recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ps3 imod x360
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPs3 imod x360

Besvar Besvar Side  <12345 13>
Forfatter
Besked
Nickell Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 110
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2008 kl. 16:11

Gå da ned i en spilbutik, og prøv begge maskiner. Især kontrolleren er nok et afgørende punkt i dit valg.

Jeg har en Xbox360 (Elite/Falcon), og den larmer næsten ikke. Derudover så gør spilinstallationsfunktionen maskinen lydløs. Og så er onlinedelen så integreret i maskinen og spillene, at PS3'erens udformning virker som en hovsa-løsning (har ikke prøvet Home betaen). Der giver jeg gerne 25 kr. for om måneden for Xbox Live.

Ja, Blu-Ray er da en fed feature, men priserne på standalone modellerne nærmer sig det bløde punkt (1000 kr), og så vil jeg da foretrække af have mine enheder adskilt. Derfor bør man mere fokusere på det andet end den feature, da den kan tilkøbes hvis man vælger en Xbox.

Men ja, PS3'eren virker som en bedre multimediemaskine, men du får ikke en bedre spillemaskine end Xbox. Medmindre du absolut må spille MGS4 (og det skal man da!) og LBP, så synes jeg at Xbox'en har et større, bredere og mere interessant spilbibliotek end PS'en.

Ironisk nok spiller jeg mest Worms HD og Bomberman Live på min Xbox... Så meget for next-gen gaming...

| 32" LG LC42
| Technics SA-DX750
| Technics SL1210 MKII
| Panasonic DMP-BD 60
| Xbox 360 Slim
Til top
neuhaus Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 24-Januar-2007
Point: 10
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2008 kl. 16:29

jeg kan godt se det er svært at vælge hvilken maskine man skal købe

jeg har begge maskiner

hvad støj angår er der ikke længere nogen forskel da man kan kopiere spil ind 360 hardisk ps3 har trådløs net 360 ikke online er 360 langt foran det kan jo være at ps3 kommer op på siden af 360 når ps4 kommer ps3 kontrolleren er efter min mening så små at den bedst passer til børn og man kan ikke så vidt jeg ved ikke skifte batterier i den

hvad home angår jeg har prøvet det en kæmpe skuffelse det er muligt det er en beta men det er en beta der har været 2 til 3 år undervejs der er arcade spil der er bedre lavet og meget større jeg fatter ikke at de vil sådan noget ud

man kan ikke lave private spil online på ps3

det kan godt være at ps3 er mere lækker og mere stabil rent hardware mæsittigt men den er langt bag efter 360 alting bliver udsat hele tiden på ps3 det eneste hvor den er bedre end 360 er på filmsiden

Til top
Callie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Februar-2005
Sted: Vestamager
Point: 563
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2008 kl. 16:39

3Et vigtigt aspekt i den her diskussion er jo, at det stort set kun er ved eksklusiv titler, at det betyder noget som at ps3 kun bruger 60% og xbox 360 bruger 90% når der spilles killzone - hvorfor? - Ja, det er fordi, at så længe at et givent spil udvikles til både xbxo360 og ps3, så vil der ikke være den store forskel hverken grafisk eller ydelsesmæssigt, da det vil være for dyrt for udviklerne, at bruge tid og penge på at optimere spillene til begge konsoler. Det er derfor kun ved ekslusiv titler, at de ekstra krafter i en ps3 er relevante.

Derfor skal valget foretages ud fra enkelte stikord ting efter min overbevisning. Om BD er vigtigt, online spil, eksklusiv titler, controllere, økonomi - og om man kender nogen der har en konsol, da det bliver sjovere at spille mod nogen man kender.

Til top
neuhaus Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2008 kl. 16:43
det er rigtigt der er ikke meget ved at have en ps3 hvis ens venner har en 360 eller omvendt en ting jeg savner ved online spil er muligheden for at finde spillere kun fra dk alså en søge fuktion af en slags
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Point: 3701
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2008 kl. 16:55
Oprindeligt skrevet af neuhaus neuhaus skrev:

jeg kan godt se det er svært at vælge hvilken maskine man skal købe

jeg har begge maskiner

hvad støj angår er der ikke længere nogen forskel da man kan kopiere spil ind 360 hardisk

Det har desværre kun fjernet støjen fra drevet - den larmer stadig synes jeg..

Citér Ps3 har trådløs net 360 ikke online er 360 langt foran det kan jo være at ps3 kommer op på siden af 360 når ps4 kommer

Home giver nogle nye onlinemuligheder - bl.a. at man nu fra community kan invitere tilfældige andre brugere til en gang online spil, når man render  rundt i home... det er cool nok..

Citér

ps3 kontrolleren er efter min mening så små at den bedst passer til børn og man kan ikke så vidt jeg ved ikke skifte batterier i den

Så ved du forkert :)

Man kan faktisk købe nye batterier til controlleren...

Citér hvad home angår jeg har prøvet det en kæmpe skuffelse det er muligt det er en beta men det er en beta der har været 2 til 3 år undervejs der er arcade spil der er bedre lavet og meget større jeg fatter ikke at de vil sådan noget ud

Man skal tage Home for det det er - det er et community, hvor du har en stor del af frihed til at bevære dig rundt, chatte med tilfældige eller venner, tage et spil bowling, billard osv. osv. og med tiden tror jeg nok det skal blive til mere...

Citér

man kan ikke lave private spil online på ps3

Øh, det kommer altså an på spillet - der er nogle spil man sagtens kan spille i Lan, f.eks. Warhawk!

Citér

det kan godt være at ps3 er mere lækker og mere stabil rent hardware mæsittigt men den er langt bag efter 360 alting bliver udsat hele tiden på ps3 det eneste hvor den er bedre end 360 er på filmsiden

Jeg er langt langt fra enig - At PS3 skulle være langt bag efter er vist efterhånden kun på spil-udvalgssiden, og også der er den ved at være godt med....

Redigeret af zulfo - 14-December-2008 kl. 16:58
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
neuhaus Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2008 kl. 17:11

jeg mener at når de fremstiller home som den helt store ting det bliver udsat gang på gang og når det så endelig er der ikke mere at komme efter 2 til 3 års udvikling eller snare mangel på samme sådan virker det

og ps3 kom senere på market der burde have været mere. når ps3 er færdig udviklet er der sikkert kommet en ny xbox

jeg synes da også det er noget lort når min xbox skal til rep. en gang om året

min gik i stykker en aften så sagde jeg til at jeg da stadig havde min ps3

dagen efter gik den også stykker nu havde jeg ingenting  sådan kan det gå men den ps3 jeg fik tilbage var ikke den jeg sendte af sted den jeg fik larmer næsten lige så meget som min xbox

Til top
Nickell Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-December-2007
Point: 110
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2008 kl. 17:23

Hvordan i hulen har du ødelagt din ps3?

Zulfo, den falcon-udgave jeg har larmer utrolig lidt, og det gør de nye Jasper nok endnu bedre...

| 32" LG LC42
| Technics SA-DX750
| Technics SL1210 MKII
| Panasonic DMP-BD 60
| Xbox 360 Slim
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Branchemedlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2008 kl. 17:24
Oprindeligt skrevet af neuhaus neuhaus skrev:

jeg mener at når de fremstiller home som den helt store ting det bliver udsat gang på gang og når det så endelig er der ikke mere at komme efter 2 til 3 års udvikling eller snare mangel på samme sådan virker det

og ps3 kom senere på market der burde have været mere. når ps3 er færdig udviklet er der sikkert kommet en ny xbox

Du mener ikke at PS3 er færdigudviklet?

Eller mener du Home? Det er ikke helt let at blive klog på...

MircroSoft sender jo også opdatering ud til Xbox 360 - så jeg ved slet ikke hvor du vil hen med det....

Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Branchemedlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2008 kl. 17:26
Oprindeligt skrevet af Nickell Nickell skrev:

Hvordan i hulen har du ødelagt din ps3?

Zulfo, den falcon-udgave jeg har larmer utrolig lidt, og det gør de nye Jasper nok endnu bedre...

Okay - vi har haft 2 her i afdelingen hvor jeg sidder, de larmer begge, og ikke kun fra drev. Og den jeg har derhjemme, som godt nok er meget sjældent tændt, larmer også en del....

Min PS3 er dog ikke nogen helgen :) - den siger en hel del, men det er den første 60Gbyte version, købt på launch....
Lars B

Til top
BUGz Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 30-April-2008
Point: 290
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2008 kl. 17:58

Jeg overvejer at sælge min PS3 pga. næsten alle spil er i 720p oplysningen, hvilket jeg er meget skuffed over, når nu PS3en og de fleste tv har 1080p, hvad så med at udnytte det ?

skulle spille Silent Hill 5 (home comming) afspilled på Pio LX5090 med PS3

men grafik mæssigt bliver det langt overgået af forgængeren

Silent Hill 4(the rume) afspilled på 19" lcd med pc (1280x1024)

Pioneer PDP-LX5090

Til top
Ponduus Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 16-August-2008
Point: 238
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2008 kl. 18:58
Oprindeligt skrevet af BUGz BUGz skrev:

Jeg overvejer at sælge min PS3 pga.
næsten alle spil er i 720p oplysningen, hvilket jeg er
meget skuffed over, når nu PS3en og de fleste tv har
1080p, hvad så med at udnytte det ?

Hvis jeg så sagde,at du ikke kan se forskel på 720 og
1080P på skærme under 46"?

Man kunne da også sagtens forestille sig, at som tiden
går vil flere og flere spil være i 1080P?
Til top
Wuffer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juni-2005
Point: 615
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2008 kl. 19:20
Well jeg har launch modellen af PS3eren (60gb) og jeg kan da høre blæseren, hvis der er stille i lokalet. Det skulle være den PS3 som larmede mest.
X360eren larmer mere, selv efter den nye update med installation. Den er blevet meget bedre, men stille er den ikke (sammelignet med PS3).

Vedr. udvalg af spil, så er det jo ikke sådan at der mangler spil til nogen af konsollerne. Det er en smagssag om man er mere til eksklusiv titlerne til X360 (Gears, Halo, Fable osv..) eller til PS3 (GT 5, Resistance, LBP, MGS4 osv..)

Jeg kan ikke se forskel på mit 42" fjernsyn ved 720p eller Full HD.

Redigeret af Wuffer - 14-December-2008 kl. 19:22
Til top

Besvar Besvar Side  <12345 13>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu