strandvasker skrev:
For mig lyder det som om at Magictune ikke er andet end en slags bekvem "fjernbetjening" af de indstillinger du kan lave ved at klikke direkte på skærmens knapper. Sådan et program du starter for at slippe for at sidde og bokse med OSD menuer direkte på skærmen, laver de indstillinger der skal til og så lukker ned igen bagefter. I så fald sidder funktionerne jo netop i skærmens indbyggede software. |
i så fald mente de ikke som både du og jeg tolkede det, at de henviste til at mit skærmkorts driver kan den slags ting, men virkelig at skærmen kan, og ja, man kan via skærmen indstille i hvert fald nogle af disse ting, men ikke via en smart wizard, og det er langt besværligere med skærmens knapper.
strandvasker skrev:
Jeg synes dog ikke det virker som om misforståelsen opstår fordi de ikke forstår hvad du snakker om, mere fordi du ikke forstår hvad de snakker om eller nærmere det virker som om du har en forkert ide om hvad MagicTune er. Selv i indlægget her snakker du om forskellen på skærmkortdriver og skærmdriver, men MagicTune er vel ingen af delene, kun et kalibreringsværktøj (som du også er inde på) |
Jeg er fuldt ud klar over hvad Magictune er. Dog er jeg lidt i tvivl om de instillinger der laves med værktøjes, entan A: påvirker grafikkortet til at udsende en bestemt farve-temperatur m.v., eller om det B: udelukkende er skærmen der kalibreres.
(Ved i øvrigt heller ikke hvilket der ville være det mest korrekte.)
Det med drivere: Jeg mener de snakker forbi mig når de nævner drivere. Jeg har jo ikke forsøgt at installere deres drivere, men de værktøjer der leveres med skærmen.
Du eller en anden nævnte så skærmkort driver, og nej, samsung leverer ikke skærmkort driver med, men en skærmdriver, og jeg antager der er forskel. Forsøgte jeg blot at forklare, men det gav åbenbart yderligere forvirring :-)
(Næste gang tager jeg nok en halv time fri fra arbejde og bruger telefon support ;-)
strandvasker skrev:
som du bruger sådan en gang for alle til at sætte tingene op. Hvis MagicTune kokser din DXVA, kan du så ikke bare fjerne programmet igen når du har kalibreret skærmen? |
Jeg prøvede faktisk IRotate, men det er vist det samme som ATI CCC, man skal bruge en hot-key, hvilket jeg helst vil undgå. Ellers udemærket stykke lille software.
Godt forslag omkring kalibrering, for derefter at at fjerne Magictune igen, kan være jeg vil prøve det, men nu har jeg i mellemtiden fået en nogenlunde ok farveindstilling på skærmen trods manglende Magictune, og det var mest det der auto-rotate jeg ville have.
Forsøger mig med om man kan nøjes med at installere kun Roteringsværktøjet, og ikke Magictune... På CD-rommen er det alt eller intet, men på deres site kunne jeg downloade MagicRotation separat... Det virker så desværre bare ikke, aner endnu ikke hvorfor... måske fordi OSD'en viser skiftevis 0grader og 90grader efter jeg har tiltet skærmen til 90grader, så måske skærmen er defekt, for den kan ikke rigtig blive enig med sig selv i hvilken vinkel den står i...
(Vil lige tygge på om jeg gider kontakte supporten desangående, og i så fald hvordan jeg skal formulere mig ;-)
Har du i øvrigt et sidste godt bud på (bare fordi jeg er nysgerrig af natur), hvordan i alverden noget så uskyldigt som farvekalibrering kan konflikte med en H.264 dekodnings mekanisme på onboard gfx?
Specielt hvis værktøjet kun kalibrerer skærmens egne farvesettings som vi nu måske er inde på, kan jeg slet ikke forstår hvordan det skulle påvirke operativ systemet benyttelse af grafikkortets h.264 dekodning?