recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Projektor vs fladskærm
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Projektor vs fladskærm

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2020 kl. 13:45
Selvfølgelig er 100" federe end 77" eller 65", men bare vent til sommer og se hvor fedt det tilsvarende er at man skal mørklægge stuen med gardiner hele aftenen for at se fjernsyn.

NB. Jeg taler af erfaring. Jeg ejer ikke et TV, kun PJ, men den bliver så godt som heller ikke brugt i sommerhalvåret.
Til top
Deschain Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2017
Sted: San Junipero
Status: Offline
Point: 960
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deschain Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2020 kl. 13:54
Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

Selvfølgelig er 100" federe end 77" eller 65", men bare vent til sommer og se hvor fedt det tilsvarende er at man skal mørklægge stuen med gardiner hele aftenen for at se fjernsyn.

NB. Jeg taler af erfaring. Jeg ejer ikke et TV, kun PJ, men den bliver så godt som heller ikke brugt i sommerhalvåret.

Min projektor bliver heller ikke brugt i sommerhalvåret, men det er fordi jeg ikke gider sidde indenfor når det er lyst og dejligt udenfor Wink
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2020 kl. 14:26
Oprindeligt skrevet af Deschain Deschain skrev:

Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

Selvfølgelig er 100" federe end 77" eller 65", men bare vent til sommer og se hvor fedt det tilsvarende er at man skal mørklægge stuen med gardiner hele aftenen for at se fjernsyn.

NB. Jeg taler af erfaring. Jeg ejer ikke et TV, kun PJ, men den bliver så godt som heller ikke brugt i sommerhalvåret.

Min projektor bliver heller ikke brugt i sommerhalvåret, men det er fordi jeg ikke gider sidde indenfor når det er lyst og dejligt udenfor Wink

Det er også godt nok, men nu handler tråden jo ikke om dig. Den handler om, om en PJ er god erstatning for et TV til en der (også) ser TV/sport om dagen. Jeg synes det ikke. Billedkvaliteten er for ringe, specielt om sommeren.

Nuvel, Actor har taget sin beslutning, men det kunne jo være sjov at høre hvordan det gik, om et års tid. Jeg gætter på at der bliver indkøb et TV som supplement ;-)


Redigeret af Mefisto - 03-Januar-2020 kl. 14:28
Til top
Deschain Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2017
Sted: San Junipero
Status: Offline
Point: 960
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deschain Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2020 kl. 14:43
Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

Oprindeligt skrevet af Deschain Deschain skrev:

Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

Selvfølgelig er 100" federe end 77" eller 65", men bare vent til sommer og se hvor fedt det tilsvarende er at man skal mørklægge stuen med gardiner hele aftenen for at se fjernsyn.

NB. Jeg taler af erfaring. Jeg ejer ikke et TV, kun PJ, men den bliver så godt som heller ikke brugt i sommerhalvåret.

Min projektor bliver heller ikke brugt i sommerhalvåret, men det er fordi jeg ikke gider sidde indenfor når det er lyst og dejligt udenfor Wink
Det er også godt nok, men nu handler tråden jo ikke om dig. 

Åhh gud.... skal nok sørge for kun at poste tørre faktaindlæg i tråde du skriver i... Confused
Til top
Actor Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-Januar-2016
Sted: dk
Status: Offline
Point: 186
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Actor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2020 kl. 16:05
Gode venner. Jeg har haft den projector i 11 år og brugt den hele året rundt. Min mørklægning gør stuen sort som en brøndgravers røv. Året rundt. Det er udelukkende et spørgsmål om projektor vs fladskærm og billedets størrelse. Og der lader det til at projektoren vinder. Hvis I ikke får en mere høvisk tone i Jeres indlæg starter jeg en ny tråd om kabler!!!!!!!!! Hvilken projektor skal jeg vælge af de 2 jeg har nævnt????
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4414
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2020 kl. 16:07
Oprindeligt skrevet af Actor Actor skrev:

Gode venner. Jeg har haft den projector i 11 år og brugt den hele året rundt. Min mørklægning gør stuen sort som en brøndgravers røv. Året rundt. Det er udelukkende et spørgsmål om projektor vs fladskærm og billedets størrelse. Og der lader det til at projektoren vinder. Hvis I ikke får en mere høvisk tone i Jeres indlæg starter jeg en ny tråd om kabler!!!!!!!!! Hvilken projektor skal jeg vælge af de 2 jeg har nævnt????
Af de to du nævner, ville jeg vælge Sony. Men ville aldrig vælge projektor baseret på internet-tossers præferencer :) Tag ud og se dem begge og bedøm.
Til top
JohnConnor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Januar-2015
Status: Offline
Point: 974
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JohnConnor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2020 kl. 16:10
klart en Sony men er også en sucker for den teknologi.
Ser du ikke regnbuer havde jeg også set på DLP i den prisklasse.


Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2020 kl. 17:00
Sony eller JVC, dér.
Til top
ASKF Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2015
Sted: Ålborg, DK
Status: Offline
Point: 239
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ASKF Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2020 kl. 17:26
Oprindeligt skrevet af Actor Actor skrev:

Gode venner. Hvis I ikke får en mere høvisk tone i Jeres indlæg starter jeg en ny tråd om kabler!!!!!!!!!


Genial trussel, som duer til næsten ethvert hifi-forum Clap
Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2020 kl. 18:20
Jeg vil mene, der også er andre projektorer der skal tages med i betragtning, eksempelvis fra BenQ, muligvis Optoma, som jeg dog ikke har så meget fidus til.
JVC er ikke aktuel i denne prisklasse, og Sony HW45 synes jeg tiden er løbet fra, men valget er ikke nemt, dog er der rigtig meget billedkvalitet for pengene i denne klasse...

Husk at tage forbehold for placering, hvor DLP-projektorer ofte ikke tilbyder ret meget zoom, som kan give udfordringer i forhold til afstand til lærredet.
Lens-shift kan også være afgørende for nogle, men du har jo erfaring med tidligere projektorer...


Redigeret af Supergris - 03-Januar-2020 kl. 18:42
Min hjemmebio:
Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5400ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV.







Til top
jespermart Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 891
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jespermart Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2020 kl. 10:24
Jeg ville vælge en Epson EH-TW7400, på grund af muligheden for at vise 4k materiale selvom det kun er via eshift.
Jesper

Jvc N5B, Elite Screens 120" Cinegrey 5D, Marantz SR7013, Dynaudio Evoke10 og X28C i 5.1.4
Til top
Actor Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-Januar-2016
Sted: dk
Status: Offline
Point: 186
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Actor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2020 kl. 10:56
Har købt en Sony HW45. Thomas kommer i næste uge og kalibrer den!
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu