Sony VPL-HW55ES - Screen Excellence Enlightor 4K 124" - Marantz SR 8002 - JBL PRO 3677 (front), 8320 (back), 4645C (sub)
Effekt: the t.amp TA2400 MK-X (sub) - Panasonic DMP-BDT310 |
|
Ugh Togoth
Funktioner
Tak(0)
|
Ja det er jo det. Der sker hele tiden noget, så nogle gange kan det måske godt være spildte penge, at hoppe på de nyeste modeller, hvis det ikke kun er for nyhedsværdiens skyld. Jeg mener også, at PT-AT6000 kostede omkring 23.000, da den kom frem for et par år siden.
Så længe man får en god wow-effekt ud af det, så er det også efter min mening det hele værd. I min optik kan man ikke tale om hjemmebio, før man er oppe i omkring de minimum 100 tommer, gerne en del mere, det kan næsten ikke blive for stort. Jeg er heller ikke typen, der sidder bagerst i biffen, jeg kan godt li', når synsfeltet er blokket helt ud af skærmen. |
|
Ugh Togoth
Funktioner
Tak(0)
|
BowieCool:
Tak for tippet, du mener altså at denne Sony er mærkbart bedre, end Panasonic? |
|
JBtv
Bruger Oprettet: 10-Oktober-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 92 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hej igen,
Som flere andre har bemærket må det være personlig preference. For mit vedkommende så jeg også på en Sony (jeg kan ikke huske om det var den samme, men det tror jeg). Dengang kostede den 25K mens jeg kunne få Panasonic til 19K. Jeg tror egentligt at jeg syntes Sony'en var lige det bedre i billed performence. Men Panasonic kunne tilgæld skifte automatisk mellem 16:9 og 2,35:1, hvilket passer godt i mit setup, som er begrænset af højden og mindre af bredden. Jeg valgte så at bygge en væg til mit lærred, således at jeg har indbygningshøjtalere bag lærredet. Det har jeg bestemt ikke fortrudt I forhold til så mange andre er mit lyd anlæg nok temmeligt beskedent. Jeg har indbygget Monitor Audio WT250LCR bag lærredet og nogle små Monitor Autio Bronce BXFX baghøjtalere. Subben er en Monitor Audio MRW-10. Som tidligere nævnt er mit lærred i 16:9 et 90", mens det i 2,35:1 vil svare til et 106" 16:9 lærred. I begge konfigurationer har jeg nok lys - også når der spilles eller ses tv med lys bag projektoren. Men om der stadig vil være lys nok ved et 130" 16:9, det tror jeg kun du selv kan svare på.
|
|
Ugh Togoth
Funktioner
Tak(0)
|
Ja der er helt sikkert forskel på, hvad folk lægger vægt på, men jeg synes bare, at det er meget svært at basere sin vurdering på en fremvisning i en butik, hvor de har et helt andet setup, og man ikke ved, hvordan den er indstillet, og man ikke kan sammenligne projektorerne lige over. Derfor synes jeg, at det er godt med andres vurdering og erfaringer, eller mere objektive tests. Selvom det nok er sjældent, at folk ikke vil anbefale deres eget setup, så kan man måske i hvert fald nogenlunde få bekræftet, om projektoren magter opgaven. Det lyder til, at Panasonic'en vil kunne leve op til mine forventninger, men om jeg i stedet skulle spytte et par ekstra tusinde i den og købe HW40, det er jeg lidt mere i tvivl om.
Det lyder måske ikke til, at der er så mange, der har erfaringer med Sonyen endnu. Men anmeldelserne taler flot om begge modeller 40 og 55, men det gjorde de også om Panasonic, da den kom frem. Redigeret af Ugh Togoth - 22-Juni-2014 kl. 15:26 |
|
JBtv
Bruger Oprettet: 10-Oktober-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 92 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg antager at dit lærred er et 16:9 lærred og at du vil sætte projektoren op til dette ene format. Dermed bliver 2,35:1 format vist inden i 16:9 lærredet. Hvis det ellers er korrekt, så tror jeg faktisk at jeg ville overveje alvorligt at købe Sony Hw40 hvis ellers det rigtigt at den grundlæggende er den samme om HW55 bare uden 3D. Jeg har ikke selv 3D briller til min projektor og opfatter det som inderligt ligegyldigt, men det er bare min mening.
Det gjorde det sikkert ikke nemmere - og jeg er stadig glad for min Panasonic Ergo du må finde en forhandler du vil handle med og som har den hængende.
|
|
Naiera
Platin medlem Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12328 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det er den helt sikkert. |
|
Stereolab
Guld medlem Oprettet: 27-Januar-2012 Status: Offline Point: 797 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg gik selv fra en Panasonic PT-AT5000 til en Sony VPL-HW55es, og jeg kan skrive under på at forskellen er mærkbar - Pana'en har et par modes der er rimeligt lysstærke og ser OK ud (Cinema 2, mener jeg), men går man op i korrekte farver har Sony mere lys i "low lamp"-mode end Pana'en har i high-mode. Sony'en er tæt på lydløs; det er Pana ikke, men den er hellere ikke slem (så længe at du kører den i low). Derudover slører Pana billedet ved hurtige panoreringer/bevægelse. Her klarer sony det mærkbart bedre.
Jeg har ikke set Sony hw40 personligt, men det skulle være en hw55 uden dynamisk iris. Jeg bruger pt jeg det, men har også brugt projektoren med funktionen slået fra. Der er vi ude i personlig præference. Pana'en har dog en gevaldig fordel hvis du skal bruge projektoren med et 2,35:1-format lærred, da den har automatiseret motor-zoom. Med dit størrelse lærred ville jeg klart gå efter Sony hw40 (eller hw55). Hvis lærred var mindre ville jeg kigge på JVC også. |
|
Ugh Togoth
Funktioner
Tak(0)
|
Ok tak. De sidste 3 indlæg har tæt på overbevist mig. Specielt når det er folk med erfaringer med Panasonic, der faktisk anbefaler Sony. Og ja det er et 16:9 lærred, jeg skal have. Så er spørgsmålet bare, om jeg skal "nøjes med HW40 eller tage HW55.
Dette review peger på at nøjes med HW40: http://www.avforums.com/review/sony-vpl-hw40es-hw40-sxrd-3d-projector-review.10331 Hvor dette snakker om marginalt bedre sortniveau på HW55: http://www.hdtvtest.co.uk/news/vplhw40es-201406063801.htm |
|
Besvar | Side <1234 5> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |