Frakkel skrev:
En projektorskærm kan holde sit prisniveau i årevis. Så den bedste investering hvis man ser det på det lange sigt er at købe en kvalitetsskærm nu og hellere bruge lidt færre penge på en projektor. Projektorer falder hele tiden i pris, så man kan altid opgradere ens projektor. |
Dette er jeg generelt enig i, forudsat at man køber dét lærred der passer til rum og temperament, og ikke et lærred der er designet til at kompensere for dårligdomme i éns specifikke projektor.
Frakkel skrev:
Jeg er også af den opfattelse at en "billig" projektor på god skærm er bedre en en "dyr" projektor på dårlig skærm. Dette kunne dog komme an på en prøve, hvis der er nogen af forhandlerne herinde der er villige til en prøvedag. Så en 8000 kroners projektor på en 17.000 skærm og omvendt showdown vil være godt for debaten. :)
|
Det er jeg så til gengæld ikke ubetinget enig i. Hvis du f.eks. sammenligner et billigt rullelærred med et tab-tension eller ramme-lærred, så er jeg til dels enig i at det kan betale sig at undgå de direkte ulemper ved manuelle rullelærreder, mht. at overfladen sjældent er helt plan. Men sammenligner du eksempelvis to forskellige fastramme-lærreder, så mener jeg at hvis du ellers vælger projektor rigtigt, så er der trods alt større forskel at hente på projektor-siden. Hvis du taler om 17.000,- for et lærred, så skal det jo være fastramme for at Stewart kan være med. Du kan trods alt få ganske fornuftige fastramme-lærreder for 8.000,-, eksempelvis dét Lissau White Flex jeg brugte på DLP/DILA demonstrationen.