recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - PS3 og optimale indstillinger ved HDMI
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPS3 og optimale indstillinger ved HDMI

 Besvar Besvar Side  <12345>
Forfatter
Besked
FlowTex Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 08-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 28
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2008 kl. 22:08
Oprindeligt skrevet af xJosh xJosh skrev:

Ok,tak Flowtex men hvordan kan det være at mit HD-RDY tv kan køre 1080p? eller skal jeg sætte den ned til 720p?


Dit TV kan godt "håndtere" et 1080P signal, selvom det ikke er Full-HD. I så fald skalerer TV'et bare signalet ned til den opløsning panelet nu er i. Du får med andre ord ikke noget ud af at sætte din PS3'er til at levere et 1080P signal, hvis dit TV alligevel skalerer det ned igen.

Hvilket TV har du?





Til top
xJosh Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 24-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 109
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2008 kl. 14:05
Et eller andet Philips 32' med 2 HDMI så skal jeg sætte den til 720p
Til top
FlowTex Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 08-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 28
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2008 kl. 14:14

Oprindeligt skrevet af xJosh xJosh skrev:

Et eller andet Philips 32' med 2 HDMI så skal jeg sætte den til 720p

Det var sørme en præcis modelangivelse

Hvis panelet på TV'et ikke er Full-HD, kan du ligeså godt sætte output fra PS3'eren til 720P.

Så det korte svar er: Ja

Til top
xJosh Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 24-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 109
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2008 kl. 17:45
1000 tak ;D
Til top
Ukke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1559
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2008 kl. 10:07
Oprindeligt skrevet af FlowTex FlowTex skrev:

Oprindeligt skrevet af xJosh xJosh skrev:

Ok,tak Flowtex men hvordan kan det være at mit HD-RDY tv kan køre 1080p? eller skal jeg sætte den ned til 720p?


Dit TV kan godt "håndtere" et 1080P signal, selvom det ikke er Full-HD. I så fald skalerer TV'et bare signalet ned til den opløsning panelet nu er i. Du får med andre ord ikke noget ud af at sætte din PS3'er til at levere et 1080P signal, hvis dit TV alligevel skalerer det ned igen.

Hvilket TV har du?







Hej

Jeg har en PX80E og en PS3. Hvilke indstillinger bør jeg køre med under BD/DVD-afspilning?
Til top
FlowTex Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 08-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 28
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2008 kl. 11:06

Oprindeligt skrevet af Ukke Ukke skrev:



Hej

Jeg har en PX80E og en PS3. Hvilke indstillinger bør jeg køre med under BD/DVD-afspilning?

Også 720P.  Panelet i dit TV er 1024 x 768, så 720P er tættest på dit panels opløsning.

Teoretisk "mangler" der 48 pixles i højden i 720P signalet ift. dit panel, men da PX80'eren alligevel kører med overscan og dermed ikke "bruger" alle pixels alligevel, vil jeg klart anbefale 720P, da det er det signal, hvor TV'et skal skalere signalet mindst.

I praksis vil forskellen mellem 720P og 1080P på PX80'eren være beskeden.

Til top
Vanderlay Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1168
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2008 kl. 11:12
Oprindeligt skrevet af FlowTex FlowTex skrev:

Oprindeligt skrevet af Ukke Ukke skrev:

HejJeg har en PX80E og en PS3.
Hvilke indstillinger bør jeg køre med under BD/DVD-afspilning?


Også 720P.  Panelet i dit TV er 1024 x 768, så 720P er tættest på dit
panels opløsning.


Teoretisk "mangler" der 48 pixles i højden i 720P signalet ift. dit panel,
men da PX80'eren alligevel kører med overscan og dermed ikke "bruger"
alle pixels alligevel, vil jeg klart anbefale 720P, da det er det signal, hvor
TV'et skal skalere signalet mindst.


I praksis vil forskellen mellem 720P og 1080P på PX80'eren være
beskeden.



Jeg ville sige det diametralt modsatte. Sæt den til at sende 1080p ud, da
PX80 mig bekendt laver al signalbehandling i 1080p alligevel før den selv
skalerer ned til panelets opløsning. Desuden får man mest mulig
information fra bluray med i 1080p, også selvom det ikke kan vises.

Det hjælper ikke noget at have en opløsning, som er 'tæt på' panelets, for
da den alligevel skal skalere. Det er kvaliteten af skaleringen og ikke om
den er stor eller lille, der betyder noget

EDIT: skulle måske lige tilføje, at jeg selv kører med netop PS3 og PX80

Redigeret af Vanderlay - 12-September-2008 kl. 11:13
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12225
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2008 kl. 11:13
Oprindeligt skrevet af FlowTex FlowTex skrev:

Også 720P.  Panelet i dit TV er 1024 x 768, så 720P er tættest på dit panels opløsning.


Dette er en fejlagtig anbefaling. Der kommer til at mangle opløsning på den ene led, og så tilføjer man en unødvendig omgang skalering. 1080p vil give langt bedre billedkvalitet. Det handler ikke om at ramme panelets opløsning bedst muligt; det handler om at sende det bedst mulige signal ind i skærmen som muligt. Og det er selvfølgelig et uskaleret 1080p-signal og ikke 720p.

Desuden får man kun 24 fps ved at bruge 1080p, og eftersom PX80'eren understøtter 24 fps, så siger al logik at man selvfølgelig bør indstille PS3'en til at spytte 1080p/24 ud, når man ser Blu-ray.
Til top
FlowTex Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 08-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 28
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2008 kl. 11:18

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Oprindeligt skrevet af FlowTex FlowTex skrev:

Også 720P.  Panelet i dit TV er 1024 x 768, så 720P er tættest på dit panels opløsning.


Dette er en fejlagtig anbefaling. Der kommer til at mangle opløsning på den ene led, og så tilføjer man en unødvendig omgang skalering. 1080p vil give langt bedre billedkvalitet. Det handler ikke om at ramme panelets opløsning bedst muligt; det handler om at sende det bedst mulige signal ind i skærmen som muligt. Og det er selvfølgelig et uskaleret 1080p-signal og ikke 720p.

Desuden får man kun 24 fps ved at bruge 1080p, og eftersom PX80'eren understøtter 24 fps, så siger al logik at man selvfølgelig bør indstille PS3'en til at spytte 1080p/24 ud, når man ser Blu-ray.

Som jeg også skrev så er den manglende opløsning teoretisk, og de 48 pixels på på ingen måde kunne ses når der alligevel er overscan på TV'et. Jeg har et PX70 og der er ingen synlig forskel mellem 720P og 1080P.

Hvad angår 24 har du dog helt ret. Den del havde jeg ikke taget med i min overvejelse, og dette er alene nok til at anbefalingen bør være 1080P. Beklager.

Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12225
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2008 kl. 11:25
Oprindeligt skrevet af FlowTex FlowTex skrev:

Som jeg også skrev så er den manglende opløsning teoretisk, og de 48 pixels på på ingen måde kunne ses når der alligevel er overscan på TV'et. Jeg har et PX70 og der er ingen synlig forskel mellem 720P og 1080P.


Jeg er temmelig sikker på, at det ikke er sådan det hænger sammen. At man bare kan afskrive et par linjer på grund af overscan... Og at du ikke kan se nogen forskel betyder ikke, at den ikke er der at se for andre. Uanset hvad, er det stik imod al logik at nedskalere et 1080p-signal, for så at opskalere det, ligemeget hvor lidt det end er. Opskalering på 'korte afstande' er jo som bekendt mere skadeligt, end opskaleringer mellem opløsninger der ligger langt fra hinanden.
Til top
FlowTex Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 08-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 28
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2008 kl. 11:34

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:


Jeg er temmelig sikker på, at det ikke er sådan det hænger sammen. At man bare kan afskrive et par linjer på grund af overscan... Og at du ikke kan se nogen forskel betyder ikke, at den ikke er der at se for andre. Uanset hvad, er det stik imod al logik at nedskalere et 1080p-signal, for så at opskalere det, ligemeget hvor lidt det end er. Opskalering på 'korte afstande' er jo som bekendt mere skadeligt, end opskaleringer mellem opløsninger der ligger langt fra hinanden.

Det er selvfølgelig rigtigt at skaleringen foregår jævnt over hele skærmen og derfor vil skaleringen ikke kun ligge i det område som overscan smider væk. Jeg vil dog fastholde at forskellen i praksis er uden betydning (hvis man ser brrt fra 24 fps).

Når det så er sagt er der selvfølgelig ingen grund til smide noget af signalet væk "for tidligt", men det kommer vel i sidste ende an på, hvad der skalerer bedst - TV'et eller PS3'eren.

Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12225
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2008 kl. 11:38
Ikke når opløsningen man sender ud fra PS3'en ikke matcher panelets! Så giver det bare ingen mening at begynde at skalere på et rart 1080p-signal. Som sagt: Stik imod al logik.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu