recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - projektor tilslutning
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

projektor tilslutning

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Pony65 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-September-2008
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 1840
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pony65 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2014 kl. 13:45
Du kunne jo også indrette sådan her:

Eller Bar ved vindue og TV på den anden væg, ved en af disse placeringer skal du ikke flytte rundt på det hele hvis der skal ses TV og spilles bordfodbold samtidigt.
Til top
db89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-December-2008
Sted: Fredericia, DK
Point: 1758
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér db89 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2014 kl. 14:01
Så vidt jeg kan regne ud med BenQs eget beregningsprogram så får du med den valgte projektor kun et billede på knap 60" med den afstand på 90cm som du taler om.  http://www.benq.com/microsite/projector/throwratiocalculator/

Hvor stort et billede regner du med at ville have? Personligt ville jeg til den type rum overveje en stor fladskærm i stedet for projektor, for så snart du har lys i rummet så bliver billedet med projektor hurtigt noget trist og kedeligt at se på. 

Angående Sonos så ser det ud til Sonos play1 kun kan bruges med streamet lyd, derfor tvivler jeg jeg på du vil kunne få det til at virke med din ps4 og muligvis heller ikke med apple tv. Men prøv evt at tage ind i den lokale Hifiklubben og snak med dem om det. Personligt ville jeg gå efter en decideret surround receiver med almindelige højttalere til.

Har du overvejet rumakustik? Hvis det kun bliver almindeligt gips og pudsede vægge, kan du godt risikere rummet akustisk bliver trælst at opholde sig i (kender du sikker til som tømrer).
Hold jer fra simplyelectronics.net
Til top
dennisCPH Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 20-August-2012
Point: 21
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dennisCPH Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2014 kl. 13:46
Oprindeligt skrevet af Pony65 Pony65 skrev:

Du kan jo selv regne på det.

Hvis der er 210 cm. i lofthøjde og det apparatur du vil installere fylder 50 cm. udslået, så er der 160 cm. udsyn fra baren.

NB. Vil du også lave det hvidt som på det andet billede med bordtennis bordet ?

Hvorfor ikke lave en rigtig mandehule. Du har da muligheden med det rum nu.

Glem nu de Sonos højttalere i hvert hjørne og hvide vægge, sidder du også i dameundertøj og sipper til hvidvinen mens neglelakken tørrer og ser fodbold !

Et mande rum skal være lidt dunkelt og råt, storskærm og store Cerwin Vega højttalere, bare lav det som stereo, det er jo ikke en biograf.

( undskyld, skulle lige lufte lidt ) men håber du kan se min pointe. 

Hvis du vil have at jeg skal holde mig væk fra din tråd så sig lige til

Haha :) jeg kan godt se din pointe! Ja, havde nu tænkt mig at lave rummet som det andet. Var ikke lige klar over at det giver et problem.

Var ude i går men synes jeg så at der var lagt et billede op som forslag til hvordan man ellers kunne indrette rummet?

Hvad så Pony65 > kunne du give dit bud på hvad jeg skal købe af projektor, højtalere, receivere osv... budget ca. 15-20.000

P.S. Vil helst have højtalere op fra gulvet, da vi har haft vand på gulvet ved større regnskyl :(

Redigeret af dennisCPH - 13-April-2014 kl. 13:47
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dennisCPH Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2014 kl. 14:04
Oprindeligt skrevet af db89 db89 skrev:

Så vidt jeg kan regne ud med BenQs eget beregningsprogram så får du med den valgte projektor kun et billede på knap 60" med den afstand på 90cm som du taler om.  http://www.benq.com/microsite/projector/throwratiocalculator/

Hvor stort et billede regner du med at ville have? Personligt ville jeg til den type rum overveje en stor fladskærm i stedet for projektor, for så snart du har lys i rummet så bliver billedet med projektor hurtigt noget trist og kedeligt at se på. 

Angående Sonos så ser det ud til Sonos play1 kun kan bruges med streamet lyd, derfor tvivler jeg jeg på du vil kunne få det til at virke med din ps4 og muligvis heller ikke med apple tv. Men prøv evt at tage ind i den lokale Hifiklubben og snak med dem om det. Personligt ville jeg gå efter en decideret surround receiver med almindelige højttalere til.

Har du overvejet rumakustik? Hvis det kun bliver almindeligt gips og pudsede vægge, kan du godt risikere rummet akustisk bliver trælst at opholde sig i (kender du sikker til som tømrer).

Hmmm... ja. må nok opgive den projektor jeg først havde kigget på med Short Throw og gå efter at sætte projekter på højre eller venstre væg.

Har været i hifi klubben og det var dem som forslog play1 og soundbar... se nedenstående forslag.. de 2 play1 skulle så fungere som baghøjtalere + dims fra projektor til soundbar for at undgå forsinkelse på lyd

Til top
Pony65 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pony65 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2014 kl. 14:21
Jeg vil da gerne komme med et forslag, men du skal fortælle helt præcist hvad du ønsker.

Vil du have Projektor eller stort TV ?
Hvilken væg skal billedet vises på ?

Lav evt. en ny tegning over rummet.

Som jeg ser det lige nu, du har selv PS4 og AppleTV
Du skal kun investere i Billede og lyd.

Billede = Projektor/lærred ( kunne også male væg for at spare penge i første omgang ) eller TV
Lyd = Receiver + højttaler ( jeg ser 2 store højttalere til væg med god bund, så der ikke er noget på gulvet )

Hvad skal vi prøve at gå videre med ?  
Til top
Pony65 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pony65 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2014 kl. 15:14
Husk

At føre noget Antenne signal derned.

Hvis du vælger en TV løsning så er der jo indbygget Tuner.

Hvis du vælger Projektor, skal der også investeres i en DVB boks efter behov
Til top
Pony65 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pony65 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2014 kl. 15:19
Og lige en tanke mere.

Sænker du loftet som i det andet rum ( det hvide ) så er der evt. plads til nogle gode indbygnings højttalere, derved sparer du vægplads og kan også installere 4 stk.

Redigeret af Pony65 - 13-April-2014 kl. 15:19
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dennisCPH Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2014 kl. 18:49

Jeg vil da gerne komme med et forslag, men du skal fortælle helt præcist hvad du ønsker.

Vil du have Projektor eller stort TV ?
Hvilken væg skal billedet vises på ?

Lav evt. en ny tegning over rummet.

Som jeg ser det lige nu, du har selv PS4 og AppleTV
Du skal kun investere i Billede og lyd.

Billede = Projektor/lærred ( kunne også male væg for at spare penge i første omgang ) eller TV
Lyd = Receiver + højttaler ( jeg ser 2 store højttalere til væg med god bund, så der ikke er noget på gulvet )

Hvad skal vi prøve at gå videre med ?  

Super :) det er forslag jeg har brug for, så jeg kan komme igang!

Jeg laver en ny tegning. Jeg vælger projektoren da jeg synes det er for dyrt når vi kommer op i +60".

Går lige ned og kigger på rummet en ekstra gang.. Man kunne jo også... nogle bar har ligesom en reol opover til glas... der kunne man gemme projektoren væk, men der er stadig et problem om det vil ramme bordfordbolden på vej over til endevæggen?

Vedr. antennesignal, så har vi yousee og havde tænkt mig at tv skulle spilles via en ipad -> apple-tv -> projektor
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dennisCPH Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2014 kl. 19:20
Afstanden fra projektor linse til væg er 3,65 cm.

Redigeret af dennisCPH - 13-April-2014 kl. 19:23
Til top
Pony65 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pony65 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2014 kl. 19:59
Har du bestemt dig for at billedet skal være på den smalle væg som på din første tegning ?

Du vil ikke have billedet på den lange væg som jeg foreslog ( kan ellers komme med nogle gode argumenter )

Og højttalere, på væg eller indbygget i loftet ( lidt afhængigt af om du vil Manderum eller mere den "hvide" stil )

Jeg har ikke selv prøvet iPad til Projector, så ved ikke hvor god kvaliteten er, men min erfaring siger mig at når vi snakker projektor så skal kilde materialet være så godt så muligt.

Jeg ville få et antenne kabel derned og en DVB-C boks på. Men måske der er andre der har prøvet det, hør dig lige omkring
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dennisCPH Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2014 kl. 20:37

Har du bestemt dig for at billedet skal være på den smalle væg som på din første tegning ?

Du vil ikke have billedet på den lange væg som jeg foreslog ( kan ellers komme med nogle gode argumenter )

Og højttalere, på væg eller indbygget i loftet ( lidt afhængigt af om du vil Manderum eller mere den "hvide" stil )

Jeg har ikke selv prøvet iPad til Projector, så ved ikke hvor god kvaliteten er, men min erfaring siger mig at når vi snakker projektor så skal kilde materialet være så godt så muligt.

Jeg ville få et antenne kabel derned og en DVB-C boks på. Men måske der er andre der har prøvet det, hør dig lige omkring

Kom gerne med argumenter :) Er åben overfor det... mine drenge har også et bordtennis bord (lille ca. 230 x 100) > ville være fedt om der plads til det hele... bordfodbold er ca. 120x150 og højde 90cm. Man behøver ikke at kunne se projektor mens der spilles bordfodbold eller bordtennis // der vil det være fint med musik. 

Højtalere der er jeg mest til at man kan se dem!

Prøver lige at tegne videre, mens jeg venter på gode forslag ;)
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dennisCPH Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2014 kl. 22:20
Er stadig i tvivl om indretning i rummet. Her kommer forslag 3. Der er 292 cm fra linse til væg med projektoren placeret i overskabet. Den lange kasse er bordtennis. Det skal kun stå fremme når der skal spilles. Den runde cirkel på væg er dart ;)

Redigeret af dennisCPH - 13-April-2014 kl. 22:21
Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu