recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - PS3 PlayTV problem
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPS3 PlayTV problem

 Besvar Besvar Side  123 6>
Forfatter
Besked
lvhoyer Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 09-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 14
Direkte link til dette indlæg Emne: PS3 PlayTV problem
    Sendt: 14-Oktober-2008 kl. 11:42
Har lige købt PlayTV på Amazon i Uk, og det virker delvist godt - undertekster, oversigt osv fungerer fint og billedet ser fantastisk godt ud, men jeg har to problemer som jeg ikke kan finde ud af.
Det ene er at det tit "hakker" som om den ikke får signal nok. Hvis jeg sætter antennesignalet til fjernsysnet (også Sony DVB-T) er der ingen problemer og PS3'eren siger under scanningen at der er mellem 83 og 100 procent signalstyrke. Har prøvet en anden harddisk og at skifter USB kabel men lige meget hjælper det - problemet stammer åbenbart fra tuneren.

Derudover kan jeg ikke gennemskue hvordan man sætter den tilbage i "optage mode" så den slukker selv hvis den er igang med at optage noget. Det er ikke omtalt i manualen.

Håber nogen kan hjælpe

På forhånd tak
Lars
Til top
Woll Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 20-November-2007
Status: Offline
Point: 18
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2008 kl. 23:34

Din PS3 play tv kan sagtens være dårligere til at modtage DVB-T end dit Sony TV. Signal problemer giver jo typisk store pixel, frys og asykron billed / lyd.

Hvis jeg var dig ville jeg prøve at teste med et bedre signal for at se om det hjælper.

 

Til top
lvhoyer Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 09-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 14
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2008 kl. 01:03
Ja det var lidt af det samme jeg var på vej ud i - desværre har jeg ikke umiddelbart adgang til et bedre signal, men jeg må se hvad jeg kan fremskaffe.

Tak for hjælpen

Lars
Til top
TSerup Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 22-September-2008
Status: Offline
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2008 kl. 11:35

Det har ikke lige noge med dit spørgsmål at gøre, men hvad koster den at få fragtet hjem fra UK hvis man køber den på Amazon. Overvejer at bestille den.

 

Til top
lvhoyer Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 09-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 14
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2008 kl. 11:53
Det koster 5 pund og få den sendt - ialt koster det 70 pund.
Til top
longlife Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 18-September-2007
Status: Offline
Point: 17
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2008 kl. 12:02

Oprindeligt skrevet af lvhoyer lvhoyer skrev:


Derudover kan jeg ikke gennemskue hvordan man sætter den tilbage i "optage mode" så den slukker selv hvis den er igang med at optage noget. Det er ikke omtalt i manualen.

Jeg har ikke fundet nogen mulighed for at sætte en optagelse i gang manuelt og derefter sætte den til at slukke når udsendelsen er slut. Tænd/sluk automatikken virker kun når det er en planlagt optagelse der skal optages mens PS3'eren står slukket.

Har du forresten problemer med at EPG'en viser forkert klokkeslæt? Min egen Play-TV viser alle klokkeslet som UTC, d.v.s. 2 timer bagud. Men timer optagelser virker nu fint alligevel. Det er bare irreterende at se på.

Til top
lvhoyer Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 09-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 14
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2008 kl. 12:08
Ja jeg har det samme problem - jeg har prøvet at ominstallere/skifte sprog og land uden resultat - vi må nok vente på en opdatering....
Der mangler også nogle flere muligheder for gentagne optagelser - der findes kun "dagligt" og "ugentligt" ikke nogen mulighed for fx "hver fredag" eller alle hverdage".
Hvis nogenskulle rende ind i en Sony site hvor man har mulighed for at komme med forslag til forbedringer vil jeg meget gerne høre om den.
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3699
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2008 kl. 13:25

Oprindeligt skrevet af lvhoyer lvhoyer skrev:

Ja jeg har det samme problem - jeg har prøvet at ominstallere/skifte sprog og land uden resultat - vi må nok vente på en opdatering....
Der mangler også nogle flere muligheder for gentagne optagelser - der findes kun "dagligt" og "ugentligt" ikke nogen mulighed for fx "hver fredag" eller alle hverdage".
Hvis nogenskulle rende ind i en Sony site hvor man har mulighed for at komme med forslag til forbedringer vil jeg meget gerne høre om den.

Da produktet ikke er lanceret i Danmark er der vel en lille bitte risiko for, at den version af PS Store som vi i Danmark tilgår ikke giver mulighed for at hente opdateringer til PlayTV?

Det kan selvfølgelig være at software selv leder efter opdateringer? kan det evt. bekræftes?

Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
rapsacdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-Januar-2007
Sted: Rødovre
Status: Offline
Point: 633
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2008 kl. 14:06
ellers er det vel ikke værre end at man opretter en UK-konto...?
Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Status: Offline
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2008 kl. 14:41
Opdateringerne skulle ligge i selve PS3 firmware, og ikke en seperat del, så mon ikke der måske er lidt hjælp i den nye 2.5?

Det er jo plug'n'play?
Til top
lvhoyer Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 09-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 14
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2008 kl. 17:42
Hvis den ligger i selve firmwaren hvorfor kan man så tjekke for opdateringer i playTV/opsætning/om ?
Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Status: Offline
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2008 kl. 01:38

Oprindeligt skrevet af lvhoyer lvhoyer skrev:

Hvis den ligger i selve firmwaren hvorfor kan man så tjekke for opdateringer i playTV/opsætning/om ?

Det kan vel være en del af firmware som man downloader, addon? det er ihvertfald jo ikke synligt uden modulet er tilsluttet. så et eller andet sted i firmware lægger de softwaren og den hentes vel ned sammen med firmware, men måske var det kun første gang, hvem ved..

 

Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 6>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu