|
Prometheus kun i 3D? |
Besvar ![]() |
Side <1234 5> |
Forfatter | |||
nbu001 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-August-2004 Sted: CPH, DK Status: Offline Point: 890 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Slå nu lige koldt vand i blodet drenge. Ifølge kino.dk har 'Prometheus' premiere i både 2D og 3D den 30. maj. Jeg ser nu, hvis muligt, alle film i 3D i biogfafen. Når og hvis jeg så ønsker at gense dem i hjemmebiografen, bliver det så i 2D. Godt nok har mit Samsung, 3D, men jeg knn ikke rigtigt se fidusen i det, i hjemmet.
/Nils
|
|||
|
|||
![]() |
|||
Redman ![]() Bruger ![]() Oprettet: 27-September-2008 Status: Offline Point: 194 |
||
Det lyder da mere som om det er dig der er imod at der stadig er film i 2D. Bare fordi 3D findes behøver alle film jo ikke bruge det, ligesom alle film ikke behøver være i farver. Jeg tror jeg ender med at se Promotheus i 3D, det er jo trods alt Ridley Scott der står bag, og hvis han ikke kan få noget godt ud af 3D så tror jeg sgu ikke der er nogen der kan. |
|||
![]() |
|||
Flemming Larsen ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: 2630 Taastrup Status: Offline Point: 24791 |
||
Selvfølgelig ville jeg gerne have film i 2D. Jeg ville bare have muligheden for 3D ved alle film. De skal så gerne være optaget i det. Jeg ser da heller ikke, alle mine 3D film i det hvergang, men vil igen godt have muligheden. Og jo i min verden, vil jeg gerne have alle film i farver. Med mindre de er gamle.
|
|||
Mvh
Flemming Larsen |
|||
![]() |
|||
Moef ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 909 |
||
Jeg forstår ikke hvorfor producenterne går så voldsomt meget op i den 3D effekten. Som jeg ser det, er det uægte & kunstigt frembragte billeder. For mig er det hele langt mere virkelighedstro og interessant, at se film i 2D.
|
|||
Core 2 quad Q6600, 4GB DDR2 ram, 2 x Seagate 7200x10 400gb HD, WinXP pro + SP3, win7 64bit
Samsung LE40C755, Sony HX-910/1010/1020, Sony Vegas / DVD Architect, VirtualDub, Womble MPEG wizard |
|||
![]() |
|||
kennethbrdk ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1193 |
||
Ja det gør jeg også og kommer heller ikke til at se hobitten i bio hvis den ikke vises i 2D. Gad vide om det er dyrere at få filmene i begge versioner siden det som regel kun er den ene version der vises. Kunne jo være rart hvis det den ene dag var 3D versionen og dagen efter 2d versionen - så kunne man selv vælge.
|
|||
![]() |
|||
Iron Man ![]() Guld medlem ![]() ![]() Brugeranmelder Oprettet: 11-September-2007 Sted: Kolding Status: Offline Point: 1451 |
||
Nu kender jeg ikke størrelsen på dit Samsung, men jeg giver dig ret i, at fidusen går meget af det i hjemmet, hvis man har et mindre tv. Jeg sidder selv 3 meter fra et 106" lærred og det fungerer glimrende. Jeg har ikke selv købt en 3D projektor, men det bliver nok i år.
Generelt kan jeg rigtig godt lide, at se film i 3D og jeg vil også gøre det fremover. Jeg kan dog godt se, at det er lidt træls for dem som gerne vil se filmene i 2D, at de som ofte er forvist til sal 29, med mindre billed og lyd. Men mange biografer har jo allerede investeret i 3D udstyr, så de fortsætter nok med at satse på det. Jeg har en kammerat som gerne ville se The Avengers 2D udgaven, men så blev det sal 8. Han valgte så 3D udgaven i sal 1 = ekstra omsætning til biffen.
|
|||
![]() |
|||
Flemming Larsen ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: 2630 Taastrup Status: Offline Point: 24791 |
||
Kunstigt og uægte. Det må da være sjovt for dig at gå ude i verdenen. Hvis du kun ser i 2D, ellers må det hele jo være kunstigt at se på. Jeg er sgu glad, for at jeg godt kan se 3D ude i den rigtige verden også.
![]() |
|||
Mvh
Flemming Larsen |
|||
![]() |
|||
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4945 |
||
Virkeligheden er i 3D og de film som er optaget med 3D udstyr er da tættere på virkeligheden end 2D film. Vil du også tilbage til sorthvide stump film - dengang mente mange jo også at ingen gad at lytte til at skuespillerne fremsagde dialoger på film. ![]() |
|||
![]() |
|||
||
![]() |
|||
Mvh
Flemming Larsen |
|||
![]() |
|||
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4945 |
||
Jeg synes virkelig også at der er for maget dårligt 3D. Hvis det ikke er optaget i 3D skal man lade være med at præsentere det i 3D. Det ødelægger filmen for mig når de tager og skærer folk ud i lag og placere dem i forhold til hinanden og kalder det 3D. Tror desværre at den nye Men in Black 3 er lavet på den måde :-( Kan du dokumentere din påstand med at en 3D film bliver dårligere i 2D end film der ikke er produceret i 3D? Jeg glæder mig til at 3D kommer op i 4k og kan præsenteres med 48 billeder i sekundet som Hobitten er optaget i. Tror desværre ikke at de Danske biografer er istand til at vise det til premieren ![]() |
|||
![]() |
|||
azrael ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 08-Maj-2006 Sted: Tilst Status: Offline Point: 1695 |
||
Det må være en sjov realitet du bevæger dig rundt i, hvis den ligner dine 3D film... ![]() Personligt synes jeg, at det der sælges os som en 3D oplevelse, det være sig i biografen eller på blu-ray, virkeligt _er_ kunstigt og uægte. Der er jo ingen reel dybde i billederne. Oven i det kommer der så det faktum, at "3D" er ret så belastende at se på for mig som brillebærer. Jeg går ud fra, at det også gælder andre. Når man så kobler det med de forcerede "3D" effekter, der åbenbart skal være i en "3D" film, så foretrækker jeg godt nok højkvalitets 2D oplevelse i biffen. Især med de priser, en billet koster i dag. |
|||
"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson
|
|||
![]() |
|||
||
Ok, du har ikke fattet, at den verden vi lever i, er i 3D. Hold da op. ![]() Jeg bruger altså også briller, når jeg ser film, og har ingen problemer med at se i 3D. Jeg fatter virkelig ikke, at folk er så meget imod 3D. Men ok, der var også dem som troede at jorden var flad, og at fremskridt er noget dårligt noget.
![]() |
|||
Mvh
Flemming Larsen |
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234 5> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |