|
Projektor størrelse |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | |
Kasper Jensen
Guld medlem Oprettet: 29-Marts-2007 Status: Offline Point: 536 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 24-Oktober-2012 kl. 13:39 |
Hej med jer,
Jeg er ved at renovere et kælderværelse, som skal laves til tv stue.
Jeg påtænker en BenQ W1060, da jeg er ny på projektormarked og ikke kender mit behov.
Rummet er:
220 højt
292 bredt (Denne væg skal lærred sidde)
667 dybt
Hvilke lærredstørrelse vil i anbefale til den projektor i dét rum?
Hellere småt men godt. :)
|
|
Stefan V
Guld medlem Oprettet: 16-April-2008 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 698 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hej Kasper
Som udgangspunkt bliver oplevelsen af filmen bedre desto større billedet er (min egen holdning). Dog skal billedkvaliteten selvfølgelig også følge med. Jeg kender ikke lige umiddelbart den PJ du har kigget på. Jeg sidder selv med en afstand på ca 3m til et lærred der er 220cm bredt (16/9). Det passer mig ganske fint, men man kan sagtens sidde tættere på uden at blive firkantet i øjnene. Hvad kommer afstanden fra din siddeposition til lærred til at være?
|
|
Med Venlig Hilsen
Stefan |
|
eyvind
Bruger Oprettet: 12-Januar-2007 Sted: København Status: Offline Point: 104 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvis du skal ha plass til høyttalere ved siden av lerret så er el 92"(200cm bredde) noe av det største du kan gå for. Da vil du ha 50cm på hver side til høyttaler.
|
|
Kasper Jensen
Funktioner
Tak(0)
|
Tak for svar. Siddeafstand bliver ca. 3,5m. |
|
Kasper Jensen
Funktioner
Tak(0)
|
Skal jeg faktisk. Er 50cm ikke meget til en højtaler?
|
|
eyvind
Bruger Oprettet: 12-Januar-2007 Sted: København Status: Offline Point: 104 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det kommer an på type høyttaler. Du kan jo prøve å sette opp høyttalerne og spille litt så finner du fort ut hvor nær du kan sette de sidevegg uten at lyden påvirkes. Evt. kan du gå for 102" (225cm bredde) Kasteavstand for projector vil da bli 3.57-4.29m for Benq W1060
http://www.projectorcentral.com/BenQ-W1060-projection-calculator-pro.htm |
|
Kasper Jensen
Funktioner
Tak(0)
|
Takker, det prøver jeg at arbejde videre med. :) |
|
Supergris
Guld medlem Oprettet: 10-December-2006 Sted: Esbjerg Status: Offline Point: 1473 |
Funktioner
Tak(0)
|
En udmærket regel er, at siddeafstanden ca. skal være 1,5 x bredden på lærredet ved 16:9.
De fleste projektorer klarer et billede op til ca. 120 " fornuftigt...
|
|
SVP03
Guld medlem Oprettet: 15-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4172 |
Funktioner
Tak(0)
|
Nåh ja, kan du overhovedet få en projektor der kan smide et billede op på et 140 tommer lærred på 4,25 m rum, projektor er typisk 50 cm dyb, hvis du samtidig vil lave højtalere bag lærred ryger der hurtigt 30 cm af.
Så har du kun 3,5 m ca fra linse til lærred, så bestemmer den projektor du vælger lærredstørrelse. |
|
SVP03
|
|
DavidHimself
Bruger Oprettet: 21-Juni-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 117 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvis vi holder os til SVP's 3,5m fra linse til lærred (som lyder plausiblet), så er W1060'eren umiddelbart ikke et godt valg. Med 1060'eren skal du nok i hvert fald over 4,5m (alt efter lærred).
|
|
Otto J
Platin medlem Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
Funktioner
Tak(0)
|
1: Hvorfor? 2: Han skriver rummet er 6.67 meter. |
|
Otto J
Platin medlem Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
Funktioner
Tak(0)
|
Nej - højttaleren vil ikke spille lige så godt hvis den sidder klistret helt op i hjørnet, så hver centimeter du kan rykke den væk fra sidevæggen vil være en fordel. |
|
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |