recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - projektor tilslutning
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

projektor tilslutning

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Pony65 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-September-2008
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 1840
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pony65 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2014 kl. 08:54
Et rum virker bedst hvis baren er længst væk fra døren.

Jeg ville placere billede væggen på samme side som det lille vindue, en  af grundene er at så vader man ikke igennem billedet når man kommer ind 

Bordfodbold spillet kan stå ved vindue så er der også lidt lys fra vinduet til at det kan bruges i dagtimerne
Til top
Basknudsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Oktober-2006
Sted: Denmark
Point: 1341
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Basknudsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2014 kl. 08:18
DennisCPH, det projektorbeslag du viser på side 1, hvor er det fra?
Panasonic TX-55DX600, Toshiba HD-E1, Panasonic DMP-UB310, Marantz SR5010, ATV4K, Dali concept 6 front, Dali concept center, Dali concept 12 sub.
Til top
dennisCPH Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 20-August-2012
Point: 21
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dennisCPH Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2014 kl. 15:08
Oprindeligt skrevet af Basknudsen Basknudsen skrev:

DennisCPH, det projektorbeslag du viser på side 1, hvor er det fra?

Jeg skrev noget i retning af "projector box ceiling" på google og derefter tryk på "billeder" så kommer der en masse frem...
Til top
Pony65 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pony65 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2014 kl. 15:27
Til top
Basknudsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Oktober-2006
Sted: Denmark
Point: 1341
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Basknudsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2014 kl. 23:14
Tak. Har i nogen anelse om pris?
Panasonic TX-55DX600, Toshiba HD-E1, Panasonic DMP-UB310, Marantz SR5010, ATV4K, Dali concept 6 front, Dali concept center, Dali concept 12 sub.
Til top
Munkieftw Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-Februar-2013
Sted: Amager
Point: 217
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munkieftw Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2014 kl. 09:08
Hvad med at placere projektor på den korte led? Ved 2,3m afstand fra projektor til væg vil det give 90". (benQ W1070)

Kan man så ikke klemme bordfodbold ind under og stadig beholde baren samme sted som ved første billede?

Redigeret af Munkieftw - 16-April-2014 kl. 09:08
Samsung - UE65ES8005U - Benq W1070 - Pioneer VSX-827-K - Synology DS1815+ - iPhone 6S - Philips Hue - Nvidia Shield TV
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dennisCPH Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2014 kl. 10:41
Efter et par tegninger er jeg nu kommet frem til nedenstående hvor der er 2,9m fra projektor til væg (den skal sidde op i skabet over baren). Bordtennis bord nederst midten skal fjernes når det ikke bruges så der kan stå fatboys, hvis drengene skal spille playstation.

Nå... kan man få nogle gode bud på receiver, højtalere, og hvilke kabler ;) ?

P.S. Jeg ser helst at højtalerne kommer til at hænge i hvert hjørne (4 stk.) + hvis soundbar eller centerhøjtaler (kan man så hænge den over lærred) ? 

Hvad med det her >

Receiver: http://www.hifiklubben.dk/Products/denon-avr-x2000-surround-receiver-59174/

Højtalere: http://www.hifiklubben.dk/Products/dali-fazon-sat-5-1-hojttalersystem-29566/ > prismæssigt lige i overkanten :(  eller https://www.hifiklubben.dk/Products/argon-c1-sub840-5-1-hojttalersystem-32286/ bedre pris ;)

Projektor: som tidligere nævnt ;) BenQ W1070

Til top
Pony65 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pony65 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2014 kl. 11:58
Jeg forstår ikke helt hvad du vil, du spørger om råd og så tager du det ikke til dig.

F.eks. du siger at du vil ikke have højttalere på gulvet ( pga. af mulig vandskade ) 

Nå jeg så råder dig til at vælge en stereo løsning ( det er jo ikke en bio ) med væghøjttalere eller evt. Loft højttalere, hvad gør du så !

Du laver igen forslag om og vælger, imod dine egne ønsker, et system med en Subwoofer der skal stå på gulvet ?

Eller hvordan havde du tænkt dig at placere den ?

Til top
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dennisCPH Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2014 kl. 15:53
Oprindeligt skrevet af Pony65 Pony65 skrev:

Jeg forstår ikke helt hvad du vil, du spørger om råd og så tager du det ikke til dig.

F.eks. du siger at du vil ikke have højttalere på gulvet ( pga. af mulig vandskade ) 

Nå jeg så råder dig til at vælge en stereo løsning ( det er jo ikke en bio ) med væghøjttalere eller evt. Loft højttalere, hvad gør du så !

Du laver igen forslag om og vælger, imod dine egne ønsker, et system med en Subwoofer der skal stå på gulvet ?

Eller hvordan havde du tænkt dig at placere den ?

Jeg er meget glad for dine gode råd indtil videre og har da også besluttet at sætte lærred på den lange væg som du forslog.

Mit forslag før er da væghøjtalere - eller? jeg spørger jo fordi jeg ikke er inde i den her verden. Når du siger lofthøjtalere så tænker jeg nogle der bliver indbygget i gipsloftet (skjult) > er det korrekt? Det skal det ikke være!

Om der skal være subwoofer, så ser jeg ikke dette som et problem.. den kan vel placeres inde under baren 20-30 cm. over gulv i et skab?
Til top
Pony65 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pony65 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2014 kl. 16:15
For det første er det den forkerte væg som du sætter lærred op på, ifølge hvad jeg foreslog.

For der andet, så er en subwoofer inde i en bar ikke en god ide. ( hvis vi snakker lyd )

Det som vi skal blive enige om, hvis vi snakker samme sprog.

1. bygger du et fint lille hvidt minimalisktisk rum, hvor man siger "neeej hvor er det pysse-nysselig og fint"
2. En mande-hule 

Hvis du bygger en mande-hule vil jeg gerne hjælpe og samtidigt spare dig for en masse penge ( vi snakker tusindevis af kroner )

Vil du gerne have mine overvejelser om sådan et rum så vil jeg gerne skrive et lille indlæg, men først i morgen.

Giv besked.

Til top
Pony65 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pony65 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2014 kl. 16:21
dennisCHP

når jeg læser min indlæg til dig, virker de lidt "hårde"

Men det er ikke min hensigt, så jeg håber ikke du ser det sådan.

Vil gerne hjælpe, men vi skal jo snakke om det samme og det skal også være din og din families ønsker.

håber det er okay
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dennisCPH Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2014 kl. 16:56
Oprindeligt skrevet af Pony65 Pony65 skrev:

dennisCHP

når jeg læser min indlæg til dig, virker de lidt "hårde"

Men det er ikke min hensigt, så jeg håber ikke du ser det sådan.

Vil gerne hjælpe, men vi skal jo snakke om det samme og det skal også være din og din families ønsker.

håber det er okay

:) smiler - kan tage det! Jeg lytter og er åben overfor alle forslag, men har selvfølgelig også mine egne tanker om hvordan det skal være.

Forkert væg > ja, men er ikke lun på tanken om at gå ind i værelset og kunne kigge bag baren + så kigger man jo mod evt. lysudslip fra vindue. > du skriver da også > "Eller Bar ved vindue og TV på den anden væg, ved en af disse placeringer skal du ikke flytte rundt på det hele hvis der skal ses TV og spilles bordfodbold samtidigt."

Det du spørger om med mandehule eller pusse-nusse-rum > det skal være mandehule (man-room) // men mine drenge kan også være lidt vilde + bordtennis i rummet + så leder mine tanker mig over på højtalere på ca. 20-25 cm. højt placeret. Er det helt ude i hampen? Projektoren vil mest blive brugt til PS4 Ghost (krigsspil) p.t. nok mere end der vil blive set film. 

Vil også gerne male mørke vægge, men nu er det ikke kun hjemmebioen der skal prioteres ;) der vil også blive andre aftener hvor der spilles bordtennis og bordfodbold...

Glæder mig til at høre dit bud imorgen :) fortsat god påske!!!!
Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu