|
Prometheus kun i 3D? |
Besvar ![]() |
Side <12345> |
Forfatter | ||||
kennethbrdk ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1193 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||
Det kommer jo så an på om man vurderer det som et fremskridt
![]() ![]() |
||||
![]() |
||||
Iron Man ![]() Guld medlem ![]() ![]() Brugeranmelder Oprettet: 11-September-2007 Sted: Kolding Status: Offline Point: 1451 |
|||
Jeg tror nu, at han mener, at 3D billedet på film ikke altid er fuldstændigt som at kigge ud af vinduet. Det vil jeg da også medgive azrael, men jeg synes nu for det meste at det er rigtig godt, specielt på de film som er optaget som 3D. Jeg har da oplevet at se 3D film, hvor det rent faktisk føltes næsten 100 % som at se på det i virkeligheden og jeg synes også generelt, at dybden i billedet virker ægte og bidrager med en ekstra fed filmoplevelse. |
||||
![]() |
||||
Flemming Larsen ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: 2630 Taastrup Status: Offline Point: 24791 |
|||
Det kan være, at han mener det, men jeg tvivler. Ja, der er mange af dem, som ikke ser så godt ud, men de fleste som er optaget i det, er god kvalitet. Og så slipper de godt fra efterbehandling af tegne/animationfilms.
|
||||
Mvh
Flemming Larsen |
||||
![]() |
||||
lunddal ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-Februar-2006 Sted: Danmark Status: Offline Point: 8645 |
|||
Jeg synes ikke at dybdevirkningen er særligt naturtro, og derudover er fokus bestemt for dig, så det er en kunstig 3D efter min mening.
|
||||
![]() |
||||
azrael ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 08-Maj-2006 Sted: Tilst Status: Offline Point: 1695 |
|||
Det er nemlig præcis hvad jeg mener, selvom jeg ville vende det om og sige, at "3D" film typisk _ikke_ ligner noget man ser når man kigger ud af vinduet. Et stort problem for mig er så, som sagt, at jeg føler stor ubehag ved at se 3D film. Jeg synes, at det er meget anstrengende. Når jeg så nu åbenbart skal forvises til en lille sal i biografen for at kunne nyde en film uden ubehag, vel at mærke for ca. samme billetpris, så kan min interesse for en tur i biffen ligge endog et meget lille sted. |
||||
"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson
|
||||
![]() |
||||
tvit ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 01-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 166 |
|||
Prometheus kommer i 2D, de annoncerer det bare først en uge før premieren
|
||||
m.v.h
John Winther |
||||
![]() |
||||
Moef ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 909 |
|||
3D er for mig en effekt som er tilføjet filmen, og ikke noget virkeligt. Det med, at dybde virkning er overdrevet anderledes at se på, end den dybdevirkning du har med dine egne øjne. For mig bliver det kunstigt og dermed en "sjov" effekt :-)
For mig er det langt mere ægte, at se en film i 2D, som jeg syntes svare mere til hvad jeg normalt ser i virkeligheden. Men forstår da godt de folk, som syntes det er sjovt med den "kunstige" dybdevirkning, som tilføjer ekstra perspektiv til film. |
||||
Core 2 quad Q6600, 4GB DDR2 ram, 2 x Seagate 7200x10 400gb HD, WinXP pro + SP3, win7 64bit
Samsung LE40C755, Sony HX-910/1010/1020, Sony Vegas / DVD Architect, VirtualDub, Womble MPEG wizard |
||||
![]() |
||||
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4945 |
|||
Tror den eneste film du må have haft set i 3D er Titans og på nogle dårligt aktive briller i den lille provinsbiograf. Titans er optaget i 2D og er bagefter blevet lavet til 3D ved at skære folk ud og placere dem i hver sit lag som er fremhævet fra baggrunden. Tager du en film som er optaget i 3D, så får du samme virkning, som hvis du stiller dig hvor fotografen har sit kamera. Fokus er desværre fastlagt, da man endnu ikke har nogen teknologi til at løse det problem. Men ellers er resten så tæt på den virkelige verden som man kan komme. Der er ikke nogen kunstig dybdevirkning på rigtige 3D film, da de kun gengiver hvad som er optaget med 2 kameraer som er fastlåst i forhold til hinanden. Jeg tror bare du måske hører til den slags mennesker som ikke kan se i kikkert eller mikroskoper og måske 3D film. Redigeret af Cyberguyen - 13-Maj-2012 kl. 14:56 |
||||
![]() |
||||
MichaelA ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-August-2006 Status: Offline Point: 901 |
|||
Øv, det håber jeg sgu ikke - gider ikke det 3D crap
![]() Der røg den film på listen...
|
||||
Beovision Avant 55"
Beolab 5, Beolab 8000, Apple TV4K, iMac, Macbook Pro, iPad m.v |
||||
![]() |
||||
nbu001 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-August-2004 Sted: CPH, DK Status: Offline Point: 890 |
|||
Hvad er en "stump film"? Sorry, kunne ikke lade være med at 'fange' den ![]() /Nils
|
||||
|
||||
![]() |
||||
Stereolab ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 27-Januar-2012 Status: Offline Point: 797 |
|||
Jeg håber der kommere mere og mere 3d i fremtiden, men jeg glæder mig til at teknologien modner. Pt synes jeg det trækker fokus fra filmen i stedet for at underbygge den. Mht brug af 3d briller så er der jo brillefri 3d på vej. Jeg har allerede set det IRL på et Sony tv, og det så super ud.
|
||||
![]() |
||||
Jens Thomsen ![]() Bruger ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 136 |
|||
Sorry, men det er noget vrøvl. Det forskudte perspektiv, som man får ved at have to øjne (eller to kameralinser) tæt ved siden af hinanden er kun én af en hel række forskellige "cues", som vores hjerne bruger til at konstruere dybdefornemmelsen. Og faktisk virker det forskudte perspektiv kun indenfor meget korte afstande (under 5 meter). Det er netop en af grundene til, at 3D-film føles kunstige i forhold til virkeligheden. Hvor vores hjerne ude i naturen bruger andre cues til at skabe dybde, når afstanden bliver større, så bruger 3D-film stadigvæk primært det forskudte perspektiv. En anden årsag er, at perspektivet er langt mere forskudt i film end i virkeligheden: Afstanden mellem kameralinser er større end den er mellem vores øjne. Endelig er der, som du selv er inde på, problemet med fokus. Og det er ikke bare, at vi ikke kan bestemme, hvor vi vil fokusere. 3D-film spiller også en række "dybde-cues" ud mod hinanden. På den ene side registrerer din hjerne, at du ser på ting, der dybdemæssigt foregår langt væk og i varierende afstande, men på den anden side fortæller øjnene hjernen, at lyset hele tiden kommer fra en fast afstand, nemlig afstanden til lærredet. Det kan forvirre hjernen, og det er det, der gør, at nogle kan opleve hovedpine eller træthed efter at have set en 3D-film. Hvis man påstår, at 3D-effekten = virkeligheden, så bør man helt ærligt anskaffe sig nye briller. Det har ikke i øvrigt noget at gøre med, om man synes, at det ser godt ud. Det må man da hjertens gerne.
|
||||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12345> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |