recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - PS3 slim - erfaringer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPS3 slim - erfaringer

 Besvar Besvar Side  <1 3536373839>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
Larxox Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1025
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2009 kl. 07:29

Hej igen!

Min larmer ikke umiddelbart, men den har en anden og lidt anderledes højfrekvent lyd som er retningsbestemt. Måske skal jeg lige vende mig til den. Den gamle PS3'er larmer mere, hvor det er luften man kan høre, hvorimod det er mere selve blæseren på den nye slim.

Ellers kan jeg kun sige at Bitstream lyder rigtig godt!

Til top
Shiva Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-Maj-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 803
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2009 kl. 23:53
Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Så, nu har jeg haft min i et par timer, og på nogle
områder er jeg desværre en anelse skuffet..

Blæserstøj
Ikke helt enig. Har nu haft min stående tændt siden kl. 17
og synes den er noget mere stille end fatty'en. Har skiftevis spillet og set
en BD på den.


Intet HDMI-kabel
Helt enig. Det er en smule sølle. Det havde jo ikke kostet
Sony en pjalt at vedlægge et HDMI-kabel med de mængder, de skulle
købe hjem...de laver dem sikkert selv alligevel.


Stadig for kort USB-kabel
Absolut helt og aldeles enig. Simpelthen
hovedrystende.


Harddisk larm
Det registrerede jeg heller ikke meget af under spil og BD-
film. Jeg sidder også 3 meter væk.




Redigeret af Shiva - 01-September-2009 kl. 23:56

Nogle gange er det bedre at tie og blive anset som et fjols end at tale og dermed fjerne al tvivl.
Til top
Tech2010 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 728
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2009 kl. 23:42

Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Hvis ikke du har opdateret din slim kan du hente 2.8 her

Edit;

har aldrig prøvet det før, så ved ikke om det vil virke. Måske kan du ikke genbruge harddisken uden den først er formatteret "til den nye".

Anyways, hvis det virker, så installer firmwaren, og brug save data utility med en USB-huskefugl i Slim'en. Så kan du overføre dine savegames herpå.

Husk at der kan være problemer hvis der er kommet opdateringer til spillet. Det var hovedproblemet med mine. Der var kommet en update siden jeg havde spillet, så de ikke kunne bruges

Altså nu skal jeg lige forstå dig ret.

Skal jeg installere den nye firmware på den HDD 120GB?

Hvis ja, hvad skulle det hjælpe mht. min 320GB?

Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2009 kl. 23:19
Hvis ikke du har opdateret din slim kan du hente 2.8 her

Edit;

har aldrig prøvet det før, så ved ikke om det vil virke. Måske kan du ikke genbruge harddisken uden den først er formatteret "til den nye".

Anyways, hvis det virker, så installer firmwaren, og brug save data utility med en USB-huskefugl i Slim'en. Så kan du overføre dine savegames herpå.

Husk at der kan være problemer hvis der er kommet opdateringer til spillet. Det var hovedproblemet med mine. Der var kommet en update siden jeg havde spillet, så de ikke kunne bruges


Redigeret af Anima - 01-September-2009 kl. 23:22
Til top
Tech2010 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 728
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2009 kl. 23:12
Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Oprindeligt skrevet af Tech2009 Tech2009 skrev:

Oprindeligt skrevet af bibihest bibihest skrev:

du skal lave en backup af den gamle maskine. Bare gemme alle savegames på en USB stick eller extern harddisk.
Hvis du har andet liggende, må du lægge det ind igen en anden gang.

Og så gendanner du PS3 systemet på den nye harddisk og lægger savegames tilbage bagefter

Okay, det er forsent nu, da jeg byttede min gamle PS3 til at få den nye Slim i EBGames.



Dit problem er vel, at du ikke har opdateret din maskine til firmware 3,0 inden du skiftede din hdd med din gamle maskine - jeg vil tro det vil hjælpe dig.

Hvis det er ekstra indhold du har købt via PSN du er ked af, så kan du bare gå ind i din indkøbsvogn oppe i højre hjørne - der er hele din historik, og du kan bare hente det ned igen.

Savegames kan du også finde - jeg blev nød til at finde et savegame til GT5:prologue, men ok, nu har jeg 71 biler - heriblandt Ferrari F1

Ja, havde desværre ikke opdateret til 3.00 inden jeg fik min Slim.

Der er 2.80 på den HDD lige pt.

Det er mest savegames som jeg er ked af. Bl.a. Resident Evil 5 og Batman Arkham Asylum, som jeg var kommet langt i.

Hvordan kan jeg bibeholde dem?

Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Status: Offline
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2009 kl. 23:10

Oprindeligt skrevet af Tech2009 Tech2009 skrev:


Når jeg sætter min 320GB HDD i PS3 slim, så kan den ikke komme til start menu. Der står at jeg skal installere firmware 2.76 eller nyere, som at harddisken var helt ren formateret, men det er den jo ikke. Der er over 100GB data på den.

Der er vist flere problemer i dette.

Jeg prøvede det samme da jeg solgte min 60gb edition, så kunne man ikke sætte den gamle HDD i ny maskine uden af firmware blev opgraderet, og at den brokkede sig over disk indhold, og krævede den blev formatteret.
Så desværre kan du komme ud for at data på hdd slettes.

Tror lidt at indhold på disken krypteres med et slags BOXID fra den første ps3 den kom fra, så sættes den i en ny, kan data ikke læses pga. boxid ikke matcher. en lille form for beskyttelse af data indhold, så man ikke kan transportere data direkte sådan, uden backup fra oprindelig maskine.

 

Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2009 kl. 23:02
Oprindeligt skrevet af Tech2009 Tech2009 skrev:

Oprindeligt skrevet af bibihest bibihest skrev:

du skal lave en backup af den gamle maskine. Bare gemme alle savegames på en USB stick eller extern harddisk.
Hvis du har andet liggende, må du lægge det ind igen en anden gang.

Og så gendanner du PS3 systemet på den nye harddisk og lægger savegames tilbage bagefter

Okay, det er forsent nu, da jeg byttede min gamle PS3 til at få den nye Slim i EBGames.



Dit problem er vel, at du ikke har opdateret din maskine til firmware 3,0 inden du skiftede din hdd med din gamle maskine - jeg vil tro det vil hjælpe dig.

Hvis det er ekstra indhold du har købt via PSN du er ked af, så kan du bare gå ind i din indkøbsvogn oppe i højre hjørne - der er hele din historik, og du kan bare hente det ned igen.

Savegames kan du også finde - jeg blev nød til at finde et savegame til GT5:prologue, men ok, nu har jeg 71 biler - heriblandt Ferrari F1
Til top
PHN2 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 08-Oktober-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 140
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2009 kl. 23:00

Kan det ikke ske, at firmware også lige skal passes til, så der muligt er forbedringer at komme efter dér. Var det ikke sådan til at starte med med fatty, svjh?

mvh. Per.

PS5, Oppo 203 som preamp, NCD/zappulse effektblok, 7.1 DIY ht. Sony 65" oled.
Til top
lpnielsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 233
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2009 kl. 22:51

Jeg vil give ret i, at det er ligesom om der er en lidt anden lyd ved slim, og det er muligt det er drevet. Blæser har jeg ikke hørt noget til - og jeg sad og spillede ca. 1.5 time Modern Warfare - men jeg har nu også stillet den mere frit, da jeg har besluttet af PS3 lukket inde i TV møbel nok bare ikke er en god ide. Og i den sammenhæng synes jeg Slim model er en lagt flottere og mere elegant "dims" at have stående fremme - rigtig flot.

Nu skal jeg ikke sige, om det er mine ører der bilder mig noget ind, men jeg synes at lyden er væsentlig bedre, mere detaljeret og mere præcis, når den nu bliver bitstreamet. Jeg testede det via de første 10 min. af Batman - the dark knight Dolby True HD - synes det lød fremragende (jeg dekoder via Onkyo sr875).

DVD-delen fik jeg syn for ved Ace Ventura, og umiddelbart var billedet ikke særlig fantastisk. Jeg kan bare ikke huske, om denne gamle sag generelt ikke er specielt flot, eller om jeg er snydt lidt ved at jeg lige havde set Batman på blu-ray. Så det skal nok lige testes lidt mere, før jeg kan sige om der er noget om snakken, at den ikke afspiller DVD så godt.

 

Mvh

LPN
Til top
Tech2010 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 728
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2009 kl. 22:48

Oprindeligt skrevet af bibihest bibihest skrev:

du skal lave en backup af den gamle maskine. Bare gemme alle savegames på en USB stick eller extern harddisk.
Hvis du har andet liggende, må du lægge det ind igen en anden gang.

Og så gendanner du PS3 systemet på den nye harddisk og lægger savegames tilbage bagefter

Okay, det er forsent nu, da jeg byttede min gamle PS3 til at få den nye Slim i EBGames.

Til top
bibihest Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1435
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2009 kl. 22:39
du skal lave en backup af den gamle maskine. Bare gemme alle savegames på en USB stick eller extern harddisk.
Hvis du har andet liggende, må du lægge det ind igen en anden gang.

Og så gendanner du PS3 systemet på den nye harddisk og lægger savegames tilbage bagefter
Til top
Tech2010 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 728
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2009 kl. 22:32
Jeg har også lige fået min PS3 slim.

På min gamle PS3 40GB, havde jeg opgraderet min HDD til 320GB. Der er masser af savegames og andre vigtige ting på den.

Når jeg sætter min 320GB HDD i PS3 slim, så kan den ikke komme til start menu. Der står at jeg skal installere firmware 2.76 eller nyere, som at harddisken var helt ren formateret, men det er den jo ikke. Der er over 100GB data på den.

Hvad skal jeg gør? Hvis jeg bruger en USB til at installere ny firmware, så mister jeg jo alle mine savegames osv. ? Eller formaterer den ikke?

Nogen som har oplevet det samme? Nogle gode råd?

Tak på forhånd.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 3536373839>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu