|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |||
MichaelA ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-August-2006 Status: Offline Point: 901 |
![]() Sendt: 18-Oktober-2008 kl. 13:30 |
||
Har lånt en PS3 for at se og høre hvor godt Blu-Ray er i forhold til alm. DVD. Jeg er bekendt med at der har været skrevet en masse omkring lydsetup på PS3 og jeg har også søgt herinde og læst en masse om det. Jeg vil gerne lige forstå hvordan HD lydsporet håndteres. Jeg har tilsluttet PS3 via HDMI og lyd er sat optil Linær PCM, alt spiller perfekt med super billede og lyd. Min setup er et 5.1 og min surroundforstærker kan modtage følgende signaler: Dolby Digital 5.1/6.1 EX, DTS 5.1. DTS ES 6.1, Dolby 7.1 EX, Dolby Pro-Logic ll/llx, DTS Neo:6 Når jeg afspiller en film som er sat til TrueHD i lyd (kan jeg se ved at trykke select på PS3 joypad), er mit input signal et Multichannel PCM signal som også bliver til output Multichannel PCM, er det så et DD 5.1 signal med højere/bedre bitrate end på normal DVD jeg hører? Tak for venligheden. |
|||
Beovision Avant 55"
Beolab 5, Beolab 8000, Apple TV4K, iMac, Macbook Pro, iPad m.v |
|||
![]() |
|||
Bruger udmeldt 31 ![]() -- ![]() Oprettet: 20-April-2006 Status: Offline Point: 2601 |
![]() |
||
Det er et ganske almindeligt DD5.1 signal, som på den tilsvarende DVD version af samme film.
|
|||
![]() |
|||
xcardman ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8672 |
![]() |
||
men et almindeligt dd5.1 spor har ,man som regel en lidt højere bitrate end dvd. ergo det lyder bedre end fra dvd.
|
|||
![]() |
|||
detlef ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-Juli-2006 Sted: Kolding Status: Offline Point: 1390 |
![]() |
||
True-HD er lossless MultiChannel og kan der for ikke sammenlignes med 5.1 sporet på en normal DVD. LINK
Din PS3 afkoder dette og sender det som PCM til din forstærker- |
|||
![]() |
|||
Hans j ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 02-Marts-2007 Status: Offline Point: 4207 |
![]() |
||
Hvordan er den tilsluttet ? En gennemlæsning af første indlæg igen giver jo svaret ![]() Du kan få fuld glæde af HD-lyd hvis du kører via HDMI ellers får du "kun" DD 5.1 med højere bitrate. Redigeret af Hans j - 18-Oktober-2008 kl. 20:57 |
|||
![]() |
|||
Startrek ![]() -- ![]() Bruger stoppet på recordere.dk Oprettet: 02-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5740 |
![]() |
||
Hvad er det for en surroundforstærker du har ?
|
|||
![]() |
|||
Vanderlay ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1168 |
![]() |
||
Så vidt jeg kan læse om din opstilling får du fuld udnyttelse af HD-
formaterne. Det er kun hvis du tilslutter lyden vha optisk, at du må nøjes med en reduceret udgave |
|||
![]() |
|||
theripper ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 29-Juli-2008 Status: Offline Point: 33 |
![]() |
||
Hva så, hvis man overfører lyden via analog til multichannel in på receiveren, får man så stadig fuld udnyttelse af HD-formaterne? |
|||
![]() |
|||
Vanderlay ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1168 |
![]() |
||
Ja, hvis afspilleren kan afkode alle formaterne via analog. Nu gik spørgsmålet oprindeligt på PS3, som jo ikke har analoge lydudgange (ud over stereo) |
|||
![]() |
|||
A_Nielsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 27-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 754 |
![]() |
||
Opsætningen er korrekt, men din reciever skal kunne modtage multichannel pcm lyd gennem HDMI, før du får glæde af HD-lyden
|
|||
|
|||
![]() |
|||
Startrek ![]() -- ![]() Bruger stoppet på recordere.dk Oprettet: 02-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5740 |
![]() |
||
Så længe der står Multichannel PCM i display på forsærker, er alt iorden
![]() |
|||
![]() |
|||
theripper ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 29-Juli-2008 Status: Offline Point: 33 |
![]() |
||
Hva<så hvis man tager lyden & billed fra PS3 og sender til tv'et via hdmi også tager lyden fra tv'ets lydudgang, og sender det videre til receiveren, kan det virke, så man også får fuld udnyttelse af HD-lyden?
Hvis ja, hvilket slags kabel skal så bruges fra tv til receiver?
Grunden til disse spørgsmål er at min receiver ikke kan håndtere lyd via hdmi. Redigeret af theripper - 30-Oktober-2008 kl. 06:01 |
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |