|
|
Besvar ![]() |
Side <1 3456> |
Forfatter | |
B-CLG ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-April-2009 Status: Offline Point: 655 |
![]() |
Sony har fejlet. Helt enig.
Der er rigtig mange mennesker, som blev lovet noget som de så ikke fik alligevel. Vi kan gætte på, og argumentere for forskellige årsager. Om produktet er ment offensivt eller defensivt. Om Sony kannibaliserer sig selv eller ej etc. Det spændende bliver dog udviklingen fremad. Rent teknisk synes jeg løsningen er elegant. SW kan opgraderes, og selve HW delen er isoleret så den kan skiftes ud med en DVB-T2 tuner eller en tuner med kortlæser hvis man ville producere disse moduler. Her kunne andre producenter lære noget om modulopbygning. Og helt korrekt at PlayTV ikke går i markeder med kodede kanaler. Jeg tror bare, at rigtig mange mennesker faktisk ikke ønsker at betale for flere kanaler end de allerede har betalt via licensen. Ellers havde mange af disse vel allerede kabel eller satelit. Så DVB-T "markedet" er faktisk delt i to segmenter, selvom man ikke hører så meget til "os kedelige" der ikke ønsker Boxer eller betaling. Tilføjet kl 17:50: Ifølge dagbladet Børsen i dag, er der "630.000 husstande med almindelig antenne" i Danmark /B Redigeret af B-CLG - 21-Oktober-2009 kl. 17:50 |
|
![]() |
|
B-CLG ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-April-2009 Status: Offline Point: 655 |
![]() |
For at lukke tråden, også for de som er googlet direkte hertil, så blev der 22 oktober udsendt ny SW v.1.21 til PlayTV.
PlayTV kan derfor nu vise, optage og afsplille DVB-T i MPEG4 med HE-AAC lyd. /B |
|
![]() |
|
Benny Jensen ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 14-Oktober-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 14 |
![]() |
Hej B-CLG Har netop opdateret min PlayTv. Jeg glæder mig til "Forbrydelsen II" på søndag.....Nu med lyd
|
|
![]() |
|
Mdyrby ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 27-Oktober-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1 |
![]() |
Lige et enkelt spørgsmål fra en dødelig person, som ikke fatter alt det tekniske ?? Kan det betale sig at købe PlayTV, og hvilke kanaler kan man se i DK? |
|
![]() |
|
![]() |
Jeg har ikke lige styr på hvad alternativer koster, men hvis du har en PS3 med plads på disken, og ikke ønsker flere (større) fysiske enheder, så kan du anskaffe PlayTV for ca 700 kr Du vil kun kunne se og optage FTA kanalerne, dvs. de ukodede fra DVB-T, altså DR1, DR2, TV2, de nye kanaler etc. via antenne. Se evt. her for tidligere gennemgang: http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=59269& PN=1 /B |
|
![]() |
|
bruger udmeldt 5 ![]() -- ![]() ![]() Oprettet: 15-April-2006 Sted: lolland Status: Offline Point: 3584 |
![]() |
Du vil kunne modtage DR,DR2,TV2 og regionale tv kanaler og DR HD.Alle boxer kanaler vil ikke fungere, da de er kodet..
Redigeret af pendec - 28-Oktober-2009 kl. 08:44 |
|
![]() |
|
bruger udmeldt 5 ![]() -- ![]() ![]() Oprettet: 15-April-2006 Sted: lolland Status: Offline Point: 3584 |
![]() |
Boxer alternativer ligger omkring 700kr... de kan optage og fuld EPG understøttelse altså 14+ dage frem. og kan agere media center i visee modeller og afspille diverse medie formater i hd. |
|
![]() |
|
![]() |
@Pendec:
Kan du forklare hvorledes du kommer frem til et "Boxer alternativ" til omkring kr 700, der kan optage ? evt. give et link. Og så vidner dit eksempel om et overdrevet TV forbrug ;-) For dine 400 kr, bør du kunne købe omkring 200 kWh, og med 200 kWh, kan din nævnte Sagem optage ca. 8000 timer. - altså 333 dage i træk. Men bortset fra det, så giver det nok ikke mening at købe PlayTV hvis man vil bruge den til at se rigtig meget TV, og ikke har brug for optagefunktionen /B Redigeret af B-CLG - 28-Oktober-2009 kl. 10:12 |
|
![]() |
|
![]() |
@B-CLG Overforbrug? jeg mener da yousee boksen som eksempel.. står de tændt i et år, eller min Satbox (25w) kører 24/7 , da den desværre også skal være "tændt" da den kører linux, som mange andre linux satbox løsninger.. disse bokse "optager" sådan set hele tiden :-) (husk på Timeshift funktionen, den kan jo ikke spole tilbage, hvis den ikke allerede gemte det på sin harddisk) |
|
![]() |
|
![]() |
@Pendec
Du bruger så bare TV og TV udstyr anderledes end mig. Hvis jeg brugte PlayTV til at se TV, med et gennemsnits tvforbrug på 2 1/2 time/dag ville det koste mig ca 250 kroner i strøm/år. Men eftersom jeg kun bruger enheden til at optage, og optager ca. 200 timer årligt, så ligger min el-udgift for optagelser på ca 50 kroner årligt - og 50 kroner når jeg ser de optagede programmer. Det bekymrer mig ærligt talt ikke det mindste. PS3 blæseren generer mig heller ikke, men der er sikkert forskelle på modellerne. Betjeningen med eller uden ekstra BT fjernbetjening er ikke noget problem. Selv min kone kan finde ud af det. Så i modsætning til dig, synes jeg at det er temmelig smart med en PS3 og PlayTV. Jeg slipper for en separat DB/DVD og en separat PVR. Men hvorfor har du så travlt med at kloge dig på noget som du så tydeligt hverken bryder dig om, eller som passer ind i dit 24/7 satelit liv ? Og kan du ikke lige få dokumenteret prisen på den optager til 700 kroner som du mener er et alternativ ? Links please! /B |
|
![]() |
|
miri ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2066 |
![]() |
Maximum T-1300 fås hos HM-SAT til lige under 100€, hvilket ca. er 750 DKK, men de kan presses i pris, så før fragt, så tror jeg faktisk, at det bliver under 700! http://www.hm-sat-shop.de/hdtv-receiver-maximum/maximum-t-13 00-fta-dvb-t-mpeg-4-hdmi.html Så selvom HDD mangler, så kan en optager skaffes til ca. den pris - Men det er et helt andet produkt end PLAY-TV, og jeg synes ikke, at de kan sammenlignes... Redigeret af miri - 28-Oktober-2009 kl. 20:17 |
|
miri
|
|
![]() |
|
![]() |
@Miri:
Fint link, og jo faktisk konstruktivt i forhold til hvad der ellers kan findes af problemer ved alting. Maskinen er testet af forbrugerstyrelsen, og burde være i orden. Dér står den til kr 1.100, så prisen på 100 EUR virker også fin. Jeg tror nu også at man kan finde andre DVB-T tuner med mpeg4 og he-aac til nogenlunde samme pris i Danmark, men en PVR har jeg ikke set til en pris i nærheden. /B |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 3456> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |