|
Projektor - Sony/Panasonic/JVC |
Besvar | Side <12345> |
Forfatter | |
Ugh Togoth
Bruger Oprettet: 15-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 67 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg kan se, at den er til at få i Tyskland til ca. 16.000.
http://www.heise.de/preisvergleich/sony-vpl-hw40es-b-schwarz-a1105197.html |
|
Stereolab
Guld medlem Oprettet: 27-Januar-2012 Status: Offline Point: 797 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg har som sagt ikke set HW40, men jeg kan "simulere" dens performace ved at slå dynamisk iris fra på min HW55. Sådan har jeg faktisk kørt den længe, da jeg normalt ikke bryder mig om brugen af dynamisk iris. Pt har jeg den dog slået til. Jeg synes lige at det giver det sidste i mørke scener, og derfor mener jeg at fordelene her overgår ulemperne. Det er lidt en smagssag; nogle er helt overfølsomme over al brug af DI.
Da jeg købte min HW55 kostede den 25k kr, men der var HW40 endnu ikke på markedet. I dag koster HW55 vist kun 22-23k kr som er en fremragende pris. Skulle jeg personligt købe i dag ville jeg dog stærkt overveje om DI og 2 stk 3D-briller er de ekstra 5k kr værd i forhold til HW40. Jeg bruger ikke 3d. |
|
Ugh Togoth
Bruger Oprettet: 15-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 67 |
Funktioner
Tak(0)
|
Ja det er jo spørgsmålet. Så vidt jeg kan søge mig frem til, er forskellen 850 euro, eller godt 6.000 kr., men ja jeg ville også købe nogle briller, og så er forskellen nok på de godt 5.000 kr.
Så kan det være, at det er bedre at bruge lidt flere penge på lærred, selvom jeg er lidt skeptisk overfor dette. Jeg havde ellers tænkt noget lignende dette: https://www.fcomputer.dk/tv-hifi/bio/projector/lærred/multibrackets/m-framed-projection-screen-deluxe-135″-sort.html |
|
Precious
Guld medlem Oprettet: 24-Februar-2012 Sted: Ikast, Danmark Status: Offline Point: 641 |
Funktioner
Tak(0)
|
Beklager at dreje emnet lidt, men rammer en Epson forbi de nævnte mærker? Der snakkes meget Sony, Panasonic og JVC - men jeg tror da en Epson ville kunne følge med og endda til lavere pris.
|
|
Naiera
Platin medlem Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12328 |
Funktioner
Tak(0)
|
Næh.
|
|
geuken
Super bruger Oprettet: 22-Januar-2007 Status: Offline Point: 379 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hey,
Vil blot lige "pippe" lidt erfraing med og sige, at jeg stod overfor det samme valg og fik en demo af alle tre modeller.... Mit valgt blev til sidst en panasonic AT6000 - som er en stor forbedring i forhold til den forrige model AT5000. Jeg er måske nok mest til DLP projektor (ikke LCD)men er virkelig blevet super glad for AT6000 pga. dens fleksibilitet og brugervenlighed. Det er ekstremt nemt at få hele sit setup til at fungere max. Har haft forskellige projekter i snart 8 år nu og ved, at det er ikke altid en "dans på roser" med minitiøse indstillinger, ISF cal., ændring af billedet til, hvilken source/maskine du afspiller på xbox, ps3, computer og blu ray etc. Det kunne tag en krig at se en film - da der hele tiden var noget der lige skulle teakes osv. Jeg tror du vil være glad for hvilken som helst af de nævnte modeller-for de er alle sammen rigtig gode projektore. Panasonic blev den rigtige for mig. Håber du finder din gode projektor:) |
|
martin_p
Guld medlem Oprettet: 11-Maj-2011 Status: Offline Point: 852 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg har en ældre panasonic ae-4000, der sidder 4.5M fra et 120 " lærred, og den har ingen problemer med afgive nok lys, heller ikke i eco mode.
|
|
martin_p
Funktioner
Tak(0)
|
Er det på en AE5000 du har set slør ved panoreringer? Jeg har aldrig oplevet det med min AE4000. Jeg mener også man har mulighed for at slå fast framerate til under menuen til projektoren, netop for at undgå det slør du snakker om.
|
|
p.las
Guld medlem Oprettet: 06-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4156 |
Funktioner
Tak(0)
|
de fleste projektorer har lys nok.....inden kalibrering.
|
|
martin_p
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg synes selv min pana er kalibreret perfekt, og der er rigeligt med lys overskud :)
|
|
Leviathan.jk
Guld medlem Oprettet: 26-April-2009 Sted: Købrnhavn Status: Offline Point: 823 |
Funktioner
Tak(0)
|
Ifølge projector review har AE4000 430 lumens kalibreret, det er ikke meget på 120" imo. Og det er så vidt jeg kan læse mig til i normal mode. Som p.las skriver er der stor forskel på før og efter kalibrering på mange projektorer, når det gælder lys.
|
|
Samsung SP-A900B, Screen Excellence Slim, Procella P6, Procella P10, Anthem AVM 50v, Anthem PVA-5, Denon DVD-3800BD, Samsung BD-F8900
|
|
Otto J
Platin medlem Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
Funktioner
Tak(0)
|
Og ikke mindst stor forskel på hvad folk mener er "nok".
|
|
Besvar | Side <12345> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |