Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
amorbavian
Guld medlem
Oprettet: 19-April-2008
Sted: Sweden
Status: Offline
Point: 3010
|
Sendt: 30-December-2008 kl. 10:59 |
Man skal altsaa skrue rimelig meget op for at overdoeve xboxen. Mere end jeg har lyst til at goere hver gang, jeg spiller. Jeg er alt for soed, og tager nemlig hensyn til konen og naboerne - og har selv ikke altid brug for at hele rummet ryster.
Saa det er absolut ikke et fjollet argument, fordi der skal meget til for at overdoeve den. Pointen er at boxen larmer for meget - og det kan du ikke komme uden om med dit meget soegte argument, der siger, at man jo bare kan overdoeve den.
For mig er det en af de store minusser ved boxen, at den larmer. Desvaerre...
Jeg synes dog ogsaa at min PS3 (60GB yeaa) larmer for meget i film - naar der er stille passager. Som regel er det jo saa lidt, saa jeg godt kan abstrahere fra det. De nye udgaver skulle endda vaere mere stoejsvage.
Det med eksklusive titler er blevet vendt foer - og det er meget en smagssag. Det maa folk, der laeser disse indlaeg vel ogsaa vaere klar over.
|
BORING!
|
|
SteffenD89
Guld medlem
Oprettet: 10-Juli-2008
Sted: Denmark
Point: 4337
|
Sendt: 30-December-2008 kl. 11:29 |
amorbavian skrev:
Man skal altsaa skrue rimelig meget op for at overdoeve xboxen. Mere end jeg har lyst til at goere hver gang, jeg spiller. Jeg er alt for soed, og tager nemlig hensyn til konen og naboerne - og har selv ikke altid brug for at hele rummet ryster.
Saa det er absolut ikke et fjollet argument, fordi der skal meget til for at overdoeve den. Pointen er at boxen larmer for meget - og det kan du ikke komme uden om med dit meget soegte argument, der siger, at man jo bare kan overdoeve den.
For mig er det en af de store minusser ved boxen, at den larmer. Desvaerre...
Jeg synes dog ogsaa at min PS3 (60GB yeaa) larmer for meget i film - naar der er stille passager. Som regel er det jo saa lidt, saa jeg godt kan abstrahere fra det. De nye udgaver skulle endda vaere mere stoejsvage.
Det med eksklusive titler er blevet vendt foer - og det er meget en smagssag. Det maa folk, der laeser disse indlaeg vel ogsaa vaere klar over.
|
Nej det burde ikke være sådan at man skal skrue højt op for at overdøve maskinen.
Har selv haft en xbox 360 premium da de ikke havde HDMI og det var da noget være larm, det var en hel fryd hver gang man slukke for den efter et par timers spil eller film, det var seriøst sådan så ørene de kunne "slappe af".
Og min 40GB PS3 larmer ikke særligt meget, min kæreste har i hvert fald ikke kommenteret det endnu så den må være godkendt =)
Har du forresten Resistance 2 Amorbivan?
|
|
|
TobiasKM
Guld medlem
Oprettet: 03-August-2008
Point: 746
|
Sendt: 30-December-2008 kl. 15:48 |
Er helt enig i at den KAN larme for meget.. Men med den nye update og mulighed for at kopiere spillene ned på harddisken.. Så synes jeg ikke det er et problem mere. 90% af larmen kom fra disc drevet, og det er mere eller mindre elimineret nu.
Blæserne kan du stadig godt høres hvis der ellers er stille i rummet, men ved gaming med normal lydstyrke, så lægger jeg overhovedet ikke mærke til den mere.
Hvad angår spiltitler og hvad man synes er interessante spil titler, er jo fuldstændig subjektivt. Faktum er dog at der er større udvalg på Xboxen, ikke mindst fordi den har været ude længere end PS3'eren.
For mig er det helt store problem ved PS3'eren dens controller.. Synes det er et mere eller mindre outdatet design, og komfort mæssigt er Xboxens milevidt foran. Og de første versioner uden Rumble.. Det var jo helt åndssvagt, rumble er sq vigtigt.. Ikke bare for gaming oplevelsen, men også for kvalitetsoplevelsen. Når jeg fik en PS3 controller i hånden dengang var min første tanke "hvad er det for noget billigt møg".. Der var jo ingen vægt i dem :D Men det har de da heldigvis fået rettet op på siden.. :P
|
|
Frakkel
Bruger
Oprettet: 06-August-2007
Point: 51
|
Sendt: 31-December-2008 kl. 02:47 |
Landbooster skrev:
da jeg kun kan komme på GT5 (som der indtil videre kun
findes en demo af) som jeg finder rigtig attraktiv. Men
da Xbox360 allerede har 1 (Forza Motorsport 2), snart 2
(Pro Race fra SimBin kommer til Februar), bilspil -
titler som er bedre end GT5 Prologen, får GT5 mig ikke
til at smide penge efter en PS3.
|
For dem der foretrækker at spille bilspil med rat, er
PS3'eren den eneste mulighed. Det var en af grundende
til at jeg valgte XBOX360 fra.
Den eneste ting der trækker til XBOX360 fordel er at
hvis ens venner har en og man vil spille mod dem.
|
|
Ponduus
Bruger
Oprettet: 16-August-2008
Point: 238
|
Sendt: 31-December-2008 kl. 09:21 |
TobiasKM skrev:
Er helt enig i at den KAN larme for
meget.. Men med den nye update og mulighed for at
kopiere spillene ned på harddisken.. Så synes jeg ikke
det er et problem mere. 90% af larmen kom fra disc
drevet, og det er mere eller mindre elimineret nu.
Blæserne kan du stadig godt høres hvis der ellers er
stille i rummet, men ved gaming med normal lydstyrke, så
lægger jeg overhovedet ikke mærke til den mere.
Hvad angår spiltitler og hvad man synes er
interessante spil titler, er jo fuldstændig subjektivt.
Faktum er dog at der er større udvalg på Xboxen, ikke
mindst fordi den har været ude længere end PS3'eren.
For mig er det helt store problem ved PS3'eren dens
controller.. Synes det er et mere eller mindre outdatet
design, og komfort mæssigt er Xboxens milevidt foran. Og
de første versioner uden Rumble.. Det var jo helt
åndssvagt, rumble er sq vigtigt.. Ikke bare for gaming
oplevelsen, men også for kvalitetsoplevelsen. Når jeg
fik en PS3 controller i hånden dengang var min første
tanke "hvad er det for noget billigt møg".. Der var jo
ingen vægt i dem :D Men det har de da heldigvis fået
rettet op på siden.. :P |
Igen. Det er en smagssag om man kan lide den ene
controller eller den anden.
|
|
Autechre
Guld medlem
Oprettet: 18-August-2008
Sted: Varde
Point: 608
|
Sendt: 31-December-2008 kl. 09:35 |
Frakkel skrev:
For dem der foretrækker at spille bilspil med rat, er PS3'eren den eneste mulighed. Det var en af grundende til at jeg valgte XBOX360 fra. |
Hvorfor er PS3 den eneste mulighed? Er det med noget kvaliteten af de forskellige rat, eller noget helt andet, du lægger til grund derfor...?
|
|
Landbooster
Junior bruger
Oprettet: 20-November-2006
Point: 46
|
Sendt: 31-December-2008 kl. 10:29 |
Frakkel skrev:
For dem der foretrækker at spille bilspil med rat, er PS3'eren den eneste mulighed. Det var en af grundende til at jeg valgte XBOX360 fra.
Den eneste ting der trækker til XBOX360 fordel er at hvis ens venner har en og man vil spille mod dem. |
Frakkel, det er noget sludder hele dit indlæg. Selvfølgelig kan man spille med ret på Xbox360 og temmelig godt endda.
|
Pioneer PDP 427XA
Pioneer 545 H-S
XBOX 360
|
|
SteffenD89
Guld medlem
Oprettet: 10-Juli-2008
Point: 4337
|
Sendt: 31-December-2008 kl. 11:32 |
Landbooster skrev:
Er man ude efter noget fancy hardware eller en Blueray afspiller, så køb PS3´en....eller køb en Blueray afspiller.
Vil du der i mod spille spil, som en spillekonsol som udgangspunkt er skabt til, er Xbox360´en stadig langt foran, hvad angår titler(læs: ikke bare antal, men antallet af spændende titler), performance, og multiplayer. For mit vedkommende er Xbox360 det rigtige valg som spille maskine, da jeg kun kan komme på GT5 (som der indtil videre kun findes en demo af) som jeg finder rigtig attraktiv. Men da Xbox360 allerede har 1 (Forza Motorsport 2), snart 2 (Pro Race fra SimBin kommer til Februar), bilspil - titler som er bedre end GT5 Prologen, får GT5 mig ikke til at smide penge efter en PS3.
Den er ikke køn, men controleren til XBOX360 er både bedre at holde på og mere robust end den til PS3.
Tror ikke på at PS3´en vil indhente det forspring.
Før Xbox360 havde jeg ps2 som var fantastisk dengang og stadig er en god maskine.
Folk snakker om at xbox360 larmer. Det gør den så også, og jeg kan se at det er et problem hvis man spiller uden lyd...hvem gør det?. Så skru dog op for lyden og få den fulde oplevelse ud af spillet. Så hører du ikke larm fra Xbox360´en.. Personligt synes jeg at det er et meget fjollet argument at vælge xboxen fra pga larm.
Det virker som om at man bare skal finde et argument imod, også selv om det reelt er ligegyldigt når lyden overdøver maskinen.
|
Er det nu også helt sandt?
|
|
|
Hans j
Guld medlem
Oprettet: 02-Marts-2007
Point: 4207
|
Sendt: 31-December-2008 kl. 11:44 |
Er det ikke bare, at købe en af hver ?
En XBOX360 får man jo smidt i nakken.
Jeg er vældig glad for begge mine konsoller, men jeg er møgirriteret over XBOX360 ´s proprietære opbygning:
Er nærmest låst til originalt microsoftudstyr, kan ikke bare sætte en anden harddisk i, man kan ikke bare sætte et USB-keyboard osv.
Men XBOX360 har klart den bedste controller, PS3´erens er lavet til børn, den er alt for lille til voksne hænder.
Skulle jeg vælge én konsol blandt de to og prisen ikke var afgørende ville jeg uden tøven vælge PS3.
Men nu hvor jeg har XBXO360 med HD DVD drev er jeg nu også godt tilfreds med den.
|
|
TobiasKM
Guld medlem
|
Sendt: 31-December-2008 kl. 11:58 |
Landbooster skrev:
Frakkel skrev:
For dem der foretrækker at spille bilspil med rat, er PS3'eren den eneste mulighed. Det var en af grundende til at jeg valgte XBOX360 fra.
Den eneste ting der trækker til XBOX360 fordel er at hvis ens venner har en og man vil spille mod dem. |
Frakkel, det er noget sludder hele dit indlæg. Selvfølgelig kan man spille med ret på Xbox360 og temmelig godt endda.
|
På PS3 kan du bruge det meget roste Logitech G25 rat.. Microsoft har lavet et rat der skulle være udmærket, men det kommer nok ikke helt i nærheden af nogen af de trefje parts rat du kan bruge på PS3.
|
|
TobiasKM
Guld medlem
|
Sendt: 31-December-2008 kl. 11:59 |
Ponduus skrev:
TobiasKM skrev:
Er helt enig i at den KAN larme for meget.. Men med den nye update og mulighed for at kopiere spillene ned på harddisken.. Så synes jeg ikke det er et problem mere. 90% af larmen kom fra disc drevet, og det er mere eller mindre elimineret nu.
Blæserne kan du stadig godt høres hvis der ellers er stille i rummet, men ved gaming med normal lydstyrke, så lægger jeg overhovedet ikke mærke til den mere.
Hvad angår spiltitler og hvad man synes er interessante spil titler, er jo fuldstændig subjektivt. Faktum er dog at der er større udvalg på Xboxen, ikke mindst fordi den har været ude længere end PS3'eren.
For mig er det helt store problem ved PS3'eren dens controller.. Synes det er et mere eller mindre outdatet design, og komfort mæssigt er Xboxens milevidt foran. Og de første versioner uden Rumble.. Det var jo helt åndssvagt, rumble er sq vigtigt.. Ikke bare for gaming oplevelsen, men også for kvalitetsoplevelsen. Når jeg fik en PS3 controller i hånden dengang var min første tanke "hvad er det for noget billigt møg".. Der var jo ingen vægt i dem :D Men det har de da heldigvis fået rettet op på siden.. :P
|
Igen. Det er en smagssag om man kan lide den ene controller eller den anden. |
Og derfor jeg skrev "for mig" :)
|
|
zulfo
Moderator gruppe
Branchemedlem
Oprettet: 05-April-2006
Point: 3701
|
Sendt: 31-December-2008 kl. 12:15 |
TobiasKM skrev:
Landbooster skrev:
Frakkel skrev:
|
På PS3 kan du bruge det meget roste Logitech G25 rat.. Microsoft har lavet et rat der skulle være udmærket, men det kommer nok ikke helt i nærheden af nogen af de trefje parts rat du kan bruge på PS3. |
Og det er netop en af PS3'ens største styrker - åbenhed i hardware!!
|
Lars B
DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
|
|