recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Projektor - Sony/Panasonic/JVC
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Projektor - Sony/Panasonic/JVC

Besvar Besvar Side  <12345>
Forfatter
Besked
Ugh Togoth Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 15-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 67
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ugh Togoth Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2014 kl. 18:12
Jeg kan se, at den er til at få i Tyskland til ca. 16.000.
http://www.heise.de/preisvergleich/sony-vpl-hw40es-b-schwarz-a1105197.html
Til top
Stereolab Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-Januar-2012
Point: 797
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stereolab Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2014 kl. 19:16
Jeg har som sagt ikke set HW40, men jeg kan "simulere" dens performace ved at slå dynamisk iris fra på min HW55. Sådan har jeg faktisk kørt den længe, da jeg normalt ikke bryder mig om brugen af dynamisk iris. Pt har jeg den dog slået til. Jeg synes lige at det giver det sidste i mørke scener, og derfor mener jeg at fordelene her overgår ulemperne. Det er lidt en smagssag; nogle er helt overfølsomme over al brug af DI.

Da jeg købte min HW55 kostede den 25k kr, men der var HW40 endnu ikke på markedet. I dag koster HW55 vist kun 22-23k kr som er en fremragende pris. Skulle jeg personligt købe i dag ville jeg dog stærkt overveje om DI og 2 stk 3D-briller er de ekstra 5k kr værd i forhold til HW40. Jeg bruger ikke 3d.
Til top
Ugh Togoth Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 15-Marts-2008
Point: 67
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ugh Togoth Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2014 kl. 20:03
Ja det er jo spørgsmålet. Så vidt jeg kan søge mig frem til, er forskellen 850 euro, eller godt 6.000 kr., men ja jeg ville også købe nogle briller, og så er forskellen nok på de godt 5.000 kr.

Så kan det være, at det er bedre at bruge lidt flere penge på lærred, selvom jeg er lidt skeptisk overfor dette.
Jeg havde ellers tænkt noget lignende dette:

https://www.fcomputer.dk/tv-hifi/bio/projector/lærred/multibrackets/m-framed-projection-screen-deluxe-135″-sort.html
Til top
Precious Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Februar-2012
Sted: Ikast, Danmark
Point: 641
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Precious Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2014 kl. 08:19
Beklager at dreje emnet lidt, men rammer en Epson forbi de nævnte mærker? Der snakkes meget Sony, Panasonic og JVC - men jeg tror da en Epson ville kunne følge med og endda til lavere pris.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12328
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2014 kl. 08:42
Næh.
Til top
geuken Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 22-Januar-2007
Point: 379
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér geuken Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2014 kl. 18:21
Hey,

Vil blot lige "pippe" lidt erfraing med og sige, at jeg stod overfor det samme valg og fik en demo af alle tre modeller.... Mit valgt blev til sidst en panasonic AT6000 - som er en stor forbedring i forhold til den forrige model AT5000.

Jeg er måske nok mest til DLP projektor (ikke LCD)men er virkelig blevet super glad for AT6000 pga. dens fleksibilitet og brugervenlighed. Det er ekstremt nemt at få hele sit setup til at fungere max. Har haft forskellige projekter i snart 8 år nu og ved, at det er ikke altid en "dans på roser" med minitiøse indstillinger, ISF cal., ændring af billedet til, hvilken source/maskine du afspiller på xbox, ps3, computer og blu ray etc. Det kunne tag en krig at se en film - da der hele tiden var noget der lige skulle teakes osv.

Jeg tror du vil være glad for hvilken som helst af de nævnte modeller-for de er alle sammen rigtig gode projektore.

Panasonic blev den rigtige for mig.

Håber du finder din gode projektor:)
Til top
martin_p Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Maj-2011
Point: 852
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér martin_p Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2014 kl. 13:23
Jeg har en ældre panasonic ae-4000, der sidder 4.5M fra et 120 " lærred, og den har ingen problemer med afgive nok lys, heller ikke i eco mode.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér martin_p Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2014 kl. 13:30
Oprindeligt skrevet af Stereolab Stereolab skrev:

Jeg gik selv fra en Panasonic PT-AT5000 til en Sony VPL-HW55es, og jeg kan skrive under på at forskellen er mærkbar - Pana'en har et par modes der er rimeligt lysstærke og ser OK ud (Cinema 2, mener jeg), men går man op i korrekte farver har Sony mere lys i "low lamp"-mode end Pana'en har i high-mode. Sony'en er tæt på lydløs; det er Pana ikke, men den er hellere ikke slem (så længe at du kører den i low). Derudover slører Pana billedet ved hurtige panoreringer/bevægelse. Her klarer sony det mærkbart bedre.

Jeg har ikke set Sony hw40 personligt, men det skulle være en hw55 uden dynamisk iris. Jeg bruger pt jeg det, men har også brugt projektoren med funktionen slået fra. Der er vi ude i personlig præference.

Pana'en har dog en gevaldig fordel hvis du skal bruge projektoren med et 2,35:1-format lærred, da den har automatiseret motor-zoom.

Med dit størrelse lærred ville jeg klart gå efter Sony hw40 (eller hw55). Hvis lærred var mindre ville jeg kigge på JVC også.

Er det på en AE5000 du har set slør ved panoreringer? Jeg har aldrig oplevet det med min AE4000. Jeg mener også man har mulighed for at slå fast framerate til under menuen til projektoren, netop for at undgå det slør du snakker om.
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-November-2007
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2014 kl. 13:32
de fleste projektorer har lys nok.....inden kalibrering.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér martin_p Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2014 kl. 13:54
Jeg synes selv min pana er kalibreret perfekt, og der er rigeligt med lys overskud :) 
Til top
Leviathan.jk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-April-2009
Sted: Købrnhavn
Point: 823
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Leviathan.jk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2014 kl. 15:41
Ifølge projector review har AE4000 430 lumens kalibreret, det er ikke meget på 120" imo. Og det er så vidt jeg kan læse mig til i normal mode. Som p.las skriver er der stor forskel på før og efter kalibrering på mange projektorer, når det gælder lys.
Samsung SP-A900B, Screen Excellence Slim, Procella P6, Procella P10, Anthem AVM 50v, Anthem PVA-5, Denon DVD-3800BD, Samsung BD-F8900
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2014 kl. 16:26
Oprindeligt skrevet af Leviathan.jk Leviathan.jk skrev:

Ifølge projector review har AE4000 430 lumens kalibreret, det er ikke meget på 120" imo. Og det er så vidt jeg kan læse mig til i normal mode. Som p.las skriver er der stor forskel på før og efter kalibrering på mange projektorer, når det gælder lys.

Og ikke mindst stor forskel på hvad folk mener er "nok".
Til top

Besvar Besvar Side  <12345>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu