|
projektor tilslutning |
Besvar | Side 123 4> |
Forfatter | |
dennisCPH
Junior bruger Oprettet: 20-August-2012 Status: Offline Point: 21 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 12-April-2014 kl. 09:36 |
Jeg har fået en masse forskellige råd om hvordan jeg skal lave mit “man-room” (se billede), så håber at eksperterne herinde kan fortælle mig hvordan det skal gøres endegyldigt! Kælderrummet 5,52m x 4,17m. (se billede) har 1 vindue på væggen til venstre for hvor man kommer ind. Bjælker i loftet hvor der bliver monteret gips imellem så bjælkerne bliver synlige ca. 5 cm. der bliver muret en bar op til venstre for indgangen hvor der kommer til at stå en ps4 der skal bruges til spil og vise film på. Så havde jeg tænkt mig at sætte en apple-tv inde under baren som skal bruges til at vise tv fra. f.eks. streame tv kanal fra yousee abb. fra ipad til apple-tv og videre op til projektor + receiver? (skal det bruges) Projektoren kunne jeg godt tænke mig sad på den sidste bjælke (ca. 90 cm. fra væg) inden væg/lærred (short throw projektor) for der kommer nok til at skulle stå et bordfodbold lige der omkring også ;) og loftshøjden er kun ca. 210 cm. Der skal trækkes kabler igennem loftsbjælkerne (over gipsen) ned i væggen (rillet i mursten). Der bliver trukket strømudtag til midt i sidste bjælke (projektor) + alle 4 hjørner til evt. højtalere. Min plan var oprindeligt > projektor BenQ 3D DLP Projektor W1080ST + 4 stk. sonos (play1 til hvert hjørne) trådløst og kun tilsluttet strøm. HDMI kabel 2 stk. fra projektor 10m. ned til ps4 og apple-tv. Ved ikke helt om det er nødvendigt med forstærker hvis der kun skal spilles musik og projektoren ikke skal bruges? Har også rundet idéen om en kasse op imellem bjælkerne (i gipsen) med click hejse funktion så projektoren kan gemmes væk, men har ikke fundet sådan en fætter nogle steder. Dem jeg har hørt fra indtil videre har sagt…. En mener at der skal trækkes optisk kabel fra projektoren. En mener at man ikke behøver optisk men at der vil være forsinkelse på lyd fra projektoren så play1 skal droppes og istedet for 1 playbar ved lærred og måske 2 play1 i midten af rummet ud til siderne som en slags baghøjtalere. Jeg er p.t. lidt forvirret lige nu og håber at høre nogle gode forslag :) til hvilke kabler, projektor, højtalere osv. :) |
|
Pony65
Guld medlem Oprettet: 20-September-2008 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 1840 |
Funktioner
Tak(0)
|
Kan godt forstå du er forvirret, det er jeg også.....!
Kan du forklare det noget enklere, evt. med billeder af kælder
|
|
Pony65
Guld medlem Oprettet: 20-September-2008 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 1840 |
Funktioner
Tak(0)
|
NB. Sonos i et "man-room" er det ikke lidt kedeligt ?
|
|
Pony65
Funktioner
Tak(0)
|
+ hvor skal man sidde ?
|
|
dennisCPH
Funktioner
Tak(0)
|
Projektoren skal "helst" sidde på sidste bjælke i rummet ca. 90 cm. fra væggen. Al udstyr (ps4 + ...?) skal være lige når man kommer ind til venstre under baren, så er i tvivl om hvilke ledninger jeg skal trække i loftet og rille ind fra loft og ned til bar + hvis I kan anbefale projektor + hvis receiver + apple-tv + .. ? Loftet og bjælker bliver i samme stil som det her rum Redigeret af dennisCPH - 12-April-2014 kl. 11:42 |
|
dennisCPH
Funktioner
Tak(0)
|
Når de "voksne" er dernede skal de sidde i baren med håndbajer og se sport på endevæggen (evt. lærred) Når de "rigtige" børn er dernede og spille ps4... skal de sidde på sækkestole tæt på skærmen.
|
|
db89
Guld medlem Oprettet: 10-December-2008 Sted: Fredericia, DK Status: Offline Point: 1758 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvis du alligevel har en surround receiver hvorfor så sonos? Normalt behøver en projektor kun HDMI og 230V. Bare pas på med hvor store huller du laver i bjælkerne.
|
|
Hold jer fra simplyelectronics.net
|
|
dennisCPH
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg har ikke ekspert ører og håber mest på at kunne sætte højtalere op i sonos stilen (kun strøm og ikke højtalerkabel).
|
|
dennisCPH
Funktioner
Tak(0)
|
YEp... passer på med hullerne ;) Jeg er uddannet tømrer så det kan vel ikke gå helt galt... Hvad synes du om valg af projektor? Benq 1080ST ... udfra det jeg kan læse er den god til afstanden ca. 90cm
|
|
Pony65
Funktioner
Tak(0)
|
Fedt rum, næsten synd at "ødelægge" loftet når det nu er en "mandehule"
Mvh. Projektor, så er det lidt svært med den lofthøjde. Både placering og teknisk brug. ( du skal finde en med Lens-shift. Har du overvejet om det ikke var bedre og finde det største TV ( 75" eller derover ) og spare lidt på højttalere etc.
|
|
dennisCPH
Funktioner
Tak(0)
|
Giver loftshøjden et problem med den projektor jeg har nævnt? ..og hvad med sådan en fætter her |
|
Pony65
Funktioner
Tak(0)
|
Du kan jo selv regne på det.
Hvis der er 210 cm. i lofthøjde og det apparatur du vil installere fylder 50 cm. udslået, så er der 160 cm. udsyn fra baren. NB. Vil du også lave det hvidt som på det andet billede med bordtennis bordet ? Hvorfor ikke lave en rigtig mandehule. Du har da muligheden med det rum nu. Glem nu de Sonos højttalere i hvert hjørne og hvide vægge, sidder du også i dameundertøj og sipper til hvidvinen mens neglelakken tørrer og ser fodbold ! Et mande rum skal være lidt dunkelt og råt, storskærm og store Cerwin Vega højttalere, bare lav det som stereo, det er jo ikke en biograf. ( undskyld, skulle lige lufte lidt ) men håber du kan se min pointe. Hvis du vil have at jeg skal holde mig væk fra din tråd så sig lige til
|
|
Besvar | Side 123 4> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |