recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - PS3 slim - erfaringer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPS3 slim - erfaringer

 Besvar Besvar Side  <1234 39>
Forfatter
Besked
matv88 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Februar-2008
Status: Offline
Point: 1145
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2009 kl. 17:42
Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:


3)

VEDLÆG NU FOR FANDEN ET KABEL DER ER LANGT NOK TIL AT JEG KAN SIDDE I SOFAEN (2,5 meter væk) OG GAME SELVOM CONTROLLEREN LADER OP!!! - vi snakker sq omkostninger på FÅ kroner her..!



Ja det er lidt irriterende, men har du ikke en bærbar du kan oplade den igennem, hvis det er så slemt
Panasonic TX-P42X10Y · Samsung HT-P1200 · Logitech SqueezeBox Duet · Nintendo Wii · DViCO TViX 6600N · Apple iPhone 4 · Zaptor
Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2009 kl. 17:53
Oprindeligt skrevet af galthen galthen skrev:

Nu skal det hele tages med et gram salt.
Ingen konsoller har 100% ens støjniveau.
Alle gamesites skriver at den larmer mindre.
Så det holder jeg mig stadig til.


Du er velkommen til at tro hvad de skriver - jeg skriver bare mine egne erfaringer med konsollen. Jeg får intet ud af at rakke ned på PS3 slim - jeg har betalt den med surt optjente penge, og har været med på vognen siden PSX (Siden 1997 har jeg haft en konsol fra Sony stående - jeg er ikke ude på at skade deres omdømme).

Oprindeligt skrevet af matv88 matv88 skrev:

Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:


3)

VEDLÆG NU FOR FANDEN ET KABEL DER ER LANGT NOK TIL AT JEG KAN SIDDE I SOFAEN (2,5 meter væk) OG GAME SELVOM CONTROLLEREN LADER OP!!! - vi snakker sq omkostninger på FÅ kroner her..!



Ja det er lidt irriterende, men har du ikke en bærbar du kan oplade den igennem, hvis det er så slemt


Jo, det har jeg, men hvorfor ikke vedlægge et kabel der lige er en meter længere? - Så behøver jeg ikke afslutte mit spil fordi den skal lades op.
Til top
Denner Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 17-December-2006
Status: Offline
Point: 375
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2009 kl. 17:55
Jeg er vildt skuffet over blæser støjen, har nu haft den ståene tændt siden jeg afhentede den ca kl 12 og blæseren er gået i "high mode" efter ca 2 timer og den larmer nu mere end min HTPC, Toshiba XE1 og den nærmer sig nu støjniveauet på min Xbox 360

Syntes sgu ikke det er i orden......
Til top
PhDream Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Februar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 737
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2009 kl. 22:14
Er en "fat" PS3, den seneste 80GB udgave, mere stille end den nye Slim?
Til top
Startrek Se dropdown menu
--
--

Bruger stoppet på recordere.dk

Oprettet: 02-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2009 kl. 22:19
Oprindeligt skrevet af Denner Denner skrev:

Jeg er vildt skuffet over blæser støjen, har nu haft den ståene tændt siden jeg afhentede den ca kl 12 og blæseren er gået i "high mode" efter ca 2 timer og den larmer nu mere end min HTPC, Toshiba XE1 og den nærmer sig nu støjniveauet på min Xbox 360

Syntes sgu ikke det er i orden......

Nu har det også værre en varm dag i dag, så mon ikke at det har sad blæseren i "high mode", ellers så skal den vel havde meget plads omkring sig og ikke gemmes væk i et skab
Til top
Tech2010 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 728
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2009 kl. 22:32
Jeg har også lige fået min PS3 slim.

På min gamle PS3 40GB, havde jeg opgraderet min HDD til 320GB. Der er masser af savegames og andre vigtige ting på den.

Når jeg sætter min 320GB HDD i PS3 slim, så kan den ikke komme til start menu. Der står at jeg skal installere firmware 2.76 eller nyere, som at harddisken var helt ren formateret, men det er den jo ikke. Der er over 100GB data på den.

Hvad skal jeg gør? Hvis jeg bruger en USB til at installere ny firmware, så mister jeg jo alle mine savegames osv. ? Eller formaterer den ikke?

Nogen som har oplevet det samme? Nogle gode råd?

Tak på forhånd.
Til top
bibihest Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1435
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2009 kl. 22:39
du skal lave en backup af den gamle maskine. Bare gemme alle savegames på en USB stick eller extern harddisk.
Hvis du har andet liggende, må du lægge det ind igen en anden gang.

Og så gendanner du PS3 systemet på den nye harddisk og lægger savegames tilbage bagefter
Til top
Tech2010 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 728
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2009 kl. 22:48

Oprindeligt skrevet af bibihest bibihest skrev:

du skal lave en backup af den gamle maskine. Bare gemme alle savegames på en USB stick eller extern harddisk.
Hvis du har andet liggende, må du lægge det ind igen en anden gang.

Og så gendanner du PS3 systemet på den nye harddisk og lægger savegames tilbage bagefter

Okay, det er forsent nu, da jeg byttede min gamle PS3 til at få den nye Slim i EBGames.

Til top
lpnielsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 233
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2009 kl. 22:51

Jeg vil give ret i, at det er ligesom om der er en lidt anden lyd ved slim, og det er muligt det er drevet. Blæser har jeg ikke hørt noget til - og jeg sad og spillede ca. 1.5 time Modern Warfare - men jeg har nu også stillet den mere frit, da jeg har besluttet af PS3 lukket inde i TV møbel nok bare ikke er en god ide. Og i den sammenhæng synes jeg Slim model er en lagt flottere og mere elegant "dims" at have stående fremme - rigtig flot.

Nu skal jeg ikke sige, om det er mine ører der bilder mig noget ind, men jeg synes at lyden er væsentlig bedre, mere detaljeret og mere præcis, når den nu bliver bitstreamet. Jeg testede det via de første 10 min. af Batman - the dark knight Dolby True HD - synes det lød fremragende (jeg dekoder via Onkyo sr875).

DVD-delen fik jeg syn for ved Ace Ventura, og umiddelbart var billedet ikke særlig fantastisk. Jeg kan bare ikke huske, om denne gamle sag generelt ikke er specielt flot, eller om jeg er snydt lidt ved at jeg lige havde set Batman på blu-ray. Så det skal nok lige testes lidt mere, før jeg kan sige om der er noget om snakken, at den ikke afspiller DVD så godt.

 

Mvh

LPN
Til top
PHN2 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 08-Oktober-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 140
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2009 kl. 23:00

Kan det ikke ske, at firmware også lige skal passes til, så der muligt er forbedringer at komme efter dér. Var det ikke sådan til at starte med med fatty, svjh?

mvh. Per.

PS5, Oppo 203 som preamp, NCD/zappulse effektblok, 7.1 DIY ht. Sony 65" oled.
Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2009 kl. 23:02
Oprindeligt skrevet af Tech2009 Tech2009 skrev:

Oprindeligt skrevet af bibihest bibihest skrev:

du skal lave en backup af den gamle maskine. Bare gemme alle savegames på en USB stick eller extern harddisk.
Hvis du har andet liggende, må du lægge det ind igen en anden gang.

Og så gendanner du PS3 systemet på den nye harddisk og lægger savegames tilbage bagefter

Okay, det er forsent nu, da jeg byttede min gamle PS3 til at få den nye Slim i EBGames.



Dit problem er vel, at du ikke har opdateret din maskine til firmware 3,0 inden du skiftede din hdd med din gamle maskine - jeg vil tro det vil hjælpe dig.

Hvis det er ekstra indhold du har købt via PSN du er ked af, så kan du bare gå ind i din indkøbsvogn oppe i højre hjørne - der er hele din historik, og du kan bare hente det ned igen.

Savegames kan du også finde - jeg blev nød til at finde et savegame til GT5:prologue, men ok, nu har jeg 71 biler - heriblandt Ferrari F1
Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Status: Offline
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2009 kl. 23:10

Oprindeligt skrevet af Tech2009 Tech2009 skrev:


Når jeg sætter min 320GB HDD i PS3 slim, så kan den ikke komme til start menu. Der står at jeg skal installere firmware 2.76 eller nyere, som at harddisken var helt ren formateret, men det er den jo ikke. Der er over 100GB data på den.

Der er vist flere problemer i dette.

Jeg prøvede det samme da jeg solgte min 60gb edition, så kunne man ikke sætte den gamle HDD i ny maskine uden af firmware blev opgraderet, og at den brokkede sig over disk indhold, og krævede den blev formatteret.
Så desværre kan du komme ud for at data på hdd slettes.

Tror lidt at indhold på disken krypteres med et slags BOXID fra den første ps3 den kom fra, så sættes den i en ny, kan data ikke læses pga. boxid ikke matcher. en lille form for beskyttelse af data indhold, så man ikke kan transportere data direkte sådan, uden backup fra oprindelig maskine.

 

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 39>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu