Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Naiera
Platin medlem
Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12375
|
Sendt: 14-April-2007 kl. 18:10 |
Jeg havde helt svedt ud, at en NTSC PS3 ikke gider røre PAL DVD materiale, så det bliver ikke mig der giver maskinen 'mand med hvid skjorte'-testen.
Jeg har ikke forfærdelig meget R2 NTSC DVD materiale liggende, så det kan ikke umiddelbart blive til en direkte test af noget. Jeg prøvede dog min japanske udgivelse af Aliens, og PS3en er i hvert fald ikke FANTASTISK til at afspille DVD, sådan umiddelbart vurderet. Min Pioneer 696 virkede helt sikkert til at klare det bedre.
|
 |
lunddal
Guld medlem
Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Point: 8665
|
Sendt: 15-April-2007 kl. 10:37 |
Naiera skrev:
Jeg havde helt svedt ud, at en NTSC PS3 ikke gider røre
PAL DVD materiale, så det bliver ikke mig der giver maskinen 'mand med
hvid skjorte'-testen. |
Hvor stammer den test da fra? Test DVD'er er sjældent regionskodede.
|
 |
Naiera
Platin medlem
|
Sendt: 15-April-2007 kl. 11:01 |
Det er Monster/ISF HDTV DVDen, og det har ikke noget at gøre med regioner kunne jeg forestille mig, men at PS3en ikke gider røre ved PAL materiale. Som jeg skrev
|
 |
lunddal
Guld medlem
|
Sendt: 15-April-2007 kl. 11:24 |
Er du sikker på at en US PS3 ikke kan afspille PAL?
Det lyder da underligt at de laver sådan en begrænsning.
|
 |
Naiera
Platin medlem
|
Sendt: 15-April-2007 kl. 11:28 |
Maskinen sagde til mig, at den ikke kunne lide PAL. Det kunne ikke skæres bedre ud i pap.
Den er i øvrigt japansk, men forskellen er den samme.
|
 |
lunddal
Guld medlem
|
Sendt: 15-April-2007 kl. 12:20 |
Underligt!
|
 |
Naiera
Platin medlem
|
Sendt: 15-April-2007 kl. 14:19 |
Min kammerat lånte Monster/ISF skiven med hjem i går, for at teste den på den danske PS3 han har.
Den bestod ikke 'mand med hvid skjorte'-testen.
Konklusion: PS3 stinker til DVD-afspilning. Hvis man mener noget andet, er det fordi man ikke ved hvad man skal kigge efter!
(til sammenligning klarede min kammerats ældgamle, og billige, Yamaha afspiller testen fint, så det er ikke hans LCD TV der sier detaljerne fra)
|
 |
SJ
Guld medlem
Oprettet: 09-Juli-2005
Point: 609
|
Sendt: 15-April-2007 kl. 15:37 |
Hvad man ikke ved, har man ikke ondt af!
Jeg er meget tilfreds med det billede, som PS3 leverer ved filmvisning og det er godt nok til mig. At jeg så ikke kan leve med støjen fra blæseren er en anden sag.
|
 |
mstoft
Super bruger
Oprettet: 02-April-2007
Sted: Denmark
Point: 433
|
Sendt: 15-April-2007 kl. 17:21 |
Det er vel i bund og grund kun et spørgsmål om tid, inden det er komplet ligegyldigt hvordan PS3 afspiller DVD-materiale. BRD og HDD æraen er så småt begyndt.
|
 |
nekolas
Guld medlem
Oprettet: 14-September-2006
Point: 871
|
Sendt: 15-April-2007 kl. 18:06 |
er enig med SJ, hvad man åbenbart ikke ved har man ikke ondt af. så SAW 3 og Accepted igår via min ps3, mand med hvid skjorte test eller ej, så nød jeg billedet
Redigeret af nekolas - 15-April-2007 kl. 18:06
|
 |
klander
Guld medlem
Oprettet: 15-Juni-2004
Point: 813
|
Sendt: 15-April-2007 kl. 22:07 |
Ja jeg er også enige med både nekolas og SJ og en del andre herinde, har lige set Da Vinci Mysteriet sammen med 3 af mine venner og vi nød også filmen og kvaliteten på PS3. Nu har vi godt nok kun cowboybukser og Tshirt på  , men hellere det end hvid skjorte og slips der er så stram at de ikke kan se noget  . Men vi 3 blev enige om at den klarede det fint i forhold til min Sony til 8000 kr og en Marantz DV 7600 til 7999 kr og en Yamaha DVDS 2700 6999 kr, så den kan vist godt bruges til HR og Fru jensen som god DVD afspiller  ...
|
Med Venlig Hilsen
Kurt
|
 |
Naiera
Platin medlem
|
Sendt: 15-April-2007 kl. 22:12 |
Når det er en faktuelt ringe afspiller, der med flere tests er bevist til at være langt under middel, så ville jeg nok tage at bruge en af de andre muligheder du nævner. Det er latterligt at bruge så ringe en afspiller til dyrt indkøbte DVD-film.
Der er jo ingen grund til at skrabe bunden med vilje. Hvis man nu ved, som folk der læser denne tråd gør, at maskinen er elendig til at afspille DVD, og man har et velfungerende alternativ, er man så ikke lidt unødvendigt stædig hvis man insisterer på at bruge den regionslåste, små-larmende PS3 som DVD-afspiller?
Man kan i øvrigt ikke se FILM på en PS3, da den forcerer video mode til alt!
|
 |