recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - PS3 PlayTV problem
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPS3 PlayTV problem

Besvar Besvar Side  <12345 6>
Forfatter
Besked
Benny Jensen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 14-Oktober-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 14
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2009 kl. 20:18

Selvom denne tråd er 1 år gammel er den meget interessant. Jeg købte en PlayTv for ca. ½ år siden (også fra Amazon). Men jeg har også haft "hakkeri" på den - lige indtil i går hvor jeg skruede ned på antenneforstærkerens signalstyke fra ca. 95 til ca. 75-80%

Nu spiller det bare, så der må være "et eller andet" med for kraftige signaler.

Så nu bliver jeg ikke længere "hånet" af konen for endnu en ubrugelig "dims".

Nu venter jeg spændt på 1-11-09 hvor DR-HD går i luften. Med den seneste "spilopdatering" af PlayTv (1.10) skulle mpg4 være understøttet (men ikke mulig at optage pga. noget med beskyttelse af rettigheder).

Til top
jan160674 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Juli-2008
Point: 504
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2009 kl. 20:26
Oprindeligt skrevet af Benny Jensen Benny Jensen skrev:

Selvom denne tråd er 1 år gammel er den meget interessant. Jeg købte en PlayTv for ca. ½ år siden (også fra Amazon). Men jeg har også haft "hakkeri" på den - lige indtil i går hvor jeg skruede ned på antenneforstærkerens signalstyke fra ca. 95 til ca. 75-80%

Nu venter jeg spændt på 1-11-09 hvor DR-HD går i luften. Med den seneste "spilopdatering" af PlayTv (1.10) skulle mpg4 være understøttet (men ikke mulig at optage pga. noget med beskyttelse af rettigheder).

Jeg døjede også en del med hakken. Men jeg formodede det var pga. for dårligt signal. Jeg har købt en forstærker og nu er det klart bedre men den hakker en smule ind i mellem. Altså modsat dig

Min tv guide viser også forkert tid, har du løst det?

Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-August-2006
Point: 2066
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2009 kl. 20:31
.. men du får desværre ikke lyd på, da HE-AAC ikke understøttes af 1.10
miri
Til top
JacobJ Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 30-Oktober-2007
Point: 20
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2009 kl. 23:31
Oprindeligt skrevet af jan160674 jan160674 skrev:

Det gjorde min også en overgang efter en eller anden opdatering. Jeg kan ikke huske præcis hvad jeg gjorde for at fikse det, men jeg mener det var noget
med at skifte land (måske tidszone?) et par gange.
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2009 kl. 07:15
Oprindeligt skrevet af jan160674 jan160674 skrev:

Jeg døjede også en del med hakken. Men jeg formodede det var pga. for dårligt signal. Jeg har købt en forstærker og nu er det klart bedre men den hakker en smule ind i mellem. Altså modsat dig

Hej Jan

Det kan være dit signal bliver forstærket for meget nu. Er det muligt at dæmpe forstærkningen? Min antenne er en stuemodel (UVR-AV209) til 200,- fra Harald Nyborg, med indbygget forstærker som kan dæmpes på en lille drejeknap. Den er ikke så køn at ha' stående i stuen så jeg har placeret den på mit loft. Og jeg har faktisk dæmpet signalet yderligere fra 75-80% til ca. 40% for at fjerne hakkeriet helt.

Jeg har ikke bemærket om tiden er forkert i min guide. Når jeg vælger at optage et program bliver det gjort på det rigtige tidspunkt. Men jeg kan da fortælle at min første PS3'er blev byttet med den jeg har nu fordi uret kun kørte når der var tændt. Selv om den var på standby, stoppede uret. Uret startede så igen når PS3'eren var igang, men det kan jo ikke bruges til noget.

Måske det også er "hoveduret" det er galt med i din PS3'er (?)

Men ellers er PlayTV en rigtig fin ting. Mulighederne for at optage, sætte på pause og spole frem/tilbage osv. er bare fede. Jeg har faktisk kun et minus (udover "hakkeri" ved for kraftiget signal  ) jeg mangler TekstTV. Mon ikke det kommer i en PlayTV-opdatering (?)

Jeg påtænker derfor at skifte de 80gb hdd til noget større.

Så hvis man har en PS3 og modtager sit tv-signal via dvbt vil jeg anbefale PlayTV.

Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2009 kl. 07:25

Oprindeligt skrevet af miri miri skrev:

.. men du får desværre ikke lyd på, da HE-AAC ikke understøttes af 1.10

Hej Miri

Øv - det er da noget skidt  (så må vi nyde billederne i stedet  )

Nå, men mon ikke HE-AAC-lyd kommer med en opdatering (?)

Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2009 kl. 09:24

... Nå, men mon ikke HE-AAC-lyd kommer med en opdatering (?)

Sony har lovet det i lang tid, de har testet, men vil ikke sætte dato for frigivelse af opdatering.

Deres problem er, at PlayTV har DVB-T tuner, og den kan ike anvendes til modtagelse af HD i UK (som PlayTV alene er markedsført i), og resten af verden (næsten) kræver understøttelse af HE-AAC i forbindelse med HD, og derfor må der ske noget.

Resultatet kunne dog også blive en hardwareopdatering med DVB-T2 tunere, med tilhørende software, der understøtter HE-AAC.

miri
Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2009 kl. 10:01

Oprindeligt skrevet af miri miri skrev:

Resultatet kunne dog også blive en hardwareopdatering med DVB-T2 tunere, med tilhørende software, der understøtter HE-AAC.

Altså at folk skal smide den gamle playtv ud, for Sony vil have flere penge nu, og så skal folk købe den nye hardware PlayTv2 får at få hvad andre giver dem i fungerende tilstand den første gang?

Det lyder rimlig usandsynligt...

Da produktet aldrig er lanceret med henblik på salg i DK , så bør norden nok ikke tro at HE-AAC vil komme i nærmeste fremtid..

Til top
Nikodk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-Juli-2004
Sted: nær Roskilde
Point: 1836
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2009 kl. 10:01

Husk lige at opdatere denne tråd, om den kan vise DR-HD, når det går i luften - hvis den kan det, så bestiller jeg omg...

Til top
B-CLG Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-April-2009
Point: 655
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2009 kl. 11:02
Hvis vi ser på New Zealand, så sælges PlayTV ikke dér endnu.

Det er fordi PlayTV kun kan klare lyden fra New Zealandsk TV3 (Vist Dolby Digital 2.0)

Resten af DVB-T kanalerne i New Zealand benytter HE-AAC.

Mig bekendt er der planlagt en PlayTV SW opdatering således at PlayTV også kan klare lyden på resten af DVB-T kanalerne i New Zealand. - Altså HE-AAC (og dermed kan produktet lanceres)

November er nævnt, "inden jul" er også nævnt.

I dag er der ikke forskel på PlayTV SW afhængigt af hvor i verden man befinder sig. Hvis dette fortsat bliver gældende, så kunne det tyde på, at playTV også snart kan benyttes med HD og HE-AAC i Danmark.

Mht. UK:
PlayTV er ikke ALENE markedsført i UK, men også i Tyskland, Frankrig, Spanien og Italien. Den kan opsættes med endnu flere sprog, blandt andet dansk.

/B

Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2009 kl. 11:09
Oprindeligt skrevet af pendec pendec skrev:

Altså at folk skal smide den gamle playtv ud, for Sony vil have flere penge nu, og så skal folk købe den nye hardware PlayTv2 får at få hvad andre giver dem i fungerende tilstand den første gang?

Det lyder rimlig usandsynligt...

Da produktet aldrig er lanceret med henblik på salg i DK , så bør norden nok ikke tro at HE-AAC vil komme i nærmeste fremtid..

Edit:

HE-AAC understøttelse er alene et spørgmål om PS3 og software, og med hensyn til understøttelse af nordiske standarder, så skal man huske på, at HE-AAC anvendes i blandt andet Frankrig, Australien og New Zealand. Sony siger selv, at de arbejder på en løsning, der understøtter HE-AAC - så kan man jo tro på om det kommer eller ej...

Redigeret af miri - 16-Oktober-2009 kl. 11:11
miri
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2009 kl. 18:11
Oprindeligt skrevet af Nikodk Nikodk skrev:

Husk lige at opdatere denne tråd, om den kan vise DR-HD, når det går i luften - hvis den kan det, så bestiller jeg omg...

Yes Sir!!

Til top

Besvar Besvar Side  <12345 6>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu