recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - PS3 og videoformater
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPS3 og videoformater

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2007 kl. 14:37
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Hvorfor skulle de åbne for diverse piratformater? Hvad skulle ideen bag det være?

Hvor ser du at DivX, XviD eller Matroska er "pirat"formater? Det er muligt at formaterne en gang i mellem bruges til dette formål, men det samme kan man sige om MP3, MP4 containeren (der vist er understøttet?), AAC, DVD Video (uden CSS), og så videre og så videre. Det er relative nemt at remuxe fra Matroska til MP4, hvis lyden transcodes til AAC (ok 5.1 ryger vist).

Normalt er den fornuftige forretningsstrategi at give kunderne det som de ønsker. Som PS3 producent er Sony en hardware leverandør, ikke et filmselskab. Hvorfor har Microsoft Live Messenger en fildelingsmulighed (p2p file transfer), som givetvis en gang i mellem bliver brugt til ikke helt legitime formål? Jeg kunne forestille mig at det skyldes kundeønsker samt at denne feature er implementeret i andre konkurrerende IM programmer.

Hvorfor bliver der solgt hardware media players med Matroska understøttelse?
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2007 kl. 14:39
Oprindeligt skrevet af veritas veritas skrev:

Oprindeligt skrevet af Mike S. Mike S. skrev:

divx / xvid er og bliver "pirat" formater som fil branchen helst vil undgå - pæne og gode formater som MPEG1 og MPEG4 er hvad PS3'en foretrækker ;)

Man kan jo så undre sig over, hvorfor at f.eks. min Sony HDD recorder understøtter de formater...

Det er meget simpelt... konkurrenterne gør det. Sony har ikke monopolstatus på dette område (DVD afspillere), så de er nødt til at acceptere markedsvilkårene og kundernes ønsker, eller forsvinde.
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
veritas Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 07-Februar-2007
Sted: Denmark
Point: 56
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2007 kl. 15:15
Er ikke lige helt inde i Xbox360, men er der ikke noget med at den uderstøtter Divx/Xvid, eller i det mindste kommer til det? I så fald kan man jo håbe at Sony følger trop på den front også...
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2007 kl. 15:26
Oprindeligt skrevet af veritas veritas skrev:

Er ikke lige helt inde i Xbox360, men er der ikke noget med at den uderstøtter Divx/Xvid, eller i det mindste kommer til det? I så fald kan man jo håbe at Sony følger trop på den front også...

Ikke p.t. Der er kun MPEG-4 Part II SP understøttelse, og DivX/XviD er MPEG-4 Part II ASP (eller rettere: et subset heraf, men den vigtige forskel mellem SP og ASP er understøttelse af B-frames).

Om dette ændres? Tjaaah, det må tiden vise...

Redigeret af JesperLund - 04-November-2007 kl. 15:27
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Point: 8643
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2007 kl. 09:13
Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Det er muligt at formaterne en gang i mellem bruges
til dette formål

Hold nu op, du ved udmærket godt at det er det primære brug af de
formater.

Hvorfor benyttes det ikke bare h.264 eller lignende standarder?
Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Point: 4804
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2007 kl. 10:02

Det er relative nemt at remuxe fra Matroska til MP4, hvis lyden transcodes til AAC (ok 5.1 ryger vist).

Det er ikke så simpelt, som du tror.

Den standard, som MKV-filerne benytter er ofte ikke den "korrekte", "officielle" H.264-standard, men en "forkert" profile. Derudover, så understøtter PS3 kun 1280x720 og 1920x1080 (samt SD-opløsningerne 720x576/720x480) i .mp4 formatet, og mange .MKV-filer er ikke full resolution...
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2007 kl. 11:41

Det er muligt at formaterne en gang i mellem bruges til dette formål

Hold nu op, du ved udmærket godt at det er det primære brug af de
formater.

Jeg har andet at lave end at føre stastistik over den slags. Definitionen af "pirateri" er også meget forskellig; visse personer i musikbranchen mener eksempelvis at det er "pirateri" hvis man kopierer sine egne CDere til media players i stedet for at betale for musikken en gang til, eksempelvis hos iTunes.

DivX/XviD er formentlig det foretrukne format når folk skal lave backup kopier af deres egne DVD film. Statistikker kan laves på mange måder.

Derudover mener jeg at det må være totalt irrelevant for en hardware producent. Når selvsamme Sony producerer DVD afspillere, kan de godt finde ud af at indbygge DivX understøttelse.

Hvorfor benyttes det ikke bare h.264 eller lignende standarder?

Tjaah, hvor der er vilje, er der vej... Ifølge denne søgemaskine skulle der blive lavet specielle encodes til PS3 og specielt XBOX360 (der vil formentlig være langt mere af den slags på dedikerede private p2p sites, fordi Mastroka er den officielle scene release standard for HD).
Til top
Mike S. Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-Juni-2006
Point: 2909
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2007 kl. 13:47
Personligt har jeg kun mine egne ting til at ligge i H.264  - jeg vil hellere købe det mere diskplads end få ringere kvalitet. Og ja det er kun kopier af min egne film.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2007 kl. 14:20

Personligt har jeg kun mine egne ting til at ligge i H.264  - jeg vil hellere købe det mere diskplads end få ringere kvalitet. Og ja det er kun kopier af min egne film.

Hvis udgangspunktet er DVD film, vil det bedste være rå ISO images på din harddisk, eventuelt i en re-authored udgave hvor du har strippet ekstramateriale og overflødige lydspor, men hvor video stream og audio stream ikke røres. Enhver re-encodning forringer kvaliteten.
Til top
Mike S. Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-Juni-2006
Point: 2909
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2007 kl. 20:28

Hvis udgangspunktet er DVD film, vil det bedste være rå ISO images på din harddisk, eventuelt i en re-authored udgave hvor du har strippet ekstramateriale og overflødige lydspor, men hvor video stream og audio stream ikke røres. Enhver re-encodning forringer kvaliteten.

Ja men det er sjovt nok ikke muligt at få en PS3 til at afspille et ISO image ;)
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu