recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ps3 imod x360
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPs3 imod x360

 Besvar Besvar Side  <1234 13>
Forfatter
Besked
ainG Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-Oktober-2008
Status: Offline
Point: 148
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2008 kl. 22:49
Oprindeligt skrevet af centric centric skrev:

Oprindeligt skrevet af ainG ainG skrev:

Bare vent at se, snart tager PS3 føringen (hvilket den allerede er godt igang med).


Det har PS fanboys jo sagt lige siden PS3 kom ud.

Så kan man jo passende købe en Xbox og få en bedre oplevelse nu mens man venter på det sker.



Helt konkredt: Hvis man ønsker at spille online er Xbox langt overlegen. Hvis man ønsker at se BD er der kun PS3. Alt andet er et spørgsmål om smagssag.

Eller sagt på en anden måde. Hvis man ønsker at spille ofte vil Xbox'en formentlig være det bedst valg da de fleste af dem på de danske spil fora der ejer begge konsoller primært spiller xbox'en når de spiller et multiplatform spil. Men igen, det er et spørgsmål om præferencer.

Tjah, Mirror's Edge er da en fin begyndelse at være langt overlegen i ift. Xbox.

I øvrigt må Home da rette lidt op på den ubalance, der har været mellem de to online dele - tror helt sikkert de ender med at blive lige gode om kort tid - handler bare mest om, hvad man er til.

Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3701
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2008 kl. 22:54
Oprindeligt skrevet af centric centric skrev:

Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:

Der falder jeg så meget ved siden af - jeg har begge konsoller, og ejer ikke et eneste spil til Xbox'en :)

Du er nok heller ikke den eneste.

Som skrevet: Det er en smagssag. Bare fordi flere foretrækker Xbox 360 til multiplatform betyder jo ikke det er den bedste løsning for alle.


Men en xbox uden spil kan da ikke være særlig underholdende? Bruger du den som extenter?


Næh - vandt den i konkurrence.... den spiser jo ikke brød ved bare at stå :)

Min PS3 virker jo fint som medie extender også :)
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
nuaa Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 151
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2008 kl. 23:27
Oprindeligt skrevet af ainG ainG skrev:

Tjah, Mirror's Edge er da en fin begyndelse at være langt overlegen i ift. Xbox.

I øvrigt må Home da rette lidt op på den ubalance, der har været mellem de to online dele - tror helt sikkert de ender med at blive lige gode om kort tid - handler bare mest om, hvad man er til.



Ikke lige se hvad du mener med første del(Faktisk lige fået mirror´s edge til 360). Eneste forskel her er 360 har 2xAA og PS3 version har ingen AA, men det er generalt svært at se forskel.

Kan sige HOME er nok mest skuffene jeg har set, deres "open beta" var måske største fejl de gjordet med HOME. Og nej HOME vil ikke hjælpe med online delen. Da MS NXE system jo er dashboard og alt kan bruges inde fra spillet. Hvorimod HOME er et program man skal starte og giver ingen fordel til spil efter hvad jeg kan se(tro også bliver lukket ned i spil? ikke helt sikker). Var enlig tæt på slette HOME igen, men kom tanke om der nok plads på min HDD(modsat 360, som er fyldt med RB2 sange. Køber for meget DLC ><)
Faktisk kan man ikke sammenligne HOME med MS online del.

Men som mange har sagt så er det enlig en smag sag og ikke meget andet. 360 har generalt fordel multiplatform spil, men den er så lille ikke værd bruge den som eneste grund, vis der andet på 360 man ikke kan lide. Kontroller, venner, online del og flere spil er hvad fik mig til vælge 360 som hovedplatform.
Min PS3 er blevet til rene blu-ray afspiller (Til MGS4 falder i pris eller jeg har penge til valkyrie spillet fra sega)
Også kendte som dpl på andre forummer.
Panasonic 42pz85
Xbox 360 rød RE4 elite
Playstation 3 40GB
Til top
mickey_nygaard Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 24-Februar-2005
Status: Offline
Point: 394
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2008 kl. 23:35
Folk glemmer at nævne at Xbox'en larmer som en jetjager,
og hver 3. skal man bøvle med at få sendt afsted til
rep.

Xbox'en er sandt nok billigere end PS3'eren - Men det er
jo udelukkende fordi Xbox'en er ultra skrabet.

PS3 har indbygget trådløst netværk
PS3 kommer med controllers med indbygget genopladeligt
batteri
PS3 kommer med indbygget Blu-Ray drev.
PS3 kommer med en væsentlig større HDD end Xbox.

Mickey
Til top
Henrik Nygaard Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 01-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 424
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2008 kl. 06:41
Oprindeligt skrevet af Ulrikwich Ulrikwich skrev:

Hvis dine hænder ikke tilhører en 7-årig, så er controller i hvert fald bedre på xbox. Lagerkapacitet, har du nogensinde fyldt de 80gig op der er på ps3. Og når det er sagt får xbox med 120...

Hvad vil du bruge den regnekraft til, når der ikke er en skid forskel på spillene, og de ser mere ller mindre ens ud.

Desuden er spil udvalget MARKANT bedre til xbox, og den er noget billigere...


Jeg har været tilhænger af PS controlleren siden PS1, så det er nok en vanesag. Men IMO er den langt skønnere, lettere, bedre i brug en ditto til X360 der simpelthen er for klodset.

PS3 er jo fantastisk som mediacenter, så 80gb kan hurtigs sættes til livs. Der er PS3 så så smart indrettet, at man for få hundrede kroner kan smide en 320gb disk i, og skulle det ikke være nok, kan en ekstern ket tilkobles vis USB.

Spiludvalget er nok igen et spørgsmål om smag. Alle de spil jeg ønsker til konsol frem for PC findes til PS3, så det kan da være at jeg bare har været heldig, eller har bedre smag end dig

Regnekraften skal nok komme i brug, når udviklerne tager mulighederne i brug. Men oldnordiske konsoller som X360 og WII, med regnekraft som en Texas TI-106 lommeregner, gør jo sit til at spænde ben for udviklingen.
Til top
Henrik Nygaard Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 01-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 424
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2008 kl. 06:50
Oprindeligt skrevet af Stampe Stampe skrev:

Oprindeligt skrevet af Henrik Nygaard Henrik Nygaard skrev:

PS3 er bedst på alle punkter, uden tvivl.
Alt fra hardware (regnekraft, BD drev, lagerkapacitet, controller, osv.) til systemtes software opbygning og mange valgmuligheder (du kan F.eks. selv vælge hvilket styresystem du vil bruge) er X360 overlegent. 


Sikke dog et fanboy svar uden mindste argumentation

Her er så et par svar fra folk der rent faktisk ved hvad de taler om:
En udviklers perspektiv
Citat: "Performance: On paper, the PS3 is more powerful. In reality, it’s quite inferior to the 360."

Konkrete spilsammenligninger

Et eller andet sted må man sige at det er sølle at en konsol der på papiret er så meget stærkere ikke preformer bedre



Som jeg lige har skrevet én gang, så er det jo udelukkende et spørgsmål om at programmørerne skal op i fart. Spillene kan ikke blive bedre end den kode de er baseret på, og er udgiveren samtidig  lige en tand for hurtig med at få dem losset ud på markedet til alle platforme, kan resultatet let blive en uheldig omgang.

Artiklen du henviser til er heller ikke just tidssvarende, med lidt over et par år på bagen. Men ikke der er sket en held del siden!
Til top
Ponduus Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 16-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 238
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2008 kl. 09:17
Angående programmørerne og programmeringen så skulle det
nye Uncharted 2 bruge noget nær 100% af kraften i
PS3'en.

http://www.gamesection.dk/nyheder.asp?nid=5062
Til top
Henrik Nygaard Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 01-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 424
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2008 kl. 10:08
Oprindeligt skrevet af Ponduus Ponduus skrev:

Angående programmørerne og programmeringen så skulle det
nye Uncharted 2 bruge noget nær 100% af kraften i
PS3'en.

http://www.gamesection.dk/nyheder.asp?nid=5062

Ja det bliver spændende at se hvad de kan hive ud af den. Der er, efter min vurdering, et ret stort potientiale.

Videosekvenserne i Resistance 2 er, så vidt jeg kan se, grafik der afvikles og ikke bare animerede filmklip. Ser man F.eks. det afsluttende klip og lægger mærke til mundingen på pistolens løb, kan man se en anelse pixel flickering i de runde former, som netop tyder på at der er tale om grafik der afvikles af konsollen.
Hvis vi fremover kan forvente spil med grafik af den kaliber, er jeg lykkelig over at være PS3 ejer!
Til top
Wuffer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juni-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 615
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2008 kl. 14:30
Uha med det spørgsmål har du åbnet en vipserede

Det er som så meget andet et spørgsmål om præference.

Jeg ejer begge og er glad for begge.

Grundet larm, nervøsitet for de 3 røde ringe (har en ældre X360) og manglende hardware (mindre HDD, ingen trådløs forbindelse og intet Blu-ray drev) bruger jeg den "kun" til spil og ikke som MediaCenter.

De fleste multiplatform titler køber jeg til PS3eren da jeg betragter den som min Main maskine. Kontroller- mæssigt er jeg også mere til ps3eren, men ved at en del af mine venner er mest til X360'eren.

Online er X360 stadig foran, men mange får det til at lyde som om PS3eren er ringe. Jeg synes PS3eren er kommet rigtig godt efter det og er efterhånden rigtig tæt på at levere samme oplevelse.

Interface mæssigt er jeg helt klart mest til PS3eren. Det er bare et mere rent og stilet interface. X360 har lige fået nyt dashboard og det er blevet Meget federe end det gamle.

Grafisk synes jeg de er ens. Begge har flotte spil og jeg gider ikke side 2cm fra fjernsynet for at finde ud af hvilken maskine gør det bedst. På sigt tror jeg måske lidt på PS3eren (har intet at have det i). Det er mest baseret på at flere er begyndt at bruge den som lead platform ved udvikling af multiplatform og Blu-ray kapacitet.

Startede med at købe PS3eren fordi det var den mine venner havde og fordi de titler, som kom til den tiltalte mig mere. Jeg endte så med også at købe en brugt X360 for 4 måneder siden, fordi jeg ville spille nogle af eksklusiv titlerne til den (Gears, Halo og Fable) og så er den jo rimeligt prissat.

Køb begge


Redigeret af Wuffer - 14-December-2008 kl. 14:32
Til top
geuken Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 22-Januar-2007
Status: Offline
Point: 379
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2008 kl. 15:26

Kære Peter,

Jeg vil blot sige, som indehaver af både wii, ps3 og xbox360 er der ingen tvivl om, at XBX360 tidligere klart var bedst til, at afvikle grafisk krævende spil. Mange ps3 titler led tidligere af dårlig framerate og lav opløselig teksturer og var bare lidt noget møg.

Men nu synes jeg faktisk at ps3 er kommet rigtig godt efter det. Min fortrukne spillekonsol er dog stadige Xbx360, mens ps3 er den klart bedste multimedie-maskine for mig (opskalere DVD fint til HD og blu-ray afspiller).

Så hvis jeg skulle vælge én spillekonsol i dag ville det være xbox 360 der vinde i kraft af pris, udbud af titler og ikke mindst er den stadigvæk det der leverer den bedste grafik (de fleste glemmer at den har det stærkeste grafikkort mens ps3 har bedste 'cpu'). Til film m.m. vil den klare vinder være PS3... Og hvis jeg kun skulle købe én samlet maskine til det hele, vil min vinder være PS3 i håbet om at den snart kommer mere i omdrejninger som rigtig next-gen spillekonsol.

Det er blot mine overvejelser... God fornøjelse med dit køb!

 



Redigeret af geuken - 14-December-2008 kl. 15:29
Til top
Peter1205 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 29-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2008 kl. 15:47
Takker for alle de gode råd,
Jeg har haft en 360 men den er blevet stjålet ved et indbrud, Samt alle
mine spil !!!

Nu har jeg så læst og besluttet min for at købe en ps3`er ,

Takker endnu engang !!!!

Mvh
Peter





Til top
McNiklas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-Oktober-2007
Sted: 4100 Ringsted
Status: Offline
Point: 1691
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2008 kl. 15:59
PS3 er den bedste..  Killzone trækker ca. 60 % af kræfterne i ps3 og ca. 90% i en xbox360

Redigeret af McNiklas - 14-December-2008 kl. 16:01
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 13>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu