|
Prometheus kun i 3D? |
Besvar ![]() |
Side <1 2345> |
Forfatter | ||
kaizer ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 08-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2354 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
At stille en forældet tro om at jorden er flad op mod brugen af 3D eller ej, er godt nok langt ude. Der er vel ikke noget i vejen med fremskridt, man blot fordi noget er nyt, moderne og smart behøver det ikke være godt, eller noget alle falder på halen over.
Nej, men gør det noget?! Jeg forstår ikke at folk er så begejstret for det, men sådan er vi jo så forskellige. |
||
![]() |
||
Simon R. ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 04-August-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 824 |
|
Amen. Tak for en ordentlig, "anatomisk" forklaring på hvorfor en 3D-film IKKE = virkeligheden. For mig at se vil det altid blot være en effekt. Og en af de mindre overbevisende af slagsen. Også fordi teknologien forværrer farve- og lysgengivelsen i forhold til den (IMHO) mere virkelighedstro 2D-film... Jeg tror ikke 3D-film dør, men jeg tror allerede nu Hollywood er ved at indse, at der ikke er nogen grund til at alt skal være 3D, og at det ikke altid er for det bedre... |
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 11 ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 10-Januar-2012 Sted: Denmark Status: Offline Point: 98 |
|
det der genere mig mest er at disse 3d film når de ses i 2d er at kammeraet er i bevægelse/panorere hele tiden for at kunne opnå 3d effekten når den bliver vidst i 3d. det er da nedtur når man helst vil se den i 2d, syns det ødelægger lidt af oplevelsen når kammeraet fiser rundt konstant.
|
||
![]() |
||
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12348 |
|
Tak for nogle fine links. En af forfatterne mister dog en del troværdighed når han plaprer løs om hvordan han falder på halen over 'LED' TV ![]() |
||
Billede: Sony VPL-XW5000ES | Lumagen Radiance Pro 4242 | Oppo BDP-103 | Panasonic UB824 | Zidoo Z1000 Pro | Apple TV 4K
Lyd: DLS M66 | Simaudio Moon 600i | T+A DAC 8 | Mac Mini w/ Roon |
||
![]() |
||
Just Curious ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Maj-2010 Sted: Frederikssund Status: Offline Point: 519 |
|
Er det ikke ligemeget med denne 2d / 3d diskussion? det er da gudskelov (endnu) fuldstændigt valgfrit om man vil se filmene på den ene eller anden måde, personligt er jeg rimeligt godt underholdt med
3d versionerne, men kan da godt fornemme at filmen ikke er helt så "chrisp" i billedet som en monorecord eller elektronisk tilføjet 3d kopi. En anden fordel er muligheden for "drengeture" i byen da konen ikke kan lide / tyde / se 3d versioner ![]() Næææææ når det drejer sig om denne film Prometheus,
![]() |
||
Proj: JVC DLA-X5000/ 156" AT 16:9 diy lærred/ AVR: Marantz Av7704/ BD: OPPO UDP-203/ L/C/R: JBL PRO 3252N/
Surr & Back: 6xJBL PRO 8320/ Atmos: 4xJBL Control 1/ Eff. Forstærker effekt: Ca. 2800 W |
||
![]() |
||
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12348 |
|
Jeg mener ikke det er ligemeget. Hver gang en ny film kommer ud, som Prometheus f.eks., frygter jeg at det er dén film det ikke bliver muligt at se i 2D. Desuden er der jo ingen tvivl om at 3D til en vis grad udvander det reelle indhold i film; mange 3D-film er ikke meget andet end gimmicks, der skal sælge billetter til folk der er nemme at imponere. |
||
Billede: Sony VPL-XW5000ES | Lumagen Radiance Pro 4242 | Oppo BDP-103 | Panasonic UB824 | Zidoo Z1000 Pro | Apple TV 4K
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 11 ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 10-Januar-2012 Sted: Denmark Status: Offline Point: 98 |
|
enig med naiera, glemmer aldrig da jeg var inde og se the dark knight til premieren i 2008 hvilken oplevelse, havde glædet mig sådan til den næste batman men håber virkelig man kan se den i 2d og det ikke kun bliver i 3d. også i den største sal! ellers bliver jeg væk.
|
||
![]() |
||
Iron Man ![]() Guld medlem ![]() ![]() Brugeranmelder Oprettet: 11-September-2007 Sted: Kolding Status: Offline Point: 1451 |
|
Kommer Batman overhovedet i 3D? |
||
![]() |
||
|
Næh. Det skulle da lige være det der reboot de allerede snakker om...
|
||
||
![]() |
||
cnpdk ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 17-Marts-2008 Status: Offline Point: 158 |
|
Edit - Naiera var hurtigere Redigeret af cnpdk - 13-Maj-2012 kl. 22:58 |
||
![]() |
||
Otto J ![]() Platin medlem ![]() Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
|
Jeg er 100% enig. Jeg synes det er interessant, at min kæreste som ikke interesserer sig en brille for hverken billede eller lydkvalitet, har set to 3D film i sit liv - og stadig spotter det hvér gang vi ser en 2D film, som er optaget med 3D for øje - og irriteres af det.
|
||
![]() |
||
Otto J ![]() Platin medlem ![]() Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
|
Man kan så nok blive enige om at tegne/animationsfilm (hvor jeg inkluderer Avatar) ikke ligefrem har ret meget at gøre med hvordan virkeligheden ser ud. Det er der iøvrigt heller ikke specielt mange 2D film der har... Derudover er jeg enig med det allerede skrevne i at 3D på en skærm ikke er det samme som 3D i virkeligheden. Det er en kunstigt skabt effekt, også selv om det er "optaget i 3D". Det er helt fint at være tilhænger af dén effekt, men at begrunde det med at det er tættere på virkeligheden, det holder ikke. Udover at effekten er kunstig, går der i praksis en masse billedkvalitet tabt, som fjerner én fra muligheden for at få det til at ligne virkeligheden, selv i de tilfælde hvor det er dét man prøver på i optagelsen. Det har intet at gøre med at være imod fremskridt, det er at være imod "ét skridt frem og to tilbage".
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 2345> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |