recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - PS3 og optimale indstillinger ved HDMI
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPS3 og optimale indstillinger ved HDMI

 Besvar Besvar Side  <1234 5>
Forfatter
Besked
detlef Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Juli-2006
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 1390
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2008 kl. 18:04
Oprindeligt skrevet af FlowTex FlowTex skrev:

Men den nye udgave udvikler selvfølgelig også mindre varme end 40GB udgaven... derfor jeg ventede og købte 80GB udgaven


Skulle de to ikke være indetiske, på nær harddisk størrelsen, eller misser jeg noget her?
Til top
Wolff Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Marts-2008
Status: Offline
Point: 572
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2008 kl. 20:00
Har kun erfaring min 80GB (faktisk den første ps3 jeg nogensinde har rørt ved) og ved opskalering kør blæseren skam, men den er næsten ikke til at høre. 


Til top
Bruger udmeldt 31 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 20-April-2006
Status: Offline
Point: 2601
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2008 kl. 20:08

Oprindeligt skrevet af Lindahl Lindahl skrev:

Jeg sad og så Beowolf på bluray på min PS3 (40 gb) den anden dag, hvor jeg havde slået opskaleringen til, og den var så lydløs, at jeg ikke bemærkede noget, på trods af at lyden kun kom fra fjernsynets indbyggede højtalere. Jeg har faktisk aldrig bemærket blæserstøj fra den, hverken under spil ell. film, modsat min gamle Xbox360, som larmede helt vildt

Ja, ved blu-ray siger min heller ikke meget, men det var opskalering af DVD det drejede sig om.

Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Marts-2007
Status: Offline
Point: 2811
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2008 kl. 20:41

Oprindeligt skrevet af detlef detlef skrev:


Skulle de to ikke være indetiske, på nær harddisk størrelsen, eller misser jeg noget her?

Har ikke set nogen steder, at der skulle være anden forskel på de 2 maskiner end harddisk størrelsen.

Til top
FlowTex Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 08-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 28
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2008 kl. 10:51
Oprindeligt skrevet af Kasper_J Kasper_J skrev:

Oprindeligt skrevet af detlef detlef skrev:


Skulle de to ikke være indetiske, på nær harddisk størrelsen, eller misser jeg noget her?

Har ikke set nogen steder, at der skulle være anden forskel på de 2 maskiner end harddisk størrelsen.

GPU'en lader til at være 65nm i 80GB-udgaven i stedet for 90nm i 40GB-udgaven, og det er bekræftet at den bruger mindre strøm.

http://forums.slickdeals.net/showthread.php?sduid=0&t=90 2935

 



Redigeret af FlowTex - 02-September-2008 kl. 11:03
Til top
Sickboy Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 05-April-2008
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2008 kl. 10:54
Oprindeligt skrevet af Pallec Pallec skrev:

Ja!

Alt efter hvilket TV du har, kan jeg også anbefale at slå opskalering af DVD fra i PS3. Hvis PS3 skal opskalere DVD, bliver den varm og blæseren larmer hørbart. Hvis du har et bare nogenlunde nutidigt flad-TV, vil det kunne opskalere mindst lige så godt som PS3.

Måske et dumt spørgsmål, men er indstillingerne også ok til spil. Altså med andre ord behøver man ikke skifte indstillinger hver gang man skal spille? Jeg tænker især på de 2 sidste indstillinger, da de 2 første vist kun har noget med BD/DVD afspilning at gøre.

Til top
xJosh Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 24-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 109
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2008 kl. 15:33
Hvordan kan man se om tv'et opskralere?
Til top
FlowTex Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 08-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 28
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2008 kl. 20:23
Oprindeligt skrevet af Sickboy Sickboy skrev:

Måske et dumt spørgsmål, men er indstillingerne også ok til spil. Altså med andre ord behøver man ikke skifte indstillinger hver gang man skal spille? Jeg tænker især på de 2 sidste indstillinger, da de 2 første vist kun har noget med BD/DVD afspilning at gøre.

Nu er jeg ikke helt sikker på hvilke indstillinger du snakker om, men de indstillinger der ændres i menupunktet "BD/DVD settings" påvirker så vidt jeg ved kun afspilning af BD og DVD - deraf navnet  

Til top
FlowTex Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 08-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 28
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2008 kl. 20:29

Oprindeligt skrevet af xJosh xJosh skrev:

Hvordan kan man se om tv'et opskralere?

Hvis dit TV får et signal i lavere opløsning end det indbyggede panel, vil det opskalere signalet så det passer.

Hvis du således sætter PS3'eren til ikke at opskalere signalet vil TV'et gøre det. Det vil fremgå ved at dit TV et sted i displayet skriver 480P eller 576P når du afspiller en DVD.

Håber det gav mening

Til top
Sickboy Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 05-April-2008
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2008 kl. 13:01
Oprindeligt skrevet af FlowTex FlowTex skrev:

Oprindeligt skrevet af Sickboy Sickboy skrev:

Måske et dumt spørgsmål, men er indstillingerne også ok til spil. Altså med andre ord behøver man ikke skifte indstillinger hver gang man skal spille? Jeg tænker især på de 2 sidste indstillinger, da de 2 første vist kun har noget med BD/DVD afspilning at gøre.

Nu er jeg ikke helt sikker på hvilke indstillinger du snakker om, men de indstillinger der ændres i menupunktet "BD/DVD settings" påvirker så vidt jeg ved kun afspilning af BD og DVD - deraf navnet  

Det var de her jeg mente :

Sæt "Indstilling"/"Skærmindstillinger/"RGB fuld rækkevidde (HDMI)" = "Begrænset"

Sæt "Indstilling"/"Skærmindstillinger/"Y Pb/Cb Pr/Cr Superhvid (HDMI)" = "Aktiver"

Til top
FlowTex Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 08-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 28
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2008 kl. 14:10
Oprindeligt skrevet af Sickboy Sickboy skrev:

Det var de her jeg mente :

Sæt "Indstilling"/"Skærmindstillinger/"RGB fuld rækkevidde (HDMI)" = "Begrænset"

Sæt "Indstilling"/"Skærmindstillinger/"Y Pb/Cb Pr/Cr Superhvid (HDMI)" = "Aktiver"

Ah sorry.

Ja, de gælder både BD/DVD og spil.

Til top
xJosh Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 24-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 109
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2008 kl. 20:18
Ok,tak Flowtex men hvordan kan det være at mit HD-RDY tv kan køre 1080p? eller skal jeg sætte den ned til 720p?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 5>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu